• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Odpowiednie interwaly olejowe

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Bez zlecenia analizy to loteria. Na starzenie oleju wpływają również inne czynniki.
 
mianowicie czy w takim przypadku taki interwał można zwiększyć? Np. jeśli na jeździe benzynowej interwał to 10 tyś, to czy na LPG można dać np. 15 tyś? LPG nie zanieczyszcza i nie degraduje chyba tak oleju jak benzyna, dodatkowo przy bezpośrednim wtrysku olej nie jest rozcieńczony benzyną?

Analiza oleju przepracowanego. Druga sprawa, że LPG również zanieczyszcza i opinie, że jest to super czyste paliwo, to nie jest do końca prawda. Ostatnio podczas okresowej wymiany filtrów i strojenia instalacji rozmawiałem ze swoim gazownikiem i opowiadał, że cuda można znaleźć w reduktorach. Samo paliwo to jedno. Druga sprawa to stan techniczny zbiorników na stacjach, ich okresowej konserwacji, oraz wymian na czas specjalnych filtrów w dystrybutorach. LPG jest fajne, sam jeżdżę od wielu lat i polecam, ale zawsze są dwie strony medalu i trzeba rozmawiać o całym zagadnieniu, nie tylko o pozytywach. Ja uważam, że bez analizy oleju, wróżymy z fusów.
 
Najlepsze są mity, że na LPG olej jest czysty.
 
Robi sie czarny tak samo jak na Pb.
 
Na LPG olej nie robi się czarny
Nigdy nie miałem takiego samochodu, żeby olej na LPG nie zrobił się czarny. Prędzej, czy później, ale ZAWSZE olej ciemnieje.
 
U mnie po 10tyś był wciąż jak nowy, pewnie jakby go zestawić z nowym to okazałby się że jest ciemniejszy, jednak kolor na bagnecie sugerował, że olej jest "czysty"
 
U mnie olej zwłaszcza w Seicento wyglada na lekko zmęczony po 11 tys . W corsie czyste pb taki kolor oleju widzę po 2 tyś km 😁
Renówka trochę bardziej zmienia kolor oleju, ale na pewno nie jest on czarny, a raczej ciemno brązowy, tylko stosuje tam krótsze interwały +/- 8 tyś .
 
@Binas96 to dziwne, że AMG się męczy po 11kkm, może Mannol mu przeszkadza. Że Ty jeszcze nie zmieniłeś swojego świętego grala na inny rzepak, to aż mnie dziw bierze :D

U mnie na bagnecie wszystkie są cacy glacy, a w próbówkach zero przez nie widać. Wiarygodne porównanie oleju na bagnecie, to poza używanym trzeba mieć coś nowego i wtedy porównanie jest OK.
 
@Skiper mialem już 5 różnych rzepaków ale ten z Nijverdal przypasował mi najbardziej 😁

Ale jak masz jakąś propozycję, chętnie wysłucham 😁😁😁
 
Olej ciemnieje nie tylko od produktów spalania, trzeba dodać do tego reakcje zachodzące w samym oleju pod wpływem temperatury i kontaktu z tlenem. Więc olej ciemny może być "czysty" - w sensie braku albo minimalnej ilości produktów spalania w zawiesinie.

@Binas96 - to teraz szykuj się na referat :p
 
Domyślam się że będzie to długa lista, aczkolwiek dopuszczam tylko klase A3/B4 łącznie z 5w30 w okresie zimowym 😁 Ewentualnie C3 i dexos2 🙈
 
łącznie z 5w30 w okresie zimowym
Tak, bo latem na autostradzie 30stka może się"zagotować". To tak parafrazuje na wyrost, ale już takie teorie tutaj czytałem :p
 
raczej nie na naszych autostradach, ale jak się znajdzie odważny u nas jechać 200+ to gratuluję. Olej nie "zagotuje" się przy prawidłowej ilości oleju ( i gdy producent czegoś nie spie****ł[patrz nissan 350z])
 
Last edited by a moderator:
@Misiek , ale mnie tego tłumaczyć nie musisz, ja się sam z tego śmiałem..

ale jak się znajdzie odważny u nas jechać 200+ to gratuluję.
Jechałem. Było spoko. Lato, noc, pusta autostrada, nie licząc tirów.
 
Dzisiaj nie wierzę ze producenci samochodów dbają o to by ich auta były bezawaryjne wiele lat , szczególnie poprzez ochronę jakamoga zapewnić oleje. Dzisiaj producent patrzy czym zalać aby zmniejszyć emisje CO2 . Nie liczy się czy silnik przejedzie 300 tyś czy 150tys. Ważne aby zmniejszyć zużycie paliwa o 0,05 litra /100km bo pomnożona ta wartość przez ilośc sprzedanych samochodów daje producentowi wymierna korzyśc. Liczy się aby Zapłacić mniej a nie ochrona silnika i innych podzespołów.
 
Są dwa wyjścia, oszukiwać jak VW i liczyć, że się nie wyda. Lub ryzykować bardziej mieniem klienta do gwarancji. Tak czy tak klient jest królikiem.

@Binias96 czy tam Deleted member 2321 mam pisać referat, puk puk jesteś ?
Do moderacji mam prośbę, kasujecie post to proszę o tym informować pod dzwonkiem standardowo. Wcześniejsze posty o prędkościach autostradowych są w temacie 🤔

 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top