• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

Motoryzacja będzie ale pewnie autonomiczna.
Zresztą czas pokaże w którą stronę to pójdzie.
Temat jest o czym innym i nie ma co robić OT
 
Last edited:
Fajna wysokopopiołowa formulacja do auta z DPF i norma niezalecaną do tego auta, gdzie są też ciekawe oleje 504/507
Nie do końca wiem na czym to polega ale norma 504/507 nie ma ograniczenia mid saps. Co innego oleje. Chyba nie da się znaleźć oleju full saps który spełnia te normy
Screenshot_20220722-133503_Samsung Internet.jpg
 
Full Saps nie ma limitowanych parametrów związanych z siarka ale większość oliw mieści się poniżej 1,5.

Nie oznacza to jednocześnie ze nadaje się do 504/507 bo np parametr związany z piennością może odbiegać.
 
Nie do końca wiem na czym to polega ale norma 504/507 nie ma ograniczenia mid saps. Co innego oleje. Chyba nie da się znaleźć oleju full saps który spełnia te normy
View attachment 12890
Wyższe saps nie przechodzą wymaganego praktycznego testu DPF. Do ok 0.6% bez problemu ale wyżej to już zależy np od rodzaju detergentów.
 
Ktoś z kolegów zna olej 0W40 dla normy 507?
Istnieje taki na rynku?
 
Ktoś z kolegów zna olej 0W40 dla normy 507?
Istnieje taki na rynku?
Szukaj takiego, gdzie lepkość kv100 będzie przy górnej granicy tj 12,4 jeśli zależy Ci na „40”

Względnie szukaj C3 np 5W40.
 
W normie VW 511.00 są oleje 0w40 ale nie wiem jak ona się ma do 504/507
 
Podsumowując bo nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi.

Dobrym wyborem dla normy 504/507 :
-Eurol 0W30
-Mobil1 ESP 0W30
-VW OEM/ Shell ( Tu różne opinie, jednym ubywa drugim nie, i łapię wysokie temperatury. Jej chodzi o moje doświadczenie, u mnie nie ubywa nic, max temperatura jaką ten olej miał u mnie to 103, ale szybko ostygł gdy zwolniłem. (1.0 TSI Ibiza))
 
Podsumowując bo nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi.

Dobrym wyborem dla normy 504/507 :
-Eurol 0W30
-Mobil1 ESP 0W30
-VW OEM/ Shell ( Tu różne opinie, jednym ubywa drugim nie, i łapię wysokie temperatury. Jej chodzi o moje doświadczenie, u mnie nie ubywa nic, max temperatura jaką ten olej miał u mnie to 103, ale szybko ostygł gdy zwolniłem. (1.0 TSI Ibiza))
Wszystkie ww. będą bardzo dobrym wyborem. OEM/Shell jeśli znika to zwykle jak się czesto użytkuje silnik doprowadzając olej do dużo wyższych temperatur niż te 103 stopnie lub przy przeciągnięciu interwału wymiany. W kazdym razie są to czynniki sprzeyjąjące "nadmiernemu" zużyciu i Ameryki tu raczej nie odkryłem.
 
Shell Helix HX8 5w30 ECT stracił normę 504 507 ? Dużo aukcji ma dopisaną tą normę a część nie . Na stronie też nie widzę tej normy
 
Ja mam takie że już nigdy shella av-l nie kupię. Temp przy jeździe autostradowej były o wiele wyższe niż na totalu, motulu. Znikał najwięcej.
Ja zauważyłem to samo na castrolu(był zalany przy zakupie auta podobno właśnie taki )że przy spokojnej jeździe było 120° I wtedy przy wymianie zalałem Motul vw specific 504-507 I tem 10° niższa przy takiej samej jeździe po mieście.
 
wiele razy czytałem że Shell AV-L / ECT C2C3 0w30 znika z silnika - ja nie zauważyłem, a zalewam go od 2015 - łącznie będzie 8 wymian w dwóch samochodach 1.8tsi i 2.0tsi
jego zaletą zawsze był bardzo wysoki Vi=204
obecnie mam Havoline ProDS V 0w30, bo był wyraźnie tańszy
współcześnie oleje 504/507 gwarantują po prostu HTHS>=3,5
 
Dobrze na dobranoc wbiję nieco kija w mrowisko.
Wszystkie oleje z tą normą czyli 504.00/507.00 robione są na bazach Fińskich od NESTE pod warunkiem że uwaga posiadają aprobatę na piśmie co jest gwarancją jakości powtarzalności.
Nie ma możliwości otrzymać aprobaty i korzystać z jakiś innych baz olejowych i dowolnych pakietów dodatków.

Takie firmy są zobligowane do korzystania przynajmniej w tej czesci świata tylko do korzystania z tych baz olejowych.
Wyjątkiem jest Shell który sam sobie robi po swojemu ze względu na swoją wielkość.
Dlatego produkty z jakiegoś powodu nie są tak dobre w moim mniemaniu jak oleje robione z aprobowanych baz i dobrych dodatków uznanych producentów światowych np. Lubrizol.
Tak samo jest z dodatkami które również taki producent musi kupować tylko w jednym źródle aby otrzymać aprobatę.
Skądś się to bierze.

Wysoka temperatura oleju to kwestia badziewnej bazy olejowej i nawalenia tam najtańszych wiskozatorów.
 
posiadają aprobatę na piśmie co jest gwarancją jakości powtarzalności.
Nie ma możliwości otrzymać aprobaty i korzystać z jakiś innych baz olejowych i dowolnych pakietów dodatków
Posiadasz jakieś źródło pisane czy to info od tajemniczego inżyniera od suchych baz? Coś wrzucisz potem znikasz nie wyjaśniając wątpliwości.

Po za tym czy Nexbase to są jeszcze fińskie bazy?
20230607_064854.jpg
 
Last edited:
@Zmienolej pomimo przeczytania Twojego wpisu kilkukrotnie, nie jestem w stanie zrozuniec go w 100%.
Oleje shell nie sa "tak dobre", czy ktore?
 
Back
Top