• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia III 5e5 2.0 TDI 150 KM

skull

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia III, 5E5, 2,0 TDI 150 KM
Marka samochodu
Skoda Octavia III 5e5
Budżet/ile litrów
200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI 150 KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
vw 504/507
Jaki olej masz obecnie
0w30 Shell Helix
Obecnie zalany jest olej Shell Helix 0w30. Czy znajdę coś lepszego do w/w silnika. Jeżdżę 80% miasto, 20% trasa. Po mieście niestety niewielkie przebiegi, w zimie zdarza się, że silnik nie zdąży się nagrzać do końca a muszę już go gasić. Dodam ,że mieszkam w Białymstoku więc czasem w zimie jest zimno, ale ogólnie samochód w garażu podziemnym stoi :). Przebieg 170 kkm.
 
Shell Helix Ultra ECT 0W30. albo OEM VW 0W30 LongLife III FE, mamy jego analizę na forum, solidny olej z normą 504/507, cenowo trochę taniej niż Shell, a w sumie to nie wiem, czy to nawet nie będzie praktycznie ten sam olej ;).

Z innych, bardzo dobrym olejem jest Mobil1 ESP 5W30, którego świeżą analizę też mamy na forum i jak to M1, obronił się, jako olej z górnej półki, w dobrej cenie, albo bardziej egzotycznie Texaco Havoline ProDS V 5W30.
 
Norma 504/507 sama z siebie jest wymagającą wiec w zasadzie każdy olej z oficjalną pieczątką VAG będzie dobry.

Możesz spróbować Monila 1 ESP którego nie tak dawno mieliśmy w labie. Albo olej OEM, tez bardzo dobrze wypadł.

Ciekawy może być Midland Crypto3 - szwajcarski olej który wypadł nam solidnie w analizie, tylko nie jestem pewien czy zmieścisz się w budżecie.
 
I tu pojawia się problem, diesel i krótkie odcinki. Dobrze byłoby zrobić analizę np po 8 kkm, żeby stwierdzić, czy olej nadaje się do dalszej eksploatacji i jak długo jeszcze pożyje. Shell, lub OEM VW, jak wspomniał @Triumphator to będzie to samo, a nawet ciut taniej. Jeśli się okaże, że masz duże rozcieńczenie paliwem, to wtedy można pomyśleć o czymś innym.
 
Meguin Compatible 5W-30, Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30, Motul Specific 504 00 507 00 5W-30 lub Aral SuperTronic 5W-30.
 
Polecam wymienione Mobil 1 lub OEM VW/Shell - dobry stosunek cena/jakość. W budżecie do 200 zł można jeszcze kupić Eurol Fs 0w30, również analiza na forum. Warto zastosować płukanke przy wymianie.
 
Dziękuję za odpowiedzi. Praktycznie nie zauważam zużycia oleju. Od wymiany do wymiany nie mam potrzeby dolewania. Mogę dołożyć trochę kasy do oleju jeśli faktycznie macie jakiegoś "czarnego konia" który jest cud, miód. Płukankę zastosuję. Auto fajne, nie psuje się praktycznie nic poza eksploatacją, a musiałem kupić diesela bo miałem pewne auto ze znaną historą. Na razie nie narzekam.
 
Wg mnie olej OEM będzie najlepszym wyborem. Można go kupić w necie albo wprost w ASO Skody. Musiałbyś się zorientować gdzie jest taniej. Dużo lepiej niż ten OEM nie będzie bez względu na to ile kasy dołożysz - to są na serio solidne oleje.
 
Wszystkie w/w oleje będą ok, od siebie dorzucę dwa:
- Total Long Life 5W30 (analiza dostępna na forum, bardzo dobry olej)
- Valvoline XL-III 5W30 - sam użytkuje obecnie ten olej u sobie i mam bardzo pozytywne doświadczenia
 
OEM jeśli poruszasz się po mieście będzie OK. Jeśli robisz trasy i lubisz przycisnąć to TOTALNA porażka.
Pisałem dlaczego nie raz i nie trzy.
Ja polecam z tych które używałem, Total LL i najlepszy Mobil esp.
 
W tym co pisze Ryba jest sporo racji. Bardzo wielu użytkowników ma takie obserwacje, że jak się ten olej mocniej przyciśnie to pojawia się nadmierna degradacja i zużycie oleju wyraźnie rośnie. Ogólnie bardzo dobry olej i świetne parametry jako nowy ale pod względem odporności po dłuższym interwale już nie jest tak kolorowo i jest wiele lepszych produktów. Z tych w niewygórowanej cenie sprawdza się Texaco, Mobil czy nawet Polski Specol (parametrami i składem nie ustępuje ww.). Z dorższych Eurol FS, Amsoil EFL czy Ravenole (VSW, VMP) ale to już inny poziom cen.
 
No niestety ostatni komentarz przeczytałem nieznacznie za późno i kupiłem OEM. Do golfa 4 AXR 1.9 TDI poszedł Ravenol 5w40 505.01. Zobaczymy jak się sprawdzi. Mam jeszcze ok 2l Shella 0w30 i jak tamten będzie uciekał do doleję pozostałego Shella.
 
Back
Top