• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

Ciekaw jestem czy różnica w rozruchu między 0W a 5W ma wpływ na zużycie silnika? Teoretycznie te oleje w temperaturze nawet mocno mroźnej powinny zapewniać optymalne smarowanie
 
Pewnie jak temp. spadnie ponizej -35°C to teoretycznie roznice byly by widoczne.
 
Ok, wchodzi na to ze w naszym klimacie różnicy między 0W a 5W nie ma żadnej dla zdrowia silnika. Dzięki!
 
Racja, dzięki!
 
Last edited by a moderator:
Siedzę chwile i szukam oleju w klasie 5w/40 ale spełniającego 504/507 i nie mogę nic znaleźć.
Czyżby nie było 5w40 w tej normie ?
Zalałem Liqui Moly Synthoil High Tech i zrobiłem ok 3000-3500km niby nic sie nie dzieje ale z tyłu głowy siedzi brak tej normy. Dlatego szukam czegoś co tą norme spełnia ale 5w/40
Dlaczego 5w/40? Auto po podniesieniu mocy z której korzystam.
 
Dlaczego 5w/40? Auto po podniesieniu mocy z której korzystam.
Nie ma znaczenia. Zmieniaj częściej olej po prostu. Norma 504/507 to podstawa w tym silniku.
 
Siedzę chwile i szukam oleju w klasie 5w/40 ale spełniającego 504/507 i nie mogę nic znaleźć.
Czyżby nie było 5w40 w tej normie ?
Zalałem Liqui Moly Synthoil High Tech i zrobiłem ok 3000-3500km niby nic sie nie dzieje ale z tyłu głowy siedzi brak tej normy. Dlatego szukam czegoś co tą norme spełnia ale 5w/40
Dlaczego 5w/40? Auto po podniesieniu mocy z której korzystam.
Szukaj oleju z 507.00 który ma >12 lepkości w 100 st. C bo gruba trzydziestka jest blisko cienkiej czterdziestki.
Ja leję do CFGB głównie Eurola 0W30 z 507.00. (15kkm max -przeważnie ok 10k).

Niebawem robię eksperyment z Lotosem 5W40 (ma obniżone popioły i lepkość ok 13,5).
 
Dokładnie ten. Popioły ma w normie. Zarzucę go na parę tys. Ale to w przyszłym roku pewnie.
 
Szukaj oleju z 507.00 który ma >12 lepkości w 100 st. C bo gruba trzydziestka jest blisko cienkiej czterdziestki.
Pytanie - po co? Przecież to kwestia mocno indywidualna, jak dany olej zachowa się w danym silniku. To nie ma znaczenia, czy olej ma 12, czy 12.1, albo 12.4. Ważne, aby mieścił się w takim zakresie lepkości SAE, jaki jest dla nas wymagany. Wybierzesz olej z teoretycznie 12.4, a może się okazać, że wlałeś partię, która miała, 9.5. Lepkość to nie wszystko.

Zarzucę go na parę tys
No i co chcesz zobaczyć? Ja Ci od razu napisze - zero różnicy. Jeśli masz silnik, który nie przepala oleju w ilościach hurtowych, to tak na prawdę na DPFa nie będzie to miało znaczącego wpływu, więc i na 10W40, 15W40 możesz latać ze skrajnie wysokimi popiołami. Ważne przy tych silnikach jest jednak pozostanie przy normie VW.
 
Może przesadziłem, ale szukanie oleju po lepkości wartości uśrednionych, to też nie jest wyjście racjonalne.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Większa lepkość przydaje się jak auto jest męczone na krótkich odcinkach. Zrzut paliwa podczas wypalania DPF jest większe niż gonienie po trasach. Poza tym Lotos czyści jak żaden inny.
 
Pytanie - po co? Przecież to kwestia mocno indywidualna, jak dany olej zachowa się w danym silniku. To nie ma znaczenia, czy olej ma 12, czy 12.1, albo 12.4. Ważne, aby mieścił się w takim zakresie lepkości SAE, jaki jest dla nas wymagany. Wybierzesz olej z teoretycznie 12.4, a może się okazać, że wlałeś partię, która miała, 9.5. Lepkość to nie wszystko.
Chociażby po to, by olej nie schodził zbyt mocno z lepkości kiedy nagrzewa się w przypadku tego silnika do 130 stopni w normalnej eksploatacji. Zaraz, to nie Ty czasem dolewałeś do 5w40 olej 10w60 w celu podniesienia lepkości o kilka oczek?
Karty kartami, ale niezależne analizy zazwyczaj potwierdzają lepkość.
Ważne przy tych silnikach jest jednak pozostanie przy normie VW.
Norma 507 jest ważna, gdy chcemy eksploatować auto w trybie LL. W przypadku silników VAG wymagających 504 producent dopuszcza stosowanie olejów 502 na interwale nieprzekraczającym 15 kkm, a więc wszelkie 5w40. Diesel z racji filtra dpf pozostaje na 507, choć po modyfikacjach, po gwarancji dobre 0/5w40 i jeszcze z ACEA C3 nie będzie złe, mowa o przypadkach, gdzie motorownia porządnie grzeje olej.
 
Co do lepkości w dolnych widłach w30 - nasze silniki są wrażliwe na jazdę z niskimi obrotami. Komputer w manualu podpowiada głupoty kiedy bieg zmienić a automat to najchętniej to by nie przekraczał 1500 obrotów trzęsąc budą. A do jazdy niskoobrotowej tylko grubszy olej.
Post automatically merged:

Z olejami A3/B4 nie rozpędzał bym się jako dogmat że można. Wspomniany przeze mnie Lotos po reformulacji ma obniżone popioły to ten konkretny nawet jeśli leciałby do DPF to nie zrobi żadnej różnicy. Inne, napakowane oleje mogą już nie być odpowiednie, mimo ogromnej ochrony metalu.
 
Last edited:
Ja jak już pisałem nie patrzę na DPF. Zapcha sie to sie go wypierze. A silnik na tą chwile nie pobiera oliwy. Dlatego mam w tej chwili LM 5w/40
@Pedros jak piszesz automat pracuje na niskich obrotach. Dlatego oprócz modyfikacji mapy silnika w przyszłym tygodniu bedzie modyfikacja softu w DSG.
Już sam głupieje co wlać czy zostawić co mam czy zmienić.
 
W zależności od stylu jazdy i eksploatacji ja zalewałybym tak:

- wymiana co 10kkm (jeśli miasto to nawet mniej)
- jakiś tańszy olej pokroju Lotos Aurum 50/ Cyclon Magma V1 plus AR 9100 -wersja econo
- Eurol 0W30/VW LLIII/ Shell AV-L 0W30 plus AR9100 w wersji niedrogiej a prawidłowej (507.00).

W30 dobrze cyrkuluje i chłodzi węzły tarcia stąd jedno z założeń normy 504/507 szczególnie istotne przy autostradach.


@michalm83 poprawienie DSG daje więcej niż program - zupełnie inna jazda (ja mam manuala ale w Golfie znajomego poprzestał na skrzyni bo auto pozbyło się lenia - no i rusza z mniejszym lagiem)
 
Back
Top