• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nova Bravo 1.6 mjet z dpf

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Fiat.
Budżet/ile litrów
4/100
Silnik
1.6 dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma fiata S1
Autko od nowości jeżdzone na 5w30 mobil esp do 100kkm,nastepnie serwis lał 5w40 magnateka profesjonal.
Od 200kkm magnatec c2 motul xclean+ total LL 5w30.
Obecny przebieg jakieś 265kkm.
Trzymać się nadal oleju z normą 504/507 czy wrócić do c2.?
Autko teraz mało jeździ pokonuje odcinki 10kmdo pracy potem stop end gou po mieście i powrót do domu,czasem na wekend przepale dpfa.
Moje typy:
Lotos aurum 5w30 404/507
Orlen v 5w30
Ew.
Lotos aurum 5w40
orlen c3 5w40
ale nie wiem czy nie za grubo .
 
Być może. Ja tylko pisze, z czym się osobiście zetknąłem. W tym konkretnym przypadku nic złego się nie działo.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
A jaki to był silnik?
 
Myślę że żaden. Nie ma silnika gdzie świece żarowe uszkodzone nie mają wpływu na dpf. Nowoczesne silniki są tak opracowane by świece żarowe dogrzewały komorę spalania dla większej ekonomiki, czystości spalin. Zresztą temat znam z autopsji.
 
JTD lubią się z Motulami, więc wróciłbym do takiego. A polskie oleje, cóż są tanie i to tyle z korzyści(przykro mi jak właśnie komuś pękło serce :p)
Zostałbym też przy 5w30.

Skoro pasował castrol to po co kombinować? Nie jest jakiś drogi.
Nie ma co uogólniać. Ta sytuacja dotyczy tego konkretnego oleju.
 
@Hubert silnik 1.6 HDi 110KM.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Z Bravo wszystko wróciło do normy,sam se narobiłem kłopotu przez mycie silnika.
Może podczas odpalania porannego gdzieś przez chwilke wystąpiło przebicie dwa dni z rzędu.
 
sam se narobiłem kłopotu przez mycie silnika.
Wilgoć poszła na przewody, zrobiły się przebicia i kłopot gotowy. Sugeruję wziąć izolację i sobie poowijać dodatkowo.
 
Napisze ciekawostke Fiacik poprosił o wymiane oleju po roku i 11kkm.
 
To że komp nie trzymał oliwy przez 2 lata i 35kkm tylko podczas niesprzyjających warunków poprosił o wymianę sporo wcześniej .
Interwał został został zkrucony o jakieś 23kkm
 
może rok temu nie skasowałeś inspekcji przy wymianie :p
 
Była kasowana przymnie .
Post automatically merged:

Wcześniej komp prosił o wymiane średnio co 1.5 roku i średnio jakieś 24-26 kkm
 
O nie wiedziałem że tak można.
Post automatically merged:

Też diesel z dpf?
 
Mam Fiata i w MESie można wpisać co ile ma być przegląd. Może ktoś kto kasował zmienił to?
Ja wyłączyłem lampkę tym sposobem
a przez zwykłe obd widzę ile % olej się zdegradował.
Ostatnio coś Alladyn zaczął się dłużej świecić przy starcie więc była wymiana... I nastała cisza
Równo rok i 16tkm, 50/50 trasa/miasto

Pozdrawiam
 
@Hubert1 1.9 z DPF (a tak naprawdę już bez bo po otwarciu puszki wkład był pęknięty)
Tutaj masz co można ustawić
1650750649482.png
 
Ja wyłączyłem lampkę tym sposobem
a przez zwykłe obd widzę ile % olej się zdegradował.
Ostatnio coś Alladyn zaczął się dłużej świecić przy starcie więc była wymiana... I nastała cisza
Równo rok i 16tkm, 50/50 trasa/miasto

Pozdrawiam
I na jak długo starcza takie kasowanie
 
Na interwał ustawiony w kompie czyli max 2 lata lub 35tkm
Chyba że komp wyliczy szybszą degradację to zapali migającego Alladyna wcześniej.
Sprawdzę później ile do dziś spadło, kasowałem w październiku tj jakieś 10tkm temu

Pozdrawiam!
 
Back
Top