jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza oleju Neste Pro C2 5W-30 ufundowana przez: @piker, @Bochcio, @mleo oraz paru anonimowych użytkowników. Serdecznie dziękujemy!
Neste Pro C2 5W-30
Aprobata PSA B71 2290 (<2017), Renault RN0700
Rekomendacje: Fiat 9.55535.S1
Podsumowanie: Olej ewidentnie ukierunkowany na niskie zużycie paliwa oraz generowanie minimalnych zanieczyszczeń i przedłużenie okresów między wypaleniami DPF. Weryfikacja karty produktu na stronie producenta tylko to potwierdza (olej lepiej wypada w analizie niż w uśrednionych wartościach). Z drugiej strony powinien być dość trwały - zarówno ze względu na niebyt wysoki indeks lepkości jak i pakiet dodatków nie generujący dodatkowych zanieczyszczeń.
Neste Pro C2 5W-30
Aprobata PSA B71 2290 (<2017), Renault RN0700
Rekomendacje: Fiat 9.55535.S1
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30 , lepkości zarówno dla 40 jak i 100 stopni celsiusza są w środku widełek dla tej normy. Obie jednocześnie są wyższe niż te podane przez producenta jako wartości średnie
- Indeks lepkości VI – mówi nam, że olej ma stosunkowo niewiele polepszaczy co zwiększa jego stabilność, kosztem jednak większych zmian lepkości wraz ze zmianami temperatury. Można założyć, że olej był pomyślany pod kątem nowoczesnych silników diesla o dużej wydajności termicznej i pracujących w relatywnie niewielkich zakresach obrotów.
- Pakiet dodatków obliczony ewidentnie na generowanie minimalnych zanieczyszczeń. Praktyczny brak metali ze związków zmniejszających tarcie czy polepszających żywotność silnika. Spora ilość wapnia, niewielka magnezu – olej raczej nie do zastosowania w silnikach narażonych na LSPI.
- Uwaga! Praktyczny brak dodatków metalicznych sugeruje zastąpienie ich dodatkami niemetalicznymi, dlatego trudno wyrokować o właściwościach ochronnych tego oleju.
- TBN niebyt wysoki, ale norma C2 nie przewiduje dolnej granicy. Biorąc pod uwagę dodatki oraz bezsiarkowe paliwo używane w UE olej powinien być dość trwały.
Podsumowanie: Olej ewidentnie ukierunkowany na niskie zużycie paliwa oraz generowanie minimalnych zanieczyszczeń i przedłużenie okresów między wypaleniami DPF. Weryfikacja karty produktu na stronie producenta tylko to potwierdza (olej lepiej wypada w analizie niż w uśrednionych wartościach). Z drugiej strony powinien być dość trwały - zarówno ze względu na niebyt wysoki indeks lepkości jak i pakiet dodatków nie generujący dodatkowych zanieczyszczeń.
Attachments
Last edited: