• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Narzędzie Lubrizol

PiotrP

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1,4 G4FA
Trudno mi powiedzieć, ekspertem nie jestem... Z jednej strony nowsza norma wg. tabel np. lubrizola - tak samo chroni silnik, a ma jeszcze dodatkowe zalety (fuel economy), z drugiej jednak strony są takie filmy/porady + instrukcje, więc trudno mi się wypowiedzieć....
Ciekawa sytuacja jest w VW 502 vs 504 czy 505 01 vs 507 - niby lepiej chroni przed zuzyciem WN 504/507
Co myslicie o tych wykresach?
 
Daja tylko i wylacznie podstawowy obraz wymagan poszczegolnych norm, nie sa z reguly wyznacznikiem jakosci. Srodki smarne nalezy interpretowac indywidualnie.
 
Dzięki nim możesz relatywnie porównać na co tworcy poszczególnych specyfikacji zwracają uwagę w kolejnych wersjach danej specyfikacji, jak i porównując różne specyfikacje.
Zauważyłeś zapewne, że skale są bezwymiarowe, więc to bardziej narzędzie do prostej i użytecznej ilustracji. Szybko ocenisz na czym twórcy sie skupili a co leży poza polem ich zainteresowania.
Co do zachowań samych środków smarnych bazujących na tych standardach @poziom1989 celnie to opisał.
 
Dokładnie narzędzie porównuje minimalne wymagania dla konkretnych norm, a jak wiadomo są oleje, które zdecydowanie przewyższają normy, a są takie, które ledwo się na nie łapią. Narzędzie bardziej jako ciekawostka, aniżeli sposób oceny olejów :)
 
Back
Top