• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Obiegowe mycie wnętrza silnika

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Taki VOIGT BRUDPUR VC 242 z wodą 1/10 to ph z 8,5 wyjdzie, albo do czyszczenia felg aluminiowych z neutralnym ph.
 
Jak ja bym miał płukać silnik woda, to już bym chyba wolał tłoki wyjąć i odmoczyc w czymś ręcznie. Co prawda jeden dzień roboty ale wiadomo że zrobione dobrze i bez spiny że woda zostanie w układzie. Tak nawiasem mówiąc to myślę że takie płukanie zadziała na tloki tak jak xado lub gorzej. Takie płukanie nie poradzi sobie z syfem w pierścieniach bo nie ma tam dużego przepływu, dlatego pisałem abyś zrobił to z preparatem typu xado kilka razy z rzędu aby pierścienie dobrze odmoczyc. Myślę że po serii 5x20min coś ruszy, a potem wymiana oleju i do świeżego płukanka long life
 
Raczej nikt na tym forum nie wlewał takich rzeczy do silnika więc nie spodziewaj się, że ktoś ci poradzi czy lepszy będzie Brudpur czy płyn do czyszczenia felg ale możesz przetrzeć szlaki i przetestować te środki. Chętnie poczytamy jakie to dało efekty.
 
Prędzej bym zalał jakiś siuwax typu brudex na tloki niż płukał silnik woda z płynem. Potem wymiana oleju i jeździć i obserwować.
 
Dokładnie. Płukanie silnika od dołu może przynosi fajne efekty wizualne w postaci brudnej cieczy ale ma małe szanse zadziałać tam gdzie jest sedno problemu czyli na pierścienie tłokowe. Chodzi mi o efekt zanurzania w wodzie szklanki do góry dnem.
Jeśli zaś nie ma szczelności to cholera wie gdzie ta woda się dostanie, który zawór jest otwarty. Czy pójdzie do wydechu czy do kolektora ssącego.

Ale jak to mówią: jest ryzyko - jest zabawa 😁
 
Pierwsze co bym zrobił to zweryfikował czy ten silnik rzeczywiście wymaga płukania. Jeśli miał regularnie wymieniany olej co 15 tyś to sądzę, że nie ma czego płukać. Mamy Corollę z 1.6 Valvematic i silnik w środku lśni jak nowy. Żeby tam był syf to ktoś musiałby w nim w ogóle nie wymieniać oleju. Z tego co wiem to silniki 1.8 zawsze miały problem z poborem oleju i nie sądzę żeby płukanki coś tu pomogły.
 
Zakładam, że silnik jest brudny, a powodem poboru oleju są zapieczone pierścienie.

Powodem poboru mogą być też zużyte uszczelniacze zaworowe czy uszkodzona odma. Jeśli pierścienie, tłoki czy gładzie cylindrów są zużyte to żadne ekstremalne płukanie nie pomoże.
 
Zakładam, że silnik jest brudny, a powodem poboru oleju są zapieczone pierścienie.

Powodem poboru mogą być też zużyte uszczelniacze zaworowe czy uszkodzona odma. Jeśli pierścienie, tłoki czy gładzie cylindrów są zużyte to żadne ekstremalne płukanie nie pomoże.
Przez korek nie widać, ale nie znaczy że wąskie pierścienie nie stoją, rano po odpaleniu nie dymi, odma ta Toyoty mają tylko kawałek rurki i od skrzyni korbowej zaworek pcv! http://www.japan-parts.eu/toyota/eu...5_410W/tool-engine-fuel/1201_ventilation-hose
 
Poważnie chcesz sie bawić jakieś obiegowe mycie. Ja bym nie ryzykował. Zawsze możesz zalać jakiegoś Perwolla lub Lenora, moja żona poleca.
 
@Kevin88 najlepiej to Calgon i Cocolino do oleju dla jedwabistej pracy silnika 💩
 
A sprawdzałeś czy ten zaworek jest sprawny? W Mitsubishi potrafiły padać i wtedy zaczynały się problemy ze spalaniem oleju. To nie jest stary samochód, dlatego myślę że środki przeznaczone do czyszczenia pierścieni zadziałają, może nie po jednym zastosowaniu ale po kilku tak, resztę zrobi świeży olej z płukanka LL
 
Widzę, że nie oglądaliście filmików które są nowsze i dałem link , ciepławoda i detergent tylko na tłoki na 30 minut i odsysanie. Co do zaworka pcv to sprawny.
 
I perhydrol + nitrometan.
 
ciepławoda i detergent tylko na tłoki na 30 minut i odsysanie
Dzięki, miałem już kiedyś trochę ciepłej wody na tłokach, zdążyła się rozgrzać w turbinie pewnie, kosztowało mnie to ponad 10k zł 😉.

Człowieku, Ty serio nie widzisz, że te filmy to kompletny debilizm? Ja pierdziele, ludzie oglądają takie 💩 i później niosą dalej smród po internecie...widzę, że idziemy w postęp, zaczynało się od płukania silnika ropą, teraz idziemy w wodę zdemi i płyn do felg 🤣, chyba trzeba sobie zrobić odwyk od internetów, bo myślałem, że to jakaś migrena, ale to chyba umierające szare komórki od nadmiaru dostarczanej głupoty 🤯.
 
To są jakieś jaja po prostu. Albo ktoś sobie jaja robi i podpuszcza forum albo w to wierzy.
 
Wystarczy popatrzeć na kanał M4K. Chyba z najwieksza widownia na polskim yt w kategorii motoryzacja. 70% kontentu to jakies pierdoly/dramy/clickbaity oraz klaunowa tresc o zalewaniu silnika miodem, smalcem, wodą z łupieżem itp. Takie treści się "klikają" 🫤🫤🫤
 
Zadzwoń i poproś o kartę techniczna produktu ;)
 
@Piotr_the kup karchera RM81 i zalej wrzątek na tłoki - gwarantuję, że wszystko odblokuje.
 
Wiesz mogę brudex z ph 14 użyć jak inni i niby super działa, ale szukałem detergentu bezpiecznego dla aluminiowych tłoków, choć są tacy co producent odradza a stosują jak również płynów do czyszczenia szyb kominkowych, ale nie jestem taki wariat by aluminium zniszczyć.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top