Mimo,że ogólnie cenię sobie poszczególne oleje Specola to jak historia już pokazała(akceptowali i przypisywali normy olejów,póżniej się z tego wycofując) w przypadku tej firmy,trzeba być ostrożnym w podejściu do ich opisów norm i specyfikacji.
Zalałem właśnie do r18 ten olej i konsystencją i kolorem oraz zapachem łudząco podobny do shella. Póki co jestem zadowolony silnik pracuje jak pszczółka.
@cytrynowiec - każde C2 wyprodukowane po 2016 ma HTHS minimum 2.9 czy wcześniej też były takie wymogi dla C2 to nie wiem, ale raczej tak.
@soszo - trzeba by porobić analizy, dla C2 nie ma ograniczeń dla TBN - mogą mieć dowolny. Teoretycznie każdy olej który oficjalnie spełnia te dwie normy ma TBN powyżej 8. Problemem w obie strony jest popiół siarczanowy: C2 może mieć maksimum 0,8, a A5 dwa razy tyle. Problemem jest raczej równanie A5 do C2 niż odwrotnie
To zresztą już mocno teoretyczne rozważania. W tym roku A5 zniknie, zastąpi ją A7/B7 i C6 - obie nowe normy z tym samym cyklem badań więc pewnie mocno kompatybilne.
@jerseyAdmin C2 wiem , że może mieć dowolny TBN. Tylko ta dowolność w C2 zwykle 6-7. W olejach z łączoną normą A5/B5/C2 nawet nie sięga 8 choc jest blisko. Nie wątpię , że oleje C2 można stosować tam gdzie zalecane jest A5 ale formalnych wymogów normy A5 oleje C2 jak dla mnie nie spełniają.
Gdyby temu specolowi dopisać C2 to byłby pierwszy taki z tbn powyżej 8.
A ile olejów z łączonym C2/A5 znasz do których są dostępne karty produktów z oznaczonym TBN? Serio pytam, bo mnie takie oleje nie interesują więc jakoś nadzwyczajnie po kartach nie grzebię.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.