• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

Ja jak już pisałem nie patrzę na DPF. Zapcha sie to sie go wypierze. A silnik na tą chwile nie pobiera oliwy. Dlatego mam w tej chwili LM 5w/40
@Pedros jak piszesz automat pracuje na niskich obrotach. Dlatego oprócz modyfikacji mapy silnika w przyszłym tygodniu bedzie modyfikacja softu w DSG.
Już sam głupieje co wlać czy zostawić co mam czy zmienić.
Silnik nie bierze oleju więc go zostaw. Jaki interwał wymian stosujesz?
 
@michalm83 z tym niebraniem oleju to może być zagadka. U mnie nic nie ubywa ale pytanie czy ubytki nie są uzupełniane paliwem? Z drugiej strony za niewielka kasę można faktycznie dać do przeczyszczenia i zresetować popioły w kompie. To nie jest już dzisiaj problemem.
 
Sorki pisałem w swoim temacie że może na 10000 doleje z 200ml ale czasem i 2 z przodu na liczniku sie pojawi. Nie branie oleju miałem na myśli 1L miedzy wymianami.
Wymieniam olej co 10kkm. Meguina z 507 mam w DE za 30ojro więc znośnie i jeszcze na witaminkę zostanie. I chyba taki mix zastosuje.
Co do DSg to jak pisałem 22 na 9 mam wizytę. Zobczymy co to da.
Mam kontrolkę od wypalania DPF+apka także DPF mam pod kontrolą.Nie ma mowy o przerwanym wypalaniu DPF czy podobnych akcjach. Autem jeżdżę tylko ja.
Z autem nic sie nie dzieje mimo wlania nie odpowiedniego oleju. Mam wrażenie ze temperatury sa ciut mniejsze niż gdy lałem olej zgodny z normą. Po porostu szykuje mi sie jazda 1250km po autostradach i szukam czegoś lepszego.
 
Last edited:
Chociażby po to, by olej nie schodził zbyt mocno z lepkości kiedy nagrzewa się w przypadku tego silnika do 130 stopni w normalnej eksploatacji
Czyli zalecenia producenta są błędne, bo nie przewidział takich temperatur w teju jednostce? Czy może formulacja z oficjalną aprobatą [nie spełniająca wymagania] tego również nie przewiduje i masowo zacierają się silniki? No chyba nie do końca. Zwiększając lepkośc, zwiększamy opory = wzrost temperatury w silniku, który już jest obciążony termicznie, jak sam twierdzisz.

Ty czasem dolewałeś do 5w40 olej 10w60 w celu podniesienia lepkości o kilka oczek?
Tak, to byłem ja, ale lepkość to była tylko jedna sprawa i to mniej znacząca. Argument w tym wypadku zupełnie nie trafiony. W zależności od modelu w którym był montowany mój silnik, zalecenia sięgały od 0\5W30{Laguna], po 5W50[Espace] więc eksperymentować to ja sobie mogę do woli. Mam silnik, gdzie tak na prawdę wymagania kończą się na tym, żeby olej był.

niezależne analizy zazwyczaj potwierdzają lepkość.
Przejaskrawiłem, przyznaję się do tego. Zrobiłem to celowo, bo zbyt wiele osób uważa, że między 12, a 12.5 zauważy kolosalną różnicę. To samo tyczy się tych "strasznych" popiołów....

Diesel z racji filtra dpf pozostaje na 507, choć po modyfikacjach, po gwarancji dobre 0/5w40 i jeszcze z ACEA C3 nie będzie złe, mowa o przypadkach, gdzie motorownia porządnie grzeje olej.
Zgadzam się, bo ja sam zaznaczam bardzo często, że jeśli silnik nie pobiera nam oleju w sporych ilościach, to przejście na C3 z na przykład C4 nie spowoduje nam negatywnych konsekwencji.

Norma 507 jest ważna, gdy chcemy eksploatować auto w trybie LL. W przypadku silników VAG wymagających 504 producent dopuszcza stosowanie olejów 502 na interwale nieprzekraczającym 15 kkm, a więc wszelkie 5w40
OK, tylko pozostaje jeszcze kwestia wymagań ochrony stawianej normie 504\507, która przewyższa 505.01 w tym zakresie. Moc została podniesiona, ale materiały z których został zbudowany silnik już nie. Pozostałbym przy normie 04/07
 
@Zielony34 z tym przewidywaniem konstruktorów VW to byłbym ostrożny. Najlepszy przykład - akumulator AGM z komorze silnika który osiąga nawet 55 stopni podczas ciepłego lata. Czym to skutkuje- co 3 lata nowy. No chyba, że prewencyjnie doleje się po 40 ml wody do każdej celi i akumulator wstrzymuje 11 lat w zdrowiu.
 
Dokładnie VW wkłada AGM pod maskę gdzie latem jest piekło a producent AGM odradzą montaż po maską.
Te normy to w dużej mierze pieniądze bo producent auta od producenta oleju pobiera opłatę za to że ten może tej normy użyć na opakowaniu/specyfikacji.
 
Przejaskrawiłem, przyznaję się do tego. Zrobiłem to celowo, bo zbyt wiele osób uważa, że między 12, a 12.5 zauważy kolosalną różnicę. To samo tyczy się tych "strasznych" popiołów....
Tutaj chodzi o coś innego. Mamy HTHS który w 150 stopniach osiąga min 3,5. Na tłokach panują wyższe temperatury i tam zejście poniżej założeń może być niebezpieczne dla żywotności. Dlatego albo dobre oleje 504/507 z dobra baza i dobrą chemia rozsciagającą wskaźnik lepkości albo druga kusząca opcja przejść na W40 może nie z zakresu 14,5 ale 13 z kawałkiem jest jakimś wyjściem. Nietrzymanie się norm 504/7 to teoretyczna rezygnacja z energooszczednosci jaka ma zapewnić VW w swoich silnikach certyfikując no do normy EURO 5 (tutaj w tym silniku pozostawię bez komentarza proces certyfikacji pod E5😂)
Post automatically merged:

Dokładnie VW wkłada AGM pod maskę gdzie latem jest piekło a producent AGM odradzą montaż po maską.
Te normy to w dużej mierze pieniądze bo producent auta od producenta oleju pobiera opłatę za to że ten może tej normy użyć na opakowaniu/specyfikacji.
Śmiało dolej mu wody - tutaj masz opisane moje przygody z poprawianiem fabryki

Post in thread 'Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)'
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/prostowniki-jakie-polecacie-jakie-odradzacie.617/post-56055
 
Last edited:
504/7 ma ograniczenie do 1,5 a ten ma s granicach 1 co wywala go z normy C3 ale jest nadal lekki.
 
Last edited by a moderator:
Śmiało dolej mu wody
Tester Autool360 nie jest mi obcy. Tak samo Kulon 912 wiercenia w AGM dolewanie wody, ładowanie 16.8V itp ;)
Wstępna decyzja jest taka. Kupię Meguin 5w/40 z normą VW i do tego witaminkę AR9100 i myśle że będzie OK
 
Last edited:
Patrząc na badania rosyjskie Shell czy Mobil mają popioły 0,86-0,89, a stare badanie lotosa u nich 1,09, różnica naprawdę mała. Pierwszym pomysłem na odejście od normy jest u mnie Mobil 1 esp x3 0w40.
 
@tomek evo, masz jakieś porównanie tych pakietów?
Bo dla mnie nowszy wcale nie znaczy "lepszy".
 
@tomek evo, masz jakieś porównanie tych pakietów?
Bo dla mnie nowszy wcale nie znaczy "lepszy".
Co to znaczy porównanie? Są analizy i widać jakie są różnice pomiędzy pakietami i chyba obiektywnie można stwierdzić, że ten nowy pakiet jest na +. Tak się składa, że powoli większość producentów przechodzi lub już przeszła na nowszy pakiet a co ciekawe Specol był jednym z pierwszych co warto docenić. Ten olej jest zrobiony wg. przepisu, który ma zagwarantować spełnienie z odpowiednim zapasem warunków aprobaty. Nie mam pełnego obrazu Lotosa Auruma 5W30 do tego potrzeba stosownych badań bo to co podają w karcie to po pierwsze trochę za mało a po drugie nie wygląda to przesadnie optymistycznie. Olej na pewno nie jest zły ale konkurencja oferuje więcej.
 
Moje doświadczenia w pracy z globalnymi koncernami a mam z dwoma sprowadzają się do jednego . Jak coś zmieniają to tylko po to by mniej wydać na półprodukty a więcej zarobić na wytwarzanym towarze . Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze . Otoczka marketingowa zawsze będzie taka nowy produkt jest lepszy od starego i bla bla
 
Dlatego bierze się i tonami kupuje produkty z pierwszych serii, gdzie producent ma świadomość testowania (nawet na forach) produktów. Potem cyk, podmiana składu na „tańsze”. Dlatego jestem już daleki od podniecania się olejami wprost. Po prostu albo drożeją albo skład jest psuty😂
 
Nie mam pełnego obrazu Lotosa Auruma 5W30 do tego potrzeba stosownych badań
Jakie badania ? Musisz znac konkretny przepis np. Infineum pod ta norme bylo ca. 20% PAO 6 cSt, wiskozator SV603 oraz pakiet P6080A. Nowy z tego co wiem juz PAO nie przepiduje, to sa ekonomiczne powody. Przy pomocy ICP widac tylko roznice w obecnosci zwiazkow Mo i B, a sa z pewnoscia stosowane tez inne FM, a to rowniez dodatki wielofunkcyjne. Dlatego dla mnie dyskusja o wyzszosci konkretnego przepisu jest pozbawiona sensu
 
Wiadomo od kiedy Orlen max expert v jest na nowym pakiecie?
 
Od kiedy to nie wiem ale na pewno już ponad rok 🙂
 
Back
Top