• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nova Bravo 1.6 mjet z dpf

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Fiat.
Budżet/ile litrów
4/100
Silnik
1.6 dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma fiata S1
Autko od nowości jeżdzone na 5w30 mobil esp do 100kkm,nastepnie serwis lał 5w40 magnateka profesjonal.
Od 200kkm magnatec c2 motul xclean+ total LL 5w30.
Obecny przebieg jakieś 265kkm.
Trzymać się nadal oleju z normą 504/507 czy wrócić do c2.?
Autko teraz mało jeździ pokonuje odcinki 10kmdo pracy potem stop end gou po mieście i powrót do domu,czasem na wekend przepale dpfa.
Moje typy:
Lotos aurum 5w30 404/507
Orlen v 5w30
Ew.
Lotos aurum 5w40
orlen c3 5w40
ale nie wiem czy nie za grubo .
 
Panowie odnoszę wrażenie że żywotność orlena v po 7kkm dobjega końca ,jak odpaliłem dzisiaj rano źony fiacika to złapałem się za głowe. Toż to chodzi jak młockarnia napędzana przez silnik esa.
Oczywiście po podniesieniu się temp.do 50 st.wszystko mija.
Dodam że nigdy nie miało to miejsca na motulu xclean+ czy totalu LL.
Wsumie na orlenie po zalaniu pracował miękko jak na wyżej wymienionych olejach po 7kkm przebiegu.
Teraz do sedna bo nie wiem czy kogoś znajde na wymiane przed świętami,czy dolanie manola 9929 poprawi płynność oleju na zimno i poprawi się kultura pracy.
 
Na poprzednich olejach jakie interwały?
 
15kkm i takich cyrków nie było.
 
@Hubert1, a może to nie do końca olej, a coraz niższa temperatura powoduje taką pracę silnika. Może to być również wina paliwa lub np. niesprawności świec żarowych. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zalanego w C3, Castrol-a Magnatec SS 5W30. Silnik odpalił bardzo lekko w dzisiejszy zimny poranek -7st.C i pracował podczas nagrzewania bardzo cicho. Zresztą od razu po zalaniu tego oleju praca silnika jest nieco inna niż na wcześniej używanych olejach.
 
Miałem też castrola ss 5w30 c2 i ten super się sprawował.
 
JTD lubią się z Motulami, więc wróciłbym do takiego. A polskie oleje, cóż są tanie i to tyle z korzyści(przykro mi jak właśnie komuś pękło serce :p)
Zostałbym też przy 5w30.

Skoro pasował castrol to po co kombinować? Nie jest jakiś drogi.
 
@Hubert1, a może to nie do końca olej, a coraz niższa temperatura powoduje taką pracę silnika. Może to być również wina paliwa lub np. niesprawności świec żarowych. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zalanego w C3, Castrol-a Magnatec SS 5W30. Silnik odpalił bardzo lekko w dzisiejszy zimny poranek -7st.C
Czyżby nie wywaliło by awarji świec na blacie?
No i silnik pracuje równiutko po odpaleniu.
 
Nie wiem jak we Fiacie, ale w VW kolega miał spalone trzy świece żarowe i błędów nie było. Jedyny objaw utrudnione odpalanie poniżej -10.
 
@Hubert1, jeśli silnik bezproblemowo się uruchamia i pracuje równo to układ paliwowy i świece zapewne są sprawne. Faktycznie w takim przypadku to może olej traci już swoje parametry, bo temperatury mamy minusowe, ale póki co bez przesady, nie jest jeszcze tak zimno, aby olej tracił swoją płynność.
 
Nie wiem jak we Fiacie

W Grande Punto był komunikat po przekręceniu kluczyka i kilkanaście sekund po odpaleniu . Nie pamiętam czy mrugał do tego check. Na pewno check mrugał w Doblo 1.9 ale tam nie było wiadomości pisanych.
 
Panowie odnoszę wrażenie że żywotność orlena v po 7kkm dobjega końca ,jak odpaliłem dzisiaj rano źony fiacika to złapałem się za głowe. Toż to chodzi jak młockarnia napędzana przez silnik esa.
Na słuch to nic nie jesteśmy w stanie stwierdzić. Jak sam doskonale wiesz, akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju. Sprawdź pomysły napisane wyżej, jak świece żarowe.

JTD lubią się z Motulami
Lubią się również z innymi olejami. Wystrzegamy się tutaj takich odważnych opinii nie popartych dowodami.

A polskie oleje, cóż są tanie i to tyle z korzyści(przykro mi jak właśnie komuś pękło serce :p)
Nikomu serce nie pęknie, bo nie napisałeś ani grama prawdy, a tutaj i nie tylko tutaj wiele osób przekonało się, że nie wszystko co z zachodu, jest lepsze. Czytaj uważniej forum, to sporo przesądów i wiejskich zabobonów Ci z głowy wyparuje. Oczywiście nikt nie zabrania ci przepłacać za podobny produkt z zachodu dorzucając się do marży.
 
Zadzwonie do kolegi ale myśle że jakby świece nie działały to dpf by bardzo szybko dał o tym znać bo autko jeździ na miejscu.
Nie wiem jak we Fiacie, ale w VW kolega miał spalone trzy świece żarowe i błędów nie było. Jedyny objaw utrudnione odpalanie poniżej -10.
Jednak najlepiej będzie jak to sprawdze.
 
@Hubert1, prosimy o filmiki z zimnego rozruchu.

PS
Uważam, że przywiązujesz zbyt dużą wagę wpływowi oleju na kulturę pracy silnika.
 
Dziś odpalił silnik jak zwykle normalnie i kultura pracy silnika była w pożądku.
Tylko zauważyłem jakby na jeden cylinder coś zakulał to znaczy trzy delikatne szarpnięcia .
@Hubert1, prosimy o filmiki z zimnego rozruchu.

PS
Uważam, że przywiązujesz zbyt dużą wagę wpływowi oleju na kulturę pracy silnika.
wątpię by po filmiku coś można by wywnioskować ,to nie są tak straszne odgłosy że korba by miała wylecieć bokiem.
Postaram się sprawdzić gdzieś świece bo przejżałem faktury i świece jeszcze ori a autko ma ponad 270kkm.
 
Tylko zauważyłem jakby na jeden cylinder coś zakulał to znaczy trzy delikatne szarpnięcia .
Świeca.


myśle że jakby świece nie działały to dpf by bardzo szybko dał o tym znać bo autko jeździ na miejscu.
Kumpel miał dwie padnięte. Nic się DPFowi nie działo. Auto pokonuje może z 7-8km 2x dziennie.
 
Byłem u majstra ,twierdzi że w 1.6 mjet świece są sprzężone z sterownikiem i są testowane przez niego.
No i powinno wywalić czeka
 
Prawdopodobna przyczyna świrowania miedzielna kąpiel silnika , zalałem silnik wodą a woda zalała wtryski i świece.
Tak to ku... zkąstruowane że nie odpływa tylko się tam zbjera.odmuchałem to wtedy kąpresorem i zapaliłem silnik na pól godzinki,bez żadnych szarpań
 
Świeca.



Kumpel miał dwie padnięte. Nic się DPFowi nie działo. Auto pokonuje może z 7-8km 2x dziennie.
Miałem padniętą jedną świecę i 170 tyś nalotu. Wypalanie dpf był średnio co 80 km. [wypalanie nigdy nie przerywane, magiczna dioda] Akurat świece mają duży wpływ w dieslu na dpf ,jego częste wypalanie!!
 
Back
Top