• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

Ryba84

Użytkownik
Samochód
VW B8 2.0 TDI
Witam
Tak jak w temacie. Norma 504/507. Nie bardzo się na tym znam więc pytam. Czy ta norma nie mówi przede wszystkim o wydłużonym okresie między wymianą oleju? Longlife...
Pytanie zadaję z tego powodu że bardzo dużo osób (w tym ja) i tak wymienia olej co 10/15 tyś max.
Nie można w takim przypadku zrezygnować z tej normy i przejść na inną która stawia na większą ochronę silnika? Powiedzmy że mamy na tapecie silnik tdi z dpf. Jeśli zmieniam częściej olej to jest jakaś inna norma która spokojnie podejdzie pod ropniaka z dpf a będzie lepiej chronić silnik. Czy może idę w złą stronę a sama norma 504/507 i tak już dobrze chroni silnik?
 
chroni silnik
Bełkot marketingowy ... :mad:

Sama norma 504/507 jest najbardziej wymagającą normą dla olejów klasy C3, czyli midsaps (pod DPF'y).
A wymagająca jest dlatego, że olej musi wytrzymać chyba 650h bez utraty lepkości podczas testu (niech mnie ktoś poprawi, jak bzdury piszę)
Z kolei Long life to nie olej, a sposób eksploatacji i nie jest to "zło wcielone".
Popatrz, jak wyglądają wymagania ogólnego C3 i 504 rev 2020:
 

Attachments

  • 504.jpeg
    504.jpeg
    45,1 KB · Odwiedzin: 1218
Czyli nie ma co szukać dziury w całym i lać 504/507... dziękuję o pozdrawiam.
 
Tak jest, nie ma co kombinować.
504507 to z reguły najlepsze oleje.
Cechuje je dość wysokie lepkości. Jak na klasę sae30, bo chyba o lepkość ci tak naprawdę chodzi (obawiasz się, że jest zbyt niska).
 
Tu masz specyfikację tego testu VW + porównanie z innymi tego typu olejów (BMW/Opel).
Specyfikacja ta obejmuje nie tylko lepkość 5w30 - choć kiedyś tak było ale i 0w30:
 
Panowie a czy norma 504 jest lepsza od 502
 
Lepsza/gorsza to względne pojęcie. Różnica polega przede wszystkim na wytrzymałości oleju na dłuższym interwale w przypadku 504, ale patrząc na poglądowe wymagania minimalne stawiane przez oleje obu norm, to rzeczywiście 504 może mieć przewagę w ochronie silnika.
 
Nie zapominajcie, ze to ogolnikowe informacje.
 
Panowie w takim razie czy można olej 5w40 (502)zastąpić 5w30(504) bez uszczerbku dla silnika 1.8t bfb
 
Teoretycznie tak, ale weź też pod uwagę inną konstrukcję, wykończenie i materiały silnika. Skąd taki pęd do zastępowania norm wymaganych przez silnik?
 
Instrukcja za leca 502 jak i 504.
Dla tego pytam jak to wygląda.
 
Manual chyba opisuje także tryb serwisowy i przy LL jest 504.00/507.00 a przy normalnym 502.00. Imho możesz stosować obydwa - znam parę osób co przy 1.8 T stosują oleje C3 i jest ok.
 
Sam się zastanawiam nad C3 do 1.8T +LPG np Fuchs GT1 lub Orlen MaxExpert
 
Dobra c3 ale 5w30 czy 5w40
Autko robi pare tyś rocznie więc taki z normą.504 powinien wytrzymac te 15 tyś
2lata
 
5w40
 
Autko robi pare tyś rocznie więc taki z normą.504 powinien wytrzymac te 15 tyś
2lata
Błędne założenie i dlatego potem są problemy z silnikami, to nie olej czy norma decyduje ile ma olej wytrzymać w praktyce tylko to zależy od warunków użytkowania.
 
A czy 1.8T od vag nie pracuje najlepiej na 5w40?
Bo nawet jak 504 ma bazy mocniejsze, to lepkość może decydować o współpracy silnika z olejem.
 
To jeszcze jedno pytanie.
Te same warunki użytkowania ten sam przebieg to która norma lepiej chroni
 
Back
Top