• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Nano C5 FM

wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Ponieważ staram się krótko opisywać doświadczenia z różnymi siuwaksami, to teraz kolej na ten. Konkretnie Oilem Nano C5 FM - czyli wersja "wyczynowa".

Spostrzeżenia:
  • kultura pracy silnika na plus. Łańcuch się mocno wyciszył, podobnie popychacze czyli te rzeczy które zależą od oleju
  • moc... cóż, w 140 konnym silniku wzrostu nawet o 10% się nie zauważy :D
  • hamowanie silnikiem (o które tyle osób pyta): brak zmiany
  • "wchodzenie na obroty" - tutaj ciężko to ocenić, ale zmiany biegów z przegazówką były łatwiejsze (w sensie idealnego trafienia w obroty) więc można założyć że na luzie jest jakaś poprawa. Przy zapiętej skrzyni nie zauważyłem wzrostu osiągów więc tutaj raczej nic się nie zmienia

Minusy:
- cena :D Poza tym brak.

Ogólnie rzecz biorąc jestem z dodatku zadowolony, nie miałbym problemu wlać go kolejny raz. Zrobił to po co został kupiony czyli poprawił kulturę pracy "olejowych" części w silniku.

Uprzedzając pytania:
  • dlaczego zalałem: bo mój silnik nie lubi się z olejami ACEA C2 tylko z normą PSA B71 2312. Takim był Orlen FR i jest KIA OEM C2. Chodzi na tych olejach wyjątkowo głośno. I nie mam wątpliwości że oleje chronią prawidłowo, ale dźwięki odbierają przyjemność z jazdy
  • dlaczego Oilem (poza ciemnymi interesami): dwa powody:
    • mam do @wlyszkow zaufanie jeszcze z czasów posiadania Alfy Romeo (obu) więc to już ponad 10 lat chyba będzie. Przelałem przez silnik morze dodatków od niego i tych oficjalnych i różnych eksperymentów i wiem że nawet jak nie zadziałają (albo nie będę działania widział) to nie uszkodzą silnika
    • alternatywą były dodatki LM które też już stosowałem. Ale nie widziałem sensu lać Cerateca do swojego silnika, z Molygena nie byłem zadowolony (miałem w silniku Kii olej fabrycznie mieszany z tym dodatkiem), a MoS2 jest spoko technologią ale już dość starą, a ja lubię testować nowinki

To w sumie tyle.
 
IMG_20220708_152520.jpg
 
To
Jak wypada C5 pomiędzy luzowi 9200/9100 ma podobne działanie czy lepsze/gorsze?
 
Ja się wypowiem za 3 miesiące, jak zrobię z 6-8 tys km
 
Ja jak dodałem 2 lata temu xado 1 stage to nic nie zaobserwowałem. Jak dla mnie pewnie coś tam działają takie dodatki ale jak masz sprawny dobrze działający silnik to ciężko coś wychwycić jakieś zmiany 😀
 
1.Do manualnej skrzyni ( C 514.5 - z olejem 75W, GL-4, przebieg auta to 100 tyś km) jaka dawka będzie zalecana na litr oleju? 2. Bardziej odpowiednia będzie wersja FM, czy wersja regeneracyjna?
 
Mozesz napisac cos wiecej o tym molygenie? Jaki olej stosowales i czemu nie byles zadowolony?
 
@Anduin ciężko powiedzieć. Przy codziennym użytkowaniu różnicy nie widać. Na autostradzie po dluższym czasie (20-30 minut) z prędkością 200-220 temperatura oleju 110 (przy 12 stopniach na zewnątrz). Wcześniej bywało 116 stopni ale przy 30 na zewnątrz.
ALE należy brać pod uwagę, że ten samochód dluższy już czas jeździ - z co najmniej 5 wymian na AR'ach (najpierw na AR9100, a teraz 3 wymiany na AR9200v2)

Myślę, że jak ktoś wleje do dziewiczego silnika, będzie zadowolony.
 
Po prostu w którym momencie dochodzi się do ściany. Można dodawać mniodu więcej i więcej którego silnik nie jest wstanie wykorzystać Być może w jakimś ekstremalnym użytkowaniu byłaby jakaś dobroć zauważalna. Ale w normalnym użytkowaniu nic to nie wnosi. Co najwyżej lepsze samopoczucie.
 
Ja tam jestem zadowolony z tej wersji nano c5 regeneracyjnej - zrobione na tym prawie tysiąc km - silnik lepiej się zachowuje na niższych obrotach w stosunku do stanu sprzed dodania. Na trasie dałem parę razy solidnie w palnik, a wanklowaty odpowiedział przyjemną i równą pracą do odcinki oraz dźwiękiem pilarko-frezarki z akcentem atakującej z wściekłością wiertarki;)
 
9100 ma szersze działanie zawłaszcza w skrzyni, ewentualnie mix 9100 z nano C5
 
Chyba należałoby dodać, że jeśli nie kupuje się gotowego miksu trzeba mieszać dodatki z olejem nie, a nie bezpośrednio z sobą.
 
Ja zalałem do Das Auto nano C5 + Kroon Poly Tech. Poprzednio czysty Shell HU 5W30. A więc dupohamownia stwierdza:
1. Na drugi dzień po odpaleniu auta szklanki zagrały przez kilka sekund (5-10). Sytuacja powtórzyła się ze 2-3 razy. Na Shellu bardzo rzadko się odzywały na 1-2 s po rozruchu.
2. Po 300 km wszystko elegancko - szklanki nawet po tygodniu się nie odezwą ani na moment.
3. Na ucho stwierdzam, że silnik pracuje ciszej, bez charakterystycznego metalicznego pogłosu (zresztą charakterystycznego dla EA827). Jakby go towotem napchać. :)
4. Spalanie identyczne, reszta także.
 
Czyli reasumując gra niewarta świeczki 😁 u mnie SHU 5w40 i AR9200 to na chwilę obecną najlepsze połączenie, z którego jestem najbardziej zadowolony. C5 mnie ciekawiło, ale cena trochę zmiata z nóg, nawet takiego fanboja dodatków jak ja.
 
Czyli reasumując gra niewarta świeczki
Bez jaj. Z ciekawości można spróbować. Czy cena taka straszna? Raz na rok nic wielkiego.
 
Back
Top