• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan Almera N16 1.5 + odblokowanie pierścieni

ratriczek

Użytkownik
Samochód
Clio IV 1.5dci
Marka samochodu
Nissan Almera N16 2003
Budżet/ile litrów
80zł/3L
Silnik
QG15DE + LPG
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
400ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-30; A2; API SG, SH, SJ, SL
Cześć,
Jestem już po wstępnej lekturze forum i trochę wiedzy nabyłem.
Auto trochę oleju lubi sobie przepalić, szczególnie przy jeździe autostradowej. Niestety, krótka skrzynia oznacza 4k obrotów przy 140km/h.
Wychodzi tego prawie pół litra na tysiąc km. Po mieście zauważalnie mniej, szczególnie przy nie wchodzeniu w wyższe obroty.
Przebieg samochodu to 178kkm.
Chciałbym popróbować zejść trochę z tym zużyciem, wiem że zapiekające się pierścienie to bolączka tego silnika.
Dopóki jednak blacha w nim nie gnije to imho warto trochę dołożyć. Załóżmy że na płukanki i inne cuda jestem w stanie przeznaczyć 400zł.
Aktualny olej to Valvo Maxlife 5w-30 ma +-8,5kkm, staram się zmieniać co 10kkm.
Poprzednio było jeżdzone na Castrolu edge, nie były rygorystycznie pilnowane wymiany. Przed zalaniem Valvo zrobiłem płukankę LM przez 20 minut.
Pod deklem tragedii z nagarem nie ma, jest co najwyżej lakier widoczny. Patrząc endoskopem do cylindrów widać odstające warstwy nagaru na denku tłoka.
Kompresja mniej więcej po równo na każdym cylindrze po 10,5 bara.

Na podstawie do tej pory zebranej wiedzy wymyśliłem coś takiego:
Wariant 1:
1. Dolanie teraz AR2300 i wydłużenie tej wymiany, 3kkm będzie wystarczające?
2. Przed zlaniem oleju użycie antykoksu, myślałem o 2-3 puszkach i zastosowaniu dawek po polsku :)
3. AR2820 i zostawienie na jałowym na godzinkę-dwie
I co dalej? Od razu nowy olej docelowy?

Wariant 2:
1. AR2820 na dwie godzinki i zlewam.
2. Jakiś tani olej + AR2300 i pojeździć 4-5kkm
3. Antykoks 2-3 puszki
4. AR2820 na 2h
5. Docelowy olej

Co o tym sądzicie? Nie liczę że przestanie palić olej, jednak jak nawet zejdę do 2l/10kkm to będę bardzo szczęśliwy :)
Teraz wlewam do silinka 2,9l a na dolewki biorę bańkę 5l :D

Może przy wymianie oleju postaram sie zrzucić miskę i wygrzebać jakiś szlam z dna.

Jeśli możecie polecić jakąś lepszą chemię lub olej to chętnie Was wyslucham.

Dzięki!
 
Kolega miał taką Almere i dokładnie opisał mi problem z poborem oleju - wymieniaj pierścienie.
 
Jeżeli chcesz spróbować z chemia to wg mnie tylko wariant z antykoksem ma sens. Ale też za bardzo kombinujesz. Antykoks na start wg przepisu ew podwójna dawka, potem po prostu wymiana oleju z najzwyklejszą płukanką (jak chcesz dokładnie to wg mnie Yacco w trybie serwisowym) i potem już nowy olej i tyle. Do nowego oleju możesz długodystansową płukankę wlać.
 
Pierwsza rzecz to usuń katalizator który jest przy kolektorze wydechowym. Należy zdjąć kolektor razem z katalizatorem bo tworzą całość, i normalnie go wytłuc. Zmniejszy to temperaturę bloku silnika i pobór oleju powinien się zmniejszyć. To typowy problem tych samochodów. Druga sprawa, jeśli pierścienie są zapieczone wlej płukankę ( taką normalną do oleju) do komory cylindra przez otwory od świec. Wystarczy około 50 ml na cylinder. Zostaw tak na kilkanaście godzin. Po tym jak czas upłynie jeśli zostanie coś w cylindrach odessij resztę. Raczej wszystko powinno spłynąć do miski. Po wszystkim możesz zmienić olej. Jakieś dobre 5W40 wystarczy. Może być nasz Lotos z albo Orlen, Specol Gold. Pozdrawiam
 
Cześć,
Minął prawie miesiąc, lekko ponad 2kkm przejechane.
Udało mi się dojśc do etapu, gdzie na każdym cylindrze mam kompresję na poziomie 12,5 +-0,1 bara. Przed wszystkimi zabiegami miałem 8,8b na 1 cylindrze i 10 na pozostałych trzech. Fabrycznie powinien mieć 13,25bara.
Przed wymianą zrobiłem dwa czyszczenia antykoksem xado, potem przez godzinkę przepłukałem AR2820.
Następnie zalałem świeżego lotosa aurum 5w30 z oilem power cleaner longlife. Po 1kkm zrobiłem jeszcze jedno czyszczenie xado, żeby dokończyć puszkę.
Po tej mieszance lotosa z oilem został mi 1L oleju na dolewki i za niedługo się one skończą.
Z pomiarów kompresji jestem zadowolony, nie wiem tylko jak to się przełoży na ilości spalanej oliwy.
Chciałem powoli kończyć te zabiegi czyszczenia i dla spokoju duszy na koniec wypłukać to wszystko Oilem power flush.

Co teraz polecacie zalać, żeby utrzymać silnik w dobrym stanie?
Wcześniej przez ponad rok jeździłem na valvoline maxlife 5w-30 i byłem bardzo zadowolony z tego jak cicho silnik na nim pracował. Ale teraz widzę że strasznie podrożał, minimum 130 za 5l, gdzie rok temu za lekko ponad stówkę można go było wyrwać.

Producent zaleca 5w-30 chyba że niedostępny to co innego wedle panujacych temperatur.
olej.png


Jestem ciekaw waszego zdania, co do tej stówki za 4L można dostać.
Widziałem na forum dobre opinie o Lotos Synthetic Plus 5W40 albo coś Specola
 
Last edited:
Lotos , Specol, Orlen 5W40 na interwał 10 tyś będzie idealny.
 
Back
Top