• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy dodatek Meguin

Panowie, to jak to w końcu jest?

@poziom1989 piszę na początku postu, że można swobodnie stosować.
@jerseyAdmin piszę "To mieszanina organicznego molibdenu (związków MoO3) i innych dodatków. Funkcyjnie odpowiednik AR9100."
@Robert1 piszę "miód w silniku"
@Pedros "...moim zdaniem kierunek moto-dr"
@SaNIB 96 "Doktorek jak się patrzy"

Czy mógłbym prosić o rozwianie wątpliwości jak to w końcu jest?
W mojej opinii Meguin raczej nie pozwoliłby sobie na upchanie w tej puszcze "miodu lub moto-dr".

Ale nie znam się na tym, więc o ile to możliwe to prosiłbym o końcowe rozwianie wątpliwości co to jest za dodatek i czy można go stosować w nowszych konstrukcjach.
To chyba dobrze,ze bez sensu nie tłuczemy jeden po drugim przytakując sobie wzajemnie.To nowy dodatek ja opieram się na swoich poprzednich doświadczeniach z podobnymi tego typu dodatkami .
 
Panowie, to jak to w końcu jest?

@poziom1989 piszę na początku postu, że można swobodnie stosować.
@jerseyAdmin piszę "To mieszanina organicznego molibdenu (związków MoO3) i innych dodatków. Funkcyjnie odpowiednik AR9100."
@Robert1 piszę "miód w silniku"
@Pedros "...moim zdaniem kierunek moto-dr"
@SaNIB 96 "Doktorek jak się patrzy"

Czy mógłbym prosić o rozwianie wątpliwości jak to w końcu jest?
W mojej opinii Meguin raczej nie pozwoliłby sobie na upchanie w tej puszcze "miodu lub moto-dr".

Ale nie znam się na tym, więc o ile to możliwe to prosiłbym o końcowe rozwianie wątpliwości co to jest za dodatek i czy można go stosować w nowszych konstrukcjach.
Po co to chcesz wlewać do silnika?
 
Jak na miód ,to zaskakująco niska temperatura płynięcia (-25 stopni C ) oczywiście jest to na plus tego dodatku.
 
Właśnie z tą żywotnością to różnie bywa - bo jeśli nawet mamy przeciwutleniacze stabilizujące olej to nie wiem jak zachowuje się nadmiar polimerów w dłuższej perspektywie. Do upalania świetny dodatek, na pewno zabezpiecza film olejowy w wyższych temperaturach.
Osobiście nie stosowałem, wiec to tylko moje przemyślenia.
 
No właśnie - jak to zachowuje się jak ulega podsmażaniu?

I ciekawe czy zwiększa lepkość również na zimno😎?
 
Oczywiscie, ze bedzie miec wplyw na lepkosc koncowa....to zalezy od stezenia.
 
@Pedros czy wg Ciebie do "upalania" można zaliczyć długotrwałą jazdę z prędkościami autostradowymi?
 
@Zbyszko to chyba zależy od konstrukcji, jeśli ta jazda będzie w wykonaniu silnika 1.4 przy obrotach ok. 4500/min. czy więcej ciągle przez długie setki km, to wówczas jak najbardziej. Jak zalane tam jest typowe 5W30-40 to temperatura zapewne dojdzie do 120C, jeśli jest coś klasy xW50-60 (na czym nikt normalny w takim pojeździe nie jeździ), to olej wytrzyma takie obciążenia termiczne.
 
Eee tam, przed pandemią jeździłem regularnie zagramanicą i jak wrcałem z CH do Polski przez Niemcy (bo szybciej niż polskimi autostradami) to leciałem z butem w podłodze gdzie się dało na normalnym oleju bez dodatków i nic nie odpadło. Przesadzacie z tym upalaniem.

Jak już chcecie zadbać o "upalane" wozy to tak jak jest w instrukcji mojej Kijanki - jeździsz powyżej 170 km/godz. to zmieniasz olej 2x częściej.
 
Tor. Nie cebulowy tylko taki prawdziwy @jerseyAdmin ;)

Na torze (analogowym) udało mi się olej zagotować do 138°C w misce nie mówiąc co w głowicy działo się.

Autbahn, owszem podnosi wartości termiczne mimo dobrego chłodzenia przy vmax ale to jeszcze są dobre warunki.

Co do 2krotnie skróconego interwału w takich warunkach - jestem ZA!
 
Tor to wiadomo, też zmieniałem olej po zjeździe z Nurburga, chociaż ceny w warsztatach dookoła są jakie są. Ale tutaj "upalanie" to jak ktoś doda gazu startując ze świateł czy pojedzie szybciej po autobanie :p
 
Przy 150km/h sprawdzałem jakie parametry ma mój engine (TDI), lepszych nie da się stworzyć

- dawka paliwa: nie za duża/ nie za mała
- obroty: średnie powiedziałbym na ostatnim biegu
- cyrkulacja cieczy zapewniająca doskonałe chodzenie
- temperatura oleju 100-102 °C

Warunki wymarzone na prawilny, Vagowski interwał 30 000 km 😆

Co innego przy Vmax 😎
 
Dałem Meguina na 14 godzin do domowej zamrażarki. Temperatura ustawiona na -19 stopni Celsjusza.
Czy taki test ma jakikolwiek sens? Dodatek w temperaturze pokojowej już jest dosyć gęsty. Po zmrożeniu konsystencja typowego miodu
IMG_20220313_115047.jpg
 

Attachments

  • IMG_20220313_115037.jpg
    IMG_20220313_115037.jpg
    509,4 KB · Odwiedzin: 111
Back
Top