• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 RS TDI CUPA

Master808

Użytkownik
Samochód
Octavia III TDI RS
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
Budżet nie ma znaczenia / 5-6L.
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI RS CUPA 184KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Niezauważalne
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W30 X-Clean +
Witam wszystkich. Zbliża mi się wymiana oleju. Auto seria, 187tys km. Poprzedni właściciel od nowości wymieniał olej co 10-12tys, lał Motul 5W30. Silnik nie pobiera oleju, nie ma żadnych problemów. Jedyne co widzę, to dość wysokie temperatury jakie osiąga olej, przy spokojnej jeździe ok 98st, przy bardziej agresywnej nawet 115st. Czytałem na forum skody, że to w normie, ale też że Millers, EE lub XF, wycisza silnik i uzyskuje znacznie niższe temperatury. Ma ktoś z was jakieś doświadczenia? Wymienić na 5W40 od razu czy zostać przy 30? Płukanka, dodatki? Olej wymieniam co 6-8tys.
 
Mój wybór padł na Motul, zostaję przy tym co było, skoro nie sprawiał większych problemów, jedynie ta temperatura, która okazuje się normalna w tym motorze. Dzięki za pomoc i wasze opinie. Czytałem natomiast sporo postów o dodatkach takich jak Ceratec. Jedni mówią, że warto, nawet profilaktycznie, inni, że zapycha dpf. Co sądzicie? Silnik jest ok, nie mam problemów z odpalaniem, stukaniem, spalaniem oleju. Po prostu chciałem zalać profilaktycznie przy wymianie oleju.
 
Tylko który Motul bo z 504/507 są co najmniej 3. Zamiast Cerateca proponuję Archoila Ar9200V2 lub 9100. na pewno nie zapcha DPF-a wręcz przeciwnie. Ceratec to też dobry dodatek ale moim zdaniem produkty Archoila są lepsze.
 
Motul ten który stosowałem do tej pory, 5W30 X-Clean +.
Jesteś pewny odnośnie tego dpfa?
 
Last edited by a moderator:
Ja u siebie miałem (o3 ,Cupa,2017) mobil 1 esp 5w30 i temp dochodziły do 118st, zmieniłem na Oem 0w30 i tu nie widziałem przy podobnej jeździe 110st. (przy 100-120km/h trzyma 102 st, wcześniej dość mocno skakało) W serwisie zmienili nie wiem na co ale nadal 0w30 i tu znowu potrafi skoczyć do 115. Wszystkie oliwy zmieniam max co 12kkm. Wrócę do oem pewnie.
 
Na Mobilu 1 ESP nie jeździłem. Na Shellu AV-L 0W30 czyli to samo co OEM temperatury były ok. Może pod koniec interwału nieco wzrosły ale minimalnie. Najniższe miałem na Eurolu Syntence FS 0W30 podobnie jak wielu innych użytkowników TDI ale różnice między nim a AV-L były raczej dopiero przy mocniejszym deptaniu. Na Specolu temperatury pdobne do Shell-a ale miałem go krótko z AR2300 więc jedynie mogę napsiać, że były znacznie niższe niż na zużytym Castrolu (14-15 tys.).
 
Back
Top