• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nova Bravo 1.6 mjet z dpf

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Fiat.
Budżet/ile litrów
4/100
Silnik
1.6 dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma fiata S1
Autko od nowości jeżdzone na 5w30 mobil esp do 100kkm,nastepnie serwis lał 5w40 magnateka profesjonal.
Od 200kkm magnatec c2 motul xclean+ total LL 5w30.
Obecny przebieg jakieś 265kkm.
Trzymać się nadal oleju z normą 504/507 czy wrócić do c2.?
Autko teraz mało jeździ pokonuje odcinki 10kmdo pracy potem stop end gou po mieście i powrót do domu,czasem na wekend przepale dpfa.
Moje typy:
Lotos aurum 5w30 404/507
Orlen v 5w30
Ew.
Lotos aurum 5w40
orlen c3 5w40
ale nie wiem czy nie za grubo .
 
Myślę, że jeśli norma dopuszcza, to zastanowiłbym się nad 5W40 przy tak krótkich odcinkach. Zawsze to trochę większa odporność na rozcieńczenie paliwem
 
Norma nie dopuszcza stosowania innego oleju niż FIAT 9.55535-S1. Są to oleje 5W30 C2. I na Twoim miejscu w coś takiego bym celował.
W 1.9 oraz 2.0 dosyć popularne jest jeżdżenie na 5W40 ale jak się to sprawdzi w mniejszym bracie, ciężko powiedzieć. Ja bym wrócił do C2 oraz wymieniał olej co 8tyś km.

Spróbuj Lotos Synthetic C2+c3 5W30 dostaniesz go na Allegro za około 90zł / 4l lub Texaco Havoline Pro C2+C3 5W30 cena bardzo podobna. Jak chcesz olej 504/507 to polecam Lotos Aurum 504/507
 
@rob_roy do cyferek z analizy przywiązujesz chyba większą uwagę niż ja ;)
Orlen 5w30 ME V w TDS ma KV100 - 12.2 więc żaden to argument, że jest bliżej C2 niż lotos. Ogólnie rzecz biorąc co OP nie wybierze z powyższych propozycji "będzie pan zadowolony"

Dorzucę od siebie Orlen ME XD 5W30 bo jeszcze go tu nie było :p
 
Last edited:
I uważasz, że kierowca czy silnik to odczuje? Prędzej w laboratorium tzn. na hamowni.
 
Z moich obserwacji w VW (temp oleju na wyświetlaczu) wynika, że robocze 90-95 stopni jest osiągane po 10 km jazdy w mieście albo 30 min jak kto woli.
Więc mniejsza lepkość od startu jak najbardziej.

Pozdrawiam,
 
Napisze jeszcze pierwsze 100kkm mobil esp 5w30
Drugie100kkm castrol c3 5w40 profesjonal
Nastepnie castrol ss5w30. Dwa razy ale jak zdażyło się latem że auto szarpneło i zgasło to czasem lubiał wyświelić się napis (niskie ciśnienie oleju).
Na motulu totalu to nigdy nie miało miejsca nawet jak przypadkiem autko zgasło.
Dla tego zastanawiam się czy 30c3 czy 40c3 letnie zastosować i raczej celuje w krajową produkcje bo tu mieszkam
i zarabiam.
Poboru oleju brak to znaczy stan się nie zmienia.
Teraz obecnie lata na total LL z ceratekiem.
 
Last edited:
Nie wiązał bym szarpnięć z olejem. Tu lspi raczej nie występuje. A jeśli szarpnięcia byłyby spowodowane niskim ciśnieniem oleju to byłaby katastrofa.
1.6 mjtd cierpi na taką samą przypadłość jak 2.0 czyli nieszczelność uszczelki smoka pompy. Wymieniałeś?
 
Taka ciekawostka niby 120km ma mieć.
 

Attachments

  • 20210308_130725.jpg
    20210308_130725.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 150
Masz go od nowości? Jest na oryginalnych plikach? Moc 10% większa to żaden wyczyn ale momentu masz prawie 20% więcej niż seria. Może turbina daje za dużo ciśnienia.
 
1.6 mjtd cierpi na taką samą przypadłość jak 2.0 czyli nieszczelność uszczelki smoka pompy. Wymieniałeś?
Niestety ale nic mi na ten temat nie wiadomo,ja nie zmieniałem.
A jakie objawy ma uszkodzona uszczelka?coś tam kiedyś o tym czytałem ale pisali że kontrolka gaśnie po dłuższym czasie dopiero po odpaleniu.
Kontrolka u mnie po odpaleniu gaśnie po 1-2sek.bez wzgledu na temp .
Od tamtej pory przejechałem 60kkm tylko na c3 zamiast c2 i wszystko ok.
Post automatically merged:

M
Masz go od nowości? Jest na oryginalnych plikach? Moc 10% większa to żaden wyczyn ale momentu masz prawie 20% więcej niż seria. Może turbina daje za dużo ciśnienia.
Miał go kolega od nowości i serwisował co15kkm do200kkm z resztą ja też do tej pory tak samo.
Żaden program nie był robiony czyżby jakiś bonus od Fiata

Poszperałem troche po necie i gdy uszczelka smoka jest wypracowana to komunikat o niskim ciśnieniu pojawia się przy porannym uruchomieniu silnika.
Na szczęście u mnie komunikatów porannych brak.

Nie wiązał bym szarpnięć z olejem. Tu lspi raczej nie występuje. A jeśli szarpnięcia byłyby spowodowane niskim ciśnieniem oleju to byłaby katastrofa
Źle mnie zrozumiałeś czasami autko zgasło podczas ruszania (zdarza się) i wtedy może z dwa razy wyświetlił się napis niskie ciśnienie.podczas rozruchu nigdy nic takiego nie miało miejsca.
 
Last edited:
Ok. Znasz swoje auto . Wiesz co mu pasuje. A czy wybierzesz lotos czy orlen to chyba nie ma większego znaczenia 🙂
 
Chyba zostawie tak jak było dalej będę trzymał się 504/507 5w30
 
A czy lotos syntetic 504/507 też ma oficjalne aprobaty czy tylko je spełnia jak aurum
Post automatically merged:

Ja poszedłbym w Orlen 5w30, ma oficjalne aprobaty, wybór między XD i V.
Orlen v to w sumie pakietowo i lepkościowo jak Total LL 5w30 ,taki obecnie zalany.
 
Back
Top