• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Crossover segmentu B

@radex99 jeżeli nie przeszkadza Ci trochę staromodne wnętrze ,to z Twojej listy wybrał bym Suzuki. Wszystko też zależy jaki masz na to budżet.
 
Ale z drugiej strony w Trojmiescie bedziemy jezdzic.
Bierz Renówkę. Moja córa jeździ od lat po Trójmieście Clio 0,9 i jest z niej bardzo zadowolona. Autko było kupione nowe w salonie, zrobiło ponad 80 tys praktycznie bezproblemowych kilometrów/ wymieniony termostat, akumulator, naprawione wycieraczki i dwie sprężyny z przodu/ i w mieście nie pali zbyt wiele, tak więc trochę wyższy Captur jeszcze lepiej zrobi tą robotę.
 
@radex99 nikt za ciebie czy za żonę nie wybierze samochodu. Jednemu pasuje to, a drugiemu tamto. Nie wiem czy takie zapytajki na forum coś pomagają w wyborze. Nie dawno był taki temat i wybór padł na Hyundaia I30. Wiem , że to nie jest crossover ale auto zmieści się w takiej kwocie.
 
Kupując dzisiaj nowe auto bardzo ważną rzeczą są multimedia i łatwość obsługi. Szczególnie, że kupujesz auto dla kobiety, a one zazwyczaj nie ogarniają zbyt dobrze wszelakich ustawień i przeklikiwania się przez menu żeby coś ustawić. Chcą wsiąść, włączyć nawigację i jechać. Z wymienionych przez Ciebie aut wybrałbym Renault bo uważam, że obecnie ma najlepsze multimedia wśród popularnych samochodów. Proste, intuicyjne i przejrzyste z bardzo ładną i dobrą jakościowo grafiką. Miałem nie dawno na testy nową Arkanę i Rafalle i i byłem pod wrażeniem działania tego systemu. Japońskie auta sa pod tym względem 100 lat za murzynami. Szczególnie Suzuki. Dodając do tego porządny silnik 1.3 Tce, fajnie wykonane wnętrze i dobrze skalkulowaną cenę brałbym Captura ewentualnie nowego Symbioz'a jeśli budżet pozwala. Na marginesie to Renault jak dla mnie jest też najładniejsze i wygląda stylowo, a przecież auto ma być dla kobiety.
 
Renault ma najlepsze zabepieczenie antykorozyjne i lakier w dobrej jakości.
 
Captur fajne autko. Ale ten nowy chyba już nie ma 1.3
 
Jest cały czas 1.3 160KM z EDC. Ja bym sie również zastanowił nad Citroenem C4 z poprawionym Pure Teche'm na łańcuchu w hybrydzie. Mają bardzo duże rabaty na ten model. W pełnej opcji można mieć za 116 tyś + ubezpieczenie na rok za 1 zł. To bdb cena za takie auto. Bardzo przyjemnie się tym jezdzi, jest fajnie wyciszony i ma bardzo komfortowe zawieszenie. Tu przykład pierwszy z brzegu:
 
Ja bym sie również zastanowił nad Citroenem C4 z poprawionym Pure Teche'm na łańcuchu w hybrydzie. Mają bardzo duże rabaty na ten model
Ty tak na poważnie ... ?
Łańcuszek/pasek rozrządu to tylko jeden z kilku problemów tej konstrukcji...
 
Wszystko jest już znacznie poprawione i nie jest tak zle jak wszyscy mówią. Mam znajomych specjalizujących się we Francuzach i ich zdaniem problem jest bardzo nadmuchany. Jak ktoś kupi nowe auto i zmienia oleje co 10 tyś to te silniki obecnie wcale nie są takie złe. Mają auta które najechały po 150-200 tyś km i nic z motorem nie było robione.
 
@radex99 nikt za ciebie czy za żonę nie wybierze samochodu. Jednemu pasuje to, a drugiemu tamto. Nie wiem czy takie zapytajki na forum coś pomagają w wyborze. Nie dawno był taki temat i wybór padł na Hyundaia I30. Wiem , że to nie jest crossover ale auto zmieści się w takiej kwocie.
Siemka,

wiadomo, chcialem bardziej podpytac o bezawaryjnosc, moj civic jeszcze nie mial zadnej naprawy a ma juz 6 lat, a tez dopiero teraz zmieniam pierwsze klocki, Pan na przegladzie mowil ze 3 tys wytrzymaja bo maja tylko 3mm. A na autocentrum jak poczytam opinie o Capturze to sie miekko robi :)

Do brzegu
1.2 PureTech czy jest ok ? Tu opinie sa najgorsze a wlatuje do paru urodziwych aut
1.3 Tce 140km czy oprocz tego ze chodzi jak dizel po 20kkm to ma inne bolaczki ? Oprocz termostatu ?
1.0 Tsi w kamiqu usterkowosc ?
1.0T od Kia/Huyndai w stonicu / ktos wie czemu juz tam nie ma hybrydy a byla dwa lata modelowe temu?

Jakies inne nietypowe problemy typu:
- Klimatyzacja nie daje rady
- jakas denerwujaca nieoczywistosc

jesli chodzi o multimedia to AndroidAuto i po temacie nie uzywamy wbudowanych rzeczy

Bedziemy jezdzic po kolei pewnie wszystkimi co sie z zewn spodobaja i nie beda za wielkie dla zony :) ale chcialem zebrac informacje przed i ewentualnie zawezic liste
 
Ja się mogę wypowiedzieć o silniku 1.3 TCe, mam taki w Dacii o mocy 130 KM, ale silnik mechanicznie nie różni się niczym od innych wersji mocowych oprócz mapy. Mój ma przebieg aktualnie 41 tys. km, od nowości w moich rękach, w trakcie trwania gwarancji wlewałem 5w30 RN17, natomiast po gwarancji leje 0w20 bez normy RN. Interwał to u mnie max 8 tys. km, raz przeciągnąłem do 10 tys. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego silnika.
 
Ja też jestem za tym żebyś kupił coś innego niż kamiq. To fajne autko i jest ich za dużo na ulicach. Bardzo je polubiłem, po przesiadce z ix20 ma same plusy. Może nieco mniejszy bagażnik. Mam przedlift. Jedyny mankament to sterowanie siły nawiewu poprzez infotainment. W polifcie jest to fizyczny przycisk. Ja mam z kolei wg mnie lepsze proporcje wymiaru tabletu. Lepiej widać obraz z kamery cofania.
Auto wg mnie jest wystarczająco dobrze wyciszone, klima wydajna. Mi bardzo przyjemnie się tym jeździ. Dopiero mam 7315km przebiegu więc o trwałości się nie wypowiem.
 
1.2 PureTech czy jest ok ? Tu opinie sa najgorsze a wlatuje do paru urodziwych aut
1.3 Tce 140km czy oprocz tego ze chodzi jak dizel po 20kkm to ma inne bolaczki ? Oprocz termostatu ?
1.0 Tsi w kamiqu usterkowosc ?
1.0T od Kia/Huyndai w stonicu / ktos wie czemu juz tam nie ma hybrydy a byla dwa lata modelowe temu?
No to do jazdy z dziećmi do szkoły i wypady do biedry, bo na trasę i tak pojedziesz swoją hondą to tylko pierwsza pozycja z tej listy w wersji 82KM - bo tam jest wtrysk pośredni. Cała reszta to za chwilę tematy; jak pozbyć się nagaru ? jaki olej najlepszy do po rozcieńczeniu paliwem ? co ile dni i jak długo gonić samochód na trasie żeby mi oleju nie przybywało na bagnecie ?
 
Dodam parę słow o 1.2 pjurtek, bo kiedyś zrobiłem research jak Stellantis postanowiło wsadzić to do "Alfy Romeo". 1.2 PT to nie tylko problem a paskiem. Ten usunęli zamieniając na łańcuszek. Łańcuszek na pewno się rozciągnie za moment, szczególnie, że Stellantis chce już przejść na elektromobilność i wydają się już minimalnym kosztem zamknąć historię spalinówek. Pytanie czy problem luzu wzdłużnego wału korbowego został zminimalizowany czy nie. Po przejęciu FCA przez PSA (aka Stellantis) stwierdzam, że poziom upadł bardzo, nie tylko produktów z byłych marek FCA, ale także jakość obsługi serwisowej i tutaj mam na myśli, że podejście frontem do klienta które mnie przekonywało przez wiele lat już się skończyło.

1.3 140KM w Kapturku miałem na tydzień, to za mało by coś powiedzieć. Na pewno nie pracowało jak diesel. Ot nowoczesny mikrosilniczek ze słumionym przez WLTP automatem dwusprzęgłowym. Natomiast jako obecny klient Renault, nie mogę narzekać na jakość serwisu: jeździć obserwować - jeszcze nie słyszałem :cool:

O 1.0 TSI się nie wypowiem, bo mam nabytą alergię na wszystko co jest VAG. A z mikrosilniczkami Hyundai/Kia do czynienia nie miałem.
 
Tak, Arona to crossover i min przeswit 19 cm czy 20 cm. musze zobaczyc gazecie bo byly tam podane prześwity o ile nie wywalilem.
 
Dlaczego nie Yaris cross? W tym budżecie masz pełną hybrydę w automacie, idealny do miasta i na krótkie odcinki.
 
Tak naprawdę to sam zainteresowany musi dokonać wyboru. My tylko możemy podrzucać autka do rozważenia
 
Back
Top