• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan Maxima 3.5

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
Nissan
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
Silnik
3.5 z 350z
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie bierze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40/10w40
Jaki olej masz obecnie
valvo vr1 5w50
Będe wymieniał w takim olej. Wcześniej jeździł na 5w50 valvo, ale podejrzewam że tylko dlatego że ktoś jeździł agresywniej. Aktualny właściciel jeździ bardziej spokojnie. Zalać 5w40? Jak tak to jaki? Jest sens dokładać do czegoś lepszego? Szukam coś Tak do 150zł/5L
 
Na pewnym portalu aukcyjnym jest dobra oferta na LM Molygen 5w40. 5 litrów za 155 zł. Ciekawa opcja.
 
Jeżeli uda ci się dostać Molygena to jak najbardziej. Oprócz tego ja bym polecił Gulfa 5W-40 albo Neste Premium w tej lepkości. Dobre oleje i zmieścisz się z zapasem w budżecie.
 
W tych autach lepiej nie schodzić poniżej SAE 40 . Szczególnie jeśli tak jak wspominasz poprzedni właściciel lubił ostrzejszą jazdę. Tak jak radzą koledzy wyżej Gulf albo inne zwykle HC da radę w 100 %. Z racji że miałem trzy Maximy tylko z silnikiem VQ30DE dodam że maksymalny interwał to 8 tyś na oleju ze względu na małą pojemność fabryczną układu smarowania (ok 4 l) olej ma co robić. Dokładnie 5000 mil - tyle zaleca Nissan w instrukcji. Zawsze trzymaj stan oleju na maxa albo nawet lekko powyżej. Sprawdź sobie wysunięcie napinacza łańcucha rozrządu po zakupie, popularna usterka w VQ35 (wyciągnięty łańcuch). Ale nie o tym jest temat.
 
Ja jeździąłem w Infiniti M35 na Amsoilu SS 0W40, później dwa razy Meguin Super 0W40 i 5W40, teraz Mobil FS 0W40. Na mobili silnik chodzi ciszej, dzwięk jakby niższy tonacją, mniej metaliczny (tarcie?). A na dolewki kupiłem Specola 0W40. Po Amsoilu też silnik zaczął chodzić dużo ciszej i przyjemniej brzmiał.
 
W tych autach lepiej nie schodzić poniżej SAE 40 . Szczególnie jeśli tak jak wspominasz poprzedni właściciel lubił ostrzejszą jazdę. Tak jak radzą koledzy wyżej Gulf albo inne zwykle HC da radę w 100 %. Z racji że miałem trzy Maximy tylko z silnikiem VQ30DE dodam że maksymalny interwał to 8 tyś na oleju ze względu na małą pojemność fabryczną układu smarowania (ok 4 l) olej ma co robić. Dokładnie 5000 mil - tyle zaleca Nissan w instrukcji. Zawsze trzymaj stan oleju na maxa albo nawet lekko powyżej. Sprawdź sobie wysunięcie napinacza łańcucha rozrządu po zakupie, popularna usterka w VQ35 (wyciągnięty łańcuch). Ale nie o tym jest temat.
To prawda wchodzi bardzo malutko oleju jak na tą pojemność (4,5L), w instrukcji jest change oil & oil filter every 3000-5000 miles. Tu jest zmieniany co 7tys.. Dla tego też nie pytam o coś mega taniego, tylko coś takiego chociaż ze średniej półki :D Na ten moment wpadł ten Liqui Molygen i filtr purfluxa. Ale podejrzewam, że przy następnej wymianie tu wróce bo ten Lm pewnie sporo podrożeje :p
Post automatically merged:

Mając na myśli gulfa chodzi wam o Formula G czy Formula GX? I czym one się właściwie różnią?
 
Gulf Formula G w srebrnej bańce .5 L najlepiej kupić cena ok 120 za bańkę. Może być GX ale nie ma sensu dopłacać, bo olej też A3/B4. Różnią się tym że GX posiada inne aprobaty producentów.
 
Ostatnio miałem ten sam problem z wyborem. Ostatecznie zdecydowałem się na GX 5W40 przede wszystkim dlatego, że posiada aprobatę MB 229.5 (G deklaruje "tylko" 229.3) oraz marketingowy zapis "... W szczególności nadają się one do aplikacji miejskich związanych z częstym zatrzymywaniem się i uruchamianiem (START-STOP)...", bo jeżdżę głównie niedługie odcinki po mieście.
 
Last edited:
Back
Top