• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

NeoProtec GT-em

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Od jakiegoś czasu na rynku jest dodatek do oleju od naszych sąsiadów UA o nazwie NeoProtec GT-em,


Ktoś już ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem, może podzielić się opinią lub ktoś mógłby bardziej przybliżyć skład?
 
Ja używam, różnica to zauważyłem że prawie brak hamowania silnikiem,o spalaniu nie wypowiem.
 
Można znaleźć informacje że produkt, podnosi TBN, stabilizuje lepkości kv100,40.
Na innych forach niektórzy użytkownicy wykonali analizy oleju z dodatkiem, i taki efekt jak powyżej napisałem.
 
ICP wykrywa tylko bardzo wysokie stężenie Si, możliwe, że liquid silicone polymers inaczej polymeric organosiloxanes.
 
Można wywnioskować że coś podobnego do znanych "moto doctor" ?
 
Tego nie stwierdzę. Często brakuje wzorców. Odnośnie jeszcze tych testów Piotra Testera, albo sam producent ma tak małą wiedzę i udostępnia te testy lub robią to celowo w kontekście reklamy, a osoba mniej poinformowana będzie je uwzględniać.

Zwolennikiem testu 4 Ball nie jestem, ale z pewnością większy sens ma niż testy Piotra:
Extract from test report-page-001.jpg

Min. 40 kg powinno być.
 
Jeśli chodzi o te testy to podzielam opinię, reklama, na którymś z filmów można nawet wygrać zestaw tego specyfiku.
 
Czy obciążenie 40kg jest normalnym w podobnych testach czy może jest to kolejny chwyt ?
 
Przy 40kg może się nawet zacierać jeśli grubość filmu mocno obniża i raczej nie dopuści ZnDDP do pracy.
 
Mało tego, stracił nawet kompresję :p
 
Last edited by a moderator:
hmm...jakby stracił kompresję to by chyba nie ruszylby z miejsca jeśli nie mylę?
 
Nie zrozumiałeś ironii 😉
 
Można znaleźć informacje że produkt, podnosi TBN, stabilizuje lepkości kv100,40.
Na innych forach niektórzy użytkownicy wykonali analizy oleju z dodatkiem, i taki efekt jak powyżej napisałem.
Produkt jest neutralny i nie wpływa na TBN, zawartość popiołu.
Typowe charakterystyki:
1. Ochrona przed zużyciem.
2. Ochrona oleju przed utlenianiem, a tym samym ochrona silnika przed korozją.
3. Utrzymanie stabilności lepkości oleju niezależnie od warunków pracy.
4. Retencja filmu olejowego na granicy i przy dużych obciążeniach.
5. Zachowywanie filmu olejowego podczas długich okresów bezczynności, a następnie zimnego rozruchu silnika, eliminując w ten sposób „suche” tarcie w pierwszych kilku sekundach pracy silnika.
 

Attachments

  • 250 ml_25 ml_4.jpg
    250 ml_25 ml_4.jpg
    198 KB · Odwiedzin: 176
  • Описание (укр_англ).pdf
    198,4 KB · Odwiedzin: 198
  • Oil 5w-40 + NeoProtec vs ZDDP Maxx.pdf
    216,9 KB · Odwiedzin: 218
  • Additive corrosion test_comparison with analogues .pdf
    5,9 MB · Odwiedzin: 176
  • Friction test on brass.pdf
    917,7 KB · Odwiedzin: 170
Lubie te teksty marketingowe :>

Jaki jest stosowany inhibitor korozji (lotne i ciekle) i utleniania ?
 
Widzę że przedstawiciel czujny w sieci...
 
Last edited:
Czy obciążenie 40kg jest normalnym w podobnych testach czy może jest to kolejny chwyt ?
To są standardy.
Takich danych nie znajdziecie u żadnego z producentów olejów czy dodatków.
Różnica przy obciążeniu 40 kg od obciążenia 20 kg, tylko inne wartości. To nie zmienia istoty. Myślisz, że przy obciążeniu 40 kg nosić się zmniejszy ?!
 
Back
Top