• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ochrona silnika a lepkosc srodka smarnego

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Modyfikatory tarcia nie wszystko załatwią, mam wrażenie.
Jak braknie ciśnienia oleju, to łożyska turbiny, która kręci się z 200 tys obr/min tylko bzykną :)
To samo z panewkami szczególnie w korku.
Do olejów niskich lepkości musi być dostosowana pompa, której sterowanie pozwala na częściowe zwiększenie ciśnienia niezależnie od obrotów silnika.

Wiem, że u producentów samochodów nie siedzą sami idioci, ale mimo tego ja do końca nie ufam nowym trendom (lub ufam z kilkuletnim opóźnieniem ;) )...
A nam użytkownikom po prostu rzetelnej wiedzy z biur konstrukcyjnych, czy grup badawczych, brak ...
 
Wlasnie, masz wrazenie.

Nie zapominajmy, ze producenci srodkow smarnych/jednostek napedowych przeprowadzaja roznego rodzaju testy. Najlepiej jakby miec jakis wglad do aktualnych badan. Zgodze sie z tym, ze musi byc dostosowana pompa oleju oraz grubosc kanalow olejowych itd.

Sa analizy olejow zuzytych np. 0W-16 oczywiscie w japonskiej jednostce napedowej.

https://priuschat.com/threads/original-engine-oil-on-prius-c.104673/page-3#post-2432632

Widac, ze przejechal 9894 mil co daje nam ca. 16 000 km.

Wynik ? Bardzo dobry.
 
Kolega ma VW Phaetona z silnikiem benzynowym 3.2 VR6 i jeździ na olejach 5W30 ale raz zalał olej firmy Specol (nie pamięta dokładnie jaki ale dobrał go pracownik firmy przez telefon) i od razu po wymianie jeżdżąc po prostym było ok ale jak się zaczynały górki to zapalał się lampka ciśnienia oleju. Szybko zmienił olej na jakiś z innej firmy i problem ustał. Przed wymianą nie było tego problemu i już jest po 3 kolejnych wymianach i problem nie wystąpił. Po dwumiesięcznych przepychankach dostał zwrot pieniędzy i usłyszał "że coś mogło być z bazą..."
Czy np źle dobrany olej może spowodować zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju? Rozumiem, że na dłuższą metę może mieć to negatywny wpływ na silnik ale nie chce mi się wierzyć, że tak może spaść ciśnienie tylko przez olej.
Filtr jest wkładem więc chyba nie ma wpływu na ciśnienie oleju? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem czy akurat zalany olej tej firmy to zwykły przypadek a problemem może był przytkany kanał olejowy?
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy świeży olej może spowodować na tyle spadek ciśnienia, że zasygnalizuje to lampka?
 
Ale odkopałeś :) Zakładając, że wymiana była wykonana poprawnie i ilość oleju była odpowiednia nie powinno się to wydarzyć. Ale jak sam napisałeś nie wiadomo o jaki olej chodzi więc ciężko się odnieść. Chyba, że było zejście na niższą lepkość to wtedy możliwe. Jak olej jest mocno rozcieńczony benzyną to też mogą się dziać takie cyrki. Albo zwyczajnie winny czujnik, elektronika bywa zawodna. Specol-a sam nie używałem, ani nie znam nikogo kto na tym jeździł więc nie mam opinii z pierwszej ręki, zresztą i tak była by mocno subiektywna.
 
Ale odkopałeś :)
Pytanie nie warte zakładania nowego tematu :)
Dzięki za odpowiedź, również w ten sposób podszedłem do tematu, mogło być kilka przyczyn spadku ciśnienia i nie jest powiedziane, że na 100% to była wina oleju.
 
Kolega ma VW Phaetona z silnikiem benzynowym 3.2 VR6 i jeździ na olejach 5W30 ale raz zalał olej firmy Specol (nie pamięta dokładnie jaki ale dobrał go pracownik firmy przez telefon) i od razu po wymianie jeżdżąc po prostym było ok ale jak się zaczynały górki to zapalał się lampka ciśnienia oleju. Szybko zmienił olej na jakiś z innej firmy i problem ustał. Przed wymianą nie było tego problemu i już jest po 3 kolejnych wymianach i problem nie wystąpił. Po dwumiesięcznych przepychankach dostał zwrot pieniędzy i usłyszał "że coś mogło być z bazą..."
Czy np źle dobrany olej może spowodować zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju? Rozumiem, że na dłuższą metę może mieć to negatywny wpływ na silnik ale nie chce mi się wierzyć, że tak może spaść ciśnienie tylko przez olej.
Filtr jest wkładem więc chyba nie ma wpływu na ciśnienie oleju? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem czy akurat zalany olej tej firmy to zwykły przypadek a problemem może był przytkany kanał olejowy?
Chciałbym się tylko dowiedzieć czy świeży olej może spowodować na tyle spadek ciśnienia, że zasygnalizuje to lampka?
Ani nie wiemy jaki ten specol był zalany ani nie wiemy na jakich teraz jest dobrze.
Może na spec 0w30 się świeciła lampka a na 10w60 przestała
 
Tak jak pisałem nie oczekuję znalezienia odpowiedzi, nakreśliłem tylko sytuację bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle istnieje taka możliwość, że jak się zmieni na olej o mniejszej lepkości to ciśnienie może delikatnie spaść ale czy na tyle, żeby zaczęła się świecić lampka.
Z tego co wiem to zalewał i cały czas zalewa olej zgodny z normą 507
 
Ja tam w 1.8t z 5w40 elfa zmieniłem na 5w30 specola golda i nic bardzo niepokojącego nie zauważyłem.no oprócz tego że jest głośniej na 5w30 niż na 5w40 o dziwo na zimno na ciepłym tak samo.
 
Back
Top