Wlazłem na stronkę Orlenoil.pl przy dobieraniu oleju dla mojego silnika (2.0 TDI PD) Orlen zaproponował mi Platinum Pro V 5W30. On jest jeszcze lepszy od Maxexperta V 5W30? Ten z kolei zaproponowano mi jako drugi
Mnie ciekawi jedna kwestia odnośnie normy 504/507.
Nie mogę znaleźć olejów 5w40 z tą normą może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego nie ma tej lepkości i czym to jest spowodowane?
Kasą, nie ekologią. Co prawda oszczędności na paliwie wymagane są w ramach norm olejów i w samej homologacji, ale producenci też szli by w tym kierunku bo im się to po prostu opłaca. Niższe opory, lepsze pasowania, coraz lepsze materiały i lżejsze silniki przy jednoczesnym wzroście wysilenia - to wszystko wymaga coraz mniej lepkich olejów. A idzie za tym kasa, bo można jednym silnikiem obsłużyć całą gamę od segmentu A do D (może i E) tylko manipulując programem i ewentualnie osprzętem. Na dodatek można się pochwalić klientowi wysoką mocą i niskim spalaniem.
Ideałem byłoby SAE 0 (0W-0), ale raczej już tego nie doczekamy.
Nie przesadzajcie, zanim dojdziemy do latających samochodów-walizek jak w Jetsonach trochę jeszcze minie. Zresztą nawet wtedy można mówić o motoryzacji, tylko innej
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.