• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Neste Pro C2 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza oleju Neste Pro C2 5W-30 ufundowana przez: @piker, @Bochcio, @mleo oraz paru anonimowych użytkowników. Serdecznie dziękujemy!

NESTE-5W30-C2-NL-Z-149141-0.jpg


NESTE-5W30-C2-NL-Z-149141-1.jpg


NESTE-5W30-C2-NL-Z-149141-2.jpg


Neste Pro C2 5W-30

Aprobata PSA B71 2290 (<2017), Renault RN0700
Rekomendacje: Fiat 9.55535.S1


  1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30 , lepkości zarówno dla 40 jak i 100 stopni celsiusza są w środku widełek dla tej normy. Obie jednocześnie są wyższe niż te podane przez producenta jako wartości średnie
  1. Indeks lepkości VI – mówi nam, że olej ma stosunkowo niewiele polepszaczy co zwiększa jego stabilność, kosztem jednak większych zmian lepkości wraz ze zmianami temperatury. Można założyć, że olej był pomyślany pod kątem nowoczesnych silników diesla o dużej wydajności termicznej i pracujących w relatywnie niewielkich zakresach obrotów.
  1. Pakiet dodatków obliczony ewidentnie na generowanie minimalnych zanieczyszczeń. Praktyczny brak metali ze związków zmniejszających tarcie czy polepszających żywotność silnika. Spora ilość wapnia, niewielka magnezu – olej raczej nie do zastosowania w silnikach narażonych na LSPI.
  1. Uwaga! Praktyczny brak dodatków metalicznych sugeruje zastąpienie ich dodatkami niemetalicznymi, dlatego trudno wyrokować o właściwościach ochronnych tego oleju.
  1. TBN niebyt wysoki, ale norma C2 nie przewiduje dolnej granicy. Biorąc pod uwagę dodatki oraz bezsiarkowe paliwo używane w UE olej powinien być dość trwały.

Podsumowanie: Olej ewidentnie ukierunkowany na niskie zużycie paliwa oraz generowanie minimalnych zanieczyszczeń i przedłużenie okresów między wypaleniami DPF. Weryfikacja karty produktu na stronie producenta tylko to potwierdza (olej lepiej wypada w analizie niż w uśrednionych wartościach). Z drugiej strony powinien być dość trwały - zarówno ze względu na niebyt wysoki indeks lepkości jak i pakiet dodatków nie generujący dodatkowych zanieczyszczeń.
 

Attachments

  • neste.jpg
    neste.jpg
    115,1 KB · Odwiedzin: 361
  • neste2.jpg
    neste2.jpg
    118,2 KB · Odwiedzin: 436
Last edited:
W porównaniu do innych olejów z aprobatą PSA B71 2290 (magnatec, total ECS) to trochę tu biednie. Szczególnie jak na olej w cenie 140zł za 4L.
 
Last edited:
Wszystko fajnie ale może ktoś opisać po kolei, parametry dla mniej wtajemniczonych userow?
 
A swego czasu był mit Nexbase jako szczytu osiągnięć rafinowania ropy. To kolejny przykład potwierdzający starą prawdę, że nie ma producentów robiących tylko doskonałe oleje, a jednocześnie większość ma w ofercie jakieś "perełki" albo, co najmniej warte uwagi.
 
Baza to baza, a gotowy olej to gotowy olej. Neste ma wpisane, że normę PSA spełnia tylko dla wozów do 2016 włącznie, dla nowszych nie. Pewnie ze względu na wapń. Nie wiadomo co tam niemetalicznego siedzi. Wygląda wg mnie jak olej kładący nacisk na trwałość (długie interwały) i niskie zanieczyszczenia ze spalania.

Dorzuciłem opis. Poprosiłbym tylko kogoś kto zna się na IR o rozkminienie co tam siedzi. Chociaż biorąc pod uwagę to, że to Neste to raczej na pewno ich HC :)
 
Ja bym powiedział że TBN wcale nie taki niski jak na tę normę i pakiet. Większość olejów z normami eko ma TBN w przedziale 5-8 i bardzo dobrze sobie dają radę przy paliwach o niskich poziomach siarki, a takie mamy u nas. Widmo pokazuje głównie bazy HC, może.....z małą kropelką PAO, ale to może, estrów brak, widać to także po parametrach utleniania.
 
Back
Top