• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Niedotarty Junak 126 (125 ccm, 4t, rok prod. 2016, przebieg 308 km)

petemooose

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 207 1.6 HDI 109 KM
Marka motocykla
Junak 126
Budżet/ile litrów
50 zł, potrzebne jest 1.0 litra
Styl jazdy
Silnik
Jednocylindrowy 125 ccm, 4t, chłodzony powietrzem, OHV
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SG 10W40
Jaki olej masz obecnie
Prawdopodobnie fabryczny
Cześć!
Mam pytanie odnośnie doboru oleju do Junaka model 126, rok produkcji 2016.
Udało mi się kupić takie cudo od kolegi, który kupił go nowego, przejechał 300 km i odstawił do garażu. Silnik nie jest nawet w pełni dotarty, dlatego chcę się o niego zatroszczyć, jak o nową maszynę.
Fragment z instrukcji:
1623749723424.png

Niby wszystko jasne, ale nie do końca, bo nigdy nie miałem motocykla. Myślałem o Motulu 5100, ale może podpowiecie coś lepszego.

W przypadku samochodów najistotniejszy dla mnie był zawsze stosunek cena/jakość, dlatego do 1.6 HDI z 2006 roku leję Lotos Aurum C3 5W-40, ale Peugeot ma przebieg 300 tysięcy kilometrów, a nie 300 kilometrów. Tutaj jestem w stanie wlać bardzo dobry olej, żeby Junaczek długo służył :)

Pozdrawiam!

Piotr
 
Last edited:
Ja ze swej strony polecam Shell Advance Ultra 4T 10W40, Valvoline Synpower 4T 10W40 Gulf Syntrack 4T 10W40 lub Europy SportBike 10W40 4T. Na każdym z nich ten silnik będzie bardzo dobrze chroniony. Jedna uwaga. Jeśli ten motocykl ma filtr oleju siatkowy przeznaczony do czyszczenia to zrób kolejną wymianę po 1000 km, a potem dopiero zgodnie z instrukcją. To nie są silniki super dokładnie wykonane i docieranie ich jest bardzo ważne. W przypadku filtra siatkowego sprawdź, czy dużo tam było metalicznych pozostałości z docierania i dokładnie go umyj.
 
Te silniki to są chyba chińskie kopie silników Hondy i Yamahy z lat 80\90tych. Co zalejesz, to będzie. Nie ma szczegolnego sensu sobie zawracać głowy. Chyba najlepiej cenowo i jakościowo wypada Shell.
 
Wymagania olejowe dla tego silnika, są przede wszystkim takie, żeby olej był :p.

Nie szukał bym tam żadnych wynalazków. Orlen Platinum Rider 10W40, Valvoline SynPower 4T 10W40, Shell Advance Ultra 4T 10W40.
 
Cześć Panowie,
Bardzo dziękuję Wam za podpowiedzi. Jeszcze w dniu napisania posta ochota przejażdżki była tak duża, że kupiłem to co było dostępne w najbliższym sklepie motocyklowym - padło na Motula 5100 4T 10W40 (45 zł za litr). Teraz przebieg wzrósł z 300 do 500 km, czyli za 500 km kolejna wymiana i wtedy kupię zawczasu Gulfa albo Orlena, bo widzę, że ceny są dużo niższe. Wtedy klasycznie - tańszy olej, częstsza zmiana. Pozdrawiam ;)
 
Back
Top