• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Nano C5 FM

wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Ponieważ staram się krótko opisywać doświadczenia z różnymi siuwaksami, to teraz kolej na ten. Konkretnie Oilem Nano C5 FM - czyli wersja "wyczynowa".

Spostrzeżenia:
  • kultura pracy silnika na plus. Łańcuch się mocno wyciszył, podobnie popychacze czyli te rzeczy które zależą od oleju
  • moc... cóż, w 140 konnym silniku wzrostu nawet o 10% się nie zauważy :D
  • hamowanie silnikiem (o które tyle osób pyta): brak zmiany
  • "wchodzenie na obroty" - tutaj ciężko to ocenić, ale zmiany biegów z przegazówką były łatwiejsze (w sensie idealnego trafienia w obroty) więc można założyć że na luzie jest jakaś poprawa. Przy zapiętej skrzyni nie zauważyłem wzrostu osiągów więc tutaj raczej nic się nie zmienia

Minusy:
- cena :D Poza tym brak.

Ogólnie rzecz biorąc jestem z dodatku zadowolony, nie miałbym problemu wlać go kolejny raz. Zrobił to po co został kupiony czyli poprawił kulturę pracy "olejowych" części w silniku.

Uprzedzając pytania:
  • dlaczego zalałem: bo mój silnik nie lubi się z olejami ACEA C2 tylko z normą PSA B71 2312. Takim był Orlen FR i jest KIA OEM C2. Chodzi na tych olejach wyjątkowo głośno. I nie mam wątpliwości że oleje chronią prawidłowo, ale dźwięki odbierają przyjemność z jazdy
  • dlaczego Oilem (poza ciemnymi interesami): dwa powody:
    • mam do @wlyszkow zaufanie jeszcze z czasów posiadania Alfy Romeo (obu) więc to już ponad 10 lat chyba będzie. Przelałem przez silnik morze dodatków od niego i tych oficjalnych i różnych eksperymentów i wiem że nawet jak nie zadziałają (albo nie będę działania widział) to nie uszkodzą silnika
    • alternatywą były dodatki LM które też już stosowałem. Ale nie widziałem sensu lać Cerateca do swojego silnika, z Molygena nie byłem zadowolony (miałem w silniku Kii olej fabrycznie mieszany z tym dodatkiem), a MoS2 jest spoko technologią ale już dość starą, a ja lubię testować nowinki

To w sumie tyle.
 
FM czyli użyłeś wersji (modyfikator tarcia), ciekawe jak sie zachowuję wersja regeneracyjna mniemam że podobnie,
jeszcze z 5tyś i ją wypróbuję u mnie trochę to potrwa 🤔
 
U mnie do regeneracyjnej jeszcze 2 tysie zostały i wtedy aplikuję - bo stoi na półce, gapi się i mnie drażni oraz wywiera presję i wygania z domu, żeby szybciej ten interwał wyjeździć... i co ja biedny mam zrobić😵‍💫
 
A ile kilometrów zrobiłes od dodawania dodatku do oleju?🤔
 
trzy - ten konkretny interwał jest testowy i przewidziany został przeze mnie z góry na pięć tauzenuff francuskopochodnej miary długości z Sèvres...
 
Około 7000.
 
Panowie mam dwa pytania:
pacjent Audi A4 B8 2.0 TDI. Nalatane ma 230 tyś. Od około 2 lat co wymianę oleju dolewam AR9200 V2 Nano, każda wymiana oleju od 7 lat robiona co około 12 tyś km i poprzedzona płukanką. Wszystko gra i hula.
Planuję po kolejnej wymianie oleju dolać do silnika Nano C5 w wersji regenerator. Z tego co wyczytałem na stronie AR, zrozumiałem, że wlewam go raz na 100 tyś km. Przez ten okres nie muszę wlewać jakieś dawki "przypominającej"? Zalewam raz i kolejną dawkę dopiero po przejechaniu 100tyś km?
Drugie pytanie dotyczy AR 9200 V2, cy po zalaniu Nano C5 jest sens go używać? Myślałem aby co wymianę oleju dalej go wlewać do silnika, tylko czy to ma sens? Chyba, że lepiej dolewać AR 9100? Chociaż wydaje mi się, że 9100 przez swoje właścicwości czyszczące może wymywać Nano C5. Jeżeli mój tok myślenia jest błędny, proszę o naprostowanie.
 
Jak często i w jakich proporcjach stosować ten dodatek po zastosowaniu wersji regeneracyjnej?
 
Z tego co się orientuję to po wersji regeneracyjnej można stosować np wersję modyfikatora lub 9200v2 i wtedy kolejna regeneracja po 100kkm nie jest potrzebna. Można nawet do wersji regeneracyjnej dolać 9100 ale po przebiegu 2-3kkm aby wydłużyć "życie" oleju. Przy 9100 dawka to 35ml/1 litr oleju.
 
U mnie też w Volvo D4204T2 po plukaniu silnika Oilsyn RT power flush, wleciał Nano C5 regenerum. Po przejechaniu 500 km, silnik pracuje równiej i troszkę ciszej (bardziej gładko), ciekaw jestem jak długo utrzyma się ta bardziej kulturalna praca silnika.
 
I jak to jest z tym nano? Jak inny producent na swoim produkcie napisał nano to był wyśmiany na forum, tutaj tego nie widzę. Ciekawe czemu... 🤔
 
Korzystam z nanoC5 od około 4000km w moim 1.7CDTI jako dodatek do Mobil 1 ESP 5W30.
Podobnie jak @jerseyAdmin zauważyłem różnice w pracy silnika. Coś się wyciszyło lub przynajmniej zmieniło barwę dźwięku - chyba popychacze, ale nie określę dokładnie. Pozostałe odczucia takie same.
Niestety mój komputer pokładowy nie pokazuje temperatury oleju, nie określę czy pod tym kątem jest lepiej.

Co do zasady jestem zadowolony, ale faktycznie cena jest wysoka - warto było usłyszeć zmianę w pracy silnika, choćby na chwilę :)

Pytanie do @wlyszkow, czy po nanoC5 FM spokojnie stosować płukankę czy powstrzymać się by nie wypłukać pozostałości dobrodziejstw C5? :)

Następny w kolejce 9200v2 :)
 
Ja wkrótce (do 2 tyg) zapodaje NanoC5 wersję regeneracyjna +AR9100. Dzięki uprzejmości @wlyszkow zakupiłem na 6.5L oleju z dobra zniżką. Wlatuje z Aralem Supertronic 0w-40, poprzedzone płukanka Oilsyn Flush.
 
IMG_20220708_152341.jpg

Post automatically merged:

Zapach zupełnie nie podobny do niczego. Preparat w temperaturze otoczenia bardzo ładnie płynie. Sumienie czyste....
 
Czy to granat do silnika?
 
;) w sumie, tematycznie wyszło. Prawie jak "tłuczek do ziemniaków".
Czekamy na relację o "śliskim" silniku. 😜

To z zazdrości, bo mam jeszcze jeden projekt do zrobienia a km lecą powoli 🙃 i jeszcze interwał płuczący sobie wymyśliłem ...
 
Back
Top