• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy olej Spec Premium A5/B5 SL/CF 5W/30

  • Thread starter Deleted member 514
  • Start date
D

Deleted member 514

Gość
To mój pierwszy post więc serdecznie Wszystkich Witam.
Jak w tytule pojawił się nowy olej Spec Premium A5/B5 SL/CF 5W/30, zastanawia mnie zawartość popiołu 0,8% wiem że to mniej niż 1,6% jak mówi norma ACEA A5/B5 , ale chyba bardziej jest to ACEA C2 lub ACEA C3 pisałem w tej sprawie do Specol , otrzymałem standardową odpowiedź
"Dzień dobry.
Bardzo Nas cieszy fakt, że spełniamy oczekiwania klientów wprowadzając nowe produkty.
Zapewniam Pana, że wszystkie Nasze oleje spełniają wymagania norm i specyfikacji, które znajdują się na etykietach oraz dokumentach technicznych. "
Pytanie do obeznanych w temacie czy wszystko jest OK?
 

Attachments

  • IT_-Spec-Premium-A5B5-SLCF-5W30_2019-1.pdf
    366,9 KB · Odwiedzin: 433
Ja tam mocno obeznany nie jestem czyli pytanie nie do mnie ;) ale ten specol ma TBN 8,3 więc spełnia wymogi A5. Są np oleje A5/B5/C2 z TBN poniżej 8, więc teoretycznie nie powinny być A5, a jednak są.

Czy C2 czy C3 to już różnica w HTHS punkt styczny norm to 3.5 mPa*s choć już też zwrócono mi uwagę, że wcale nie jest to takie oczywiste :)

Może ktoś mądrzejszy mnie poprawi
 
Pytanie jaką metodą mierzono ten TBN. Bo jak wiemy z analiz czy krat produktów różnie z tym bywa. Tak z ciekawości które A5/B5/C2 ma TBN < 8?
 
No A5/B5/C2 nie mają TBN 8, a to minimum dla A5. Mają blisko 8 trochę poniżej. A którą metodą badane to nie zwracam na to uwagi. Jak znajdę to podrzucę przykłady. Gdzieś 7.7 i 7.93 widziałem w 5W30
 
Tak z ciekawości które A5/B5/C2 ma TBN < 8?

Nie wiem czy dobrze odczytuje ten znak. Pytasz który ma TBN mniejszy niż 8? Nie znalazłem (może nie wiem gdzie szukać) A5/B5/C2 który ma wyższy niż 7.93 - TGMO wg oil-club.ru metoda ASTM D 2896-15
 
Które TGMO ma A5/B5 i C2? Premium Fuel Economy 5W-30? Wg producenta ma tylko C2 (przynajmniej w broszurach bo fakt że na polskiej stronie Toyoty jest łączone z A5/B5)? No i pytanie na ile wartość uśredniona TBN pod którą był certyfikowany różni się od tego co wyszło w badaniu?
 
No dobra. To odpowiedz na pierwszy post wątku. A łączone normy zostawmy w spokoju bo się okaże , że oficjalnie to nie ma olejów A5/B5/C2 . Kilka olejów o których myślałem, że są ABC (są tak opisywane) rzeczywiście tylko c2.
 
Do odpowiedzi na pierwszy post warto dodać, że HTHS, TBN i popioły to nie są jedyne wartości które się bada i to, że olej A5 ma popioły w granicach normy C2 czy C3 nie znaczy że jest olejem z normą C. Jeżeli w specyfikacji nie ma normy C to znaczy, że olej jej nie spełnia, w każdym razie nie oficjalnie. A czy nieoficjalnie spełnia to nie do sprawdzenia.

Są oleje, które spełniają normy A5/B5 i C2 oficjalnie (mają certyfikację). Eneos ma taki, pewnie jakby pogrzebać to się jeszcze coś znajdzie. C2 nie ma unormowanego poziomu TBN, HTHS może mieć z zakresu A5/B5, z kolei A5/B5 może bez problemu mieć popioły z normy C - kwestia tego jak bardzo producent zaszaleje z pakietem dodatków żeby takie kombinacje norm spełnić. Większość jedzie na gotowych pakietach więc takich cudaków nie produkuje. Eneos z tego co wiem sam opracowuje formulacje dodatków więc może sobie pozwolić na różne eksperymenty - choćby oleje jednonormowe (co nie jest aż tak często spotykane) czy właśnie dzikie kombinacje norm. Wydaje mi się, że Total też robił coś podobnego, ale chyba przestało im się opłacać bo już nie mają. TGMO jeżeli wierzyć internetom też ma (miał?) łączony olej: 0W-30 Ultra coś tam.
 
Last edited:
Dopytywałem Specol konkretnie o poziom popiołów i uzyskałem odpowiedź .

"Nie bardzo rozumiem stwierdzenie "nie typowy poziom". Jeśli chodzi zamieszczoną informację, że wszystkie parametry w Karcie Technicznej produktu są typowymi wartościami to wynika z tego, że w każdej partii produkcyjnej wartości różnią się w granicach błędu. W mało jakiej firmie produkcyjnej jest 100% powtarzalności. Natomiast każda partia produkcyjna ma swoje niepowtarzalne świadectwo jakości z podstawowymi parametrami fizyko-chemicznymi dostarczane z dostawą na życzenie klienta.

Poziom popiołu siarczanowego 0,8% w oleju A5/B5 nie jest pomyłką."
 
Z chęcią bym zalał go do swojego forda, lecz cena troszke wysoka, jak na specola
 
Na razie w sieci widzę jedną ofertę . 4l=85 pln, 5l=108 pln :)
 
Z chęcią bym zalał go do swojego forda, lecz cena troszke wysoka, jak na specola
Przez ostatnie lata na forach olejowych widziałem wpisy,że dobry olej nie może być taki tani jak Specol ,teraz jak ma wyższą cenę też żle;)
 
No ja nie narzekam na cenę w tej chwili zalany mam Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 507.00, 504.00 ; ale jeśli ten jest pod Forda temu o nim myślę . Od jakiegoś czasu mam przeświadczenie że trzeba popierać to co Polskie zwłaszcza jeśli jest dobre .
 
Przez ostatnie lata na forach olejowych widziałem wpisy,że dobry olej nie może być taki tani jak Specol ,teraz jak ma wyższą cenę też żle;)
Nie no, ja akurat jestem z tych co jeżdżą na tanich olejach,lepiej zmienić je częściej niż kupić taki za 200/4L i jeździć 30000km :D
 
Też tak uważam.
 
Ano właśnie może chodzić o koszty, ale mogli też napisać że spełnia , a skoro nie napisali....hmm..
 
Back
Top