• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Odpowiednie interwaly olejowe

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Gwarancja była standardowa, czyli 2 latka, więc się skończyła już dawno.
Ja bym przerzucił się na coś tańszego, pokroju Orlen Max Expert V i zmieniał co rok.
Tak też pewnie zrobię, zaleję MaxExpertem lub chociażby Helixem AV-L i zmiana będzie co roku.
A jeżeli masz możliwość to zabierz go czasami od dziadka i przegoń żeby odparować wilgoć i nadmiar paliwa.
W zeszłym miesiącu zrobił trasę około 150km więc powinno się trochę poprawić.
Dziadek to stary "siofer" zawodowy, więc stara się na działkę jeździć rowerem, bo wie, że miejska jazda nie służy samochodowi,
ale kosiarki czy sadzonek rowerem nie zabierze ;)
 
Witam Państwa. Jestem od jakiegoś czasu posiadaczem Alfy MiTo 1.4 (78 KM). Wszystko w zasadzie w porządku. Ale niepokoi mnie specyficzny zapach oleju na bagnecie. Nie wiem jaki olej, na pewno 5w40. Przejechane na nim kilka tysięcy km. Zrobiłem test jednokroplowy. Czy jest szansa na pomoc w interpretacji? Głównie chodzi mi o ślady benzyny w oleju. Z góry dziękuję.
 

Attachments

  • Screenshot_20210507-190228.png
    Screenshot_20210507-190228.png
    127,1 KB · Odwiedzin: 175
@Kaczorek79 ostatnio kupił Mito. Może coś Ci podpowie.
 
Dzięki. Jestem kłębkiem nerwów. Jak się okaże, że znowu kupiłem złom to przesiadam się na rower dożywotnio. 😏
 
Last edited by a moderator:
Głównie żona jeździ. Na krótkie trasy do 10 km, ale co jakiś czas wypuszczam się w dalsze trasy. Wtedy wykorzystuję pełną moc. A całkiem dobrze sobie radzi. Obserwuję czy nie przybywa oleju,ale dopiero dzisiaj przyszedł nowy bagnet, bo poprzedni był rozciągnięty i pokazywał co popadnie. Znalazłem taki diagram jak poGłównie żona jeździ. Na krótkie trasy do 10 km, ale co jakiś czas wypuszczam się w dalsze trasy. Wtedy wykorzystuję pełną moc. A całkiem dobrze sobie radzi. Obserwuję czy nie przybywa oleju,ale dopiero dzisiaj przyszedł nowy bagnet, bo poprzedni był rozciągnięty i pokazywał co popadnie. Znalazłem taki diagram jak poniżej. Według niego wynika, że olej do wymiany, ale raczej benzyny nie ma.
 

Attachments

  • Screenshot_20210507-190346.png
    Screenshot_20210507-190346.png
    351,9 KB · Odwiedzin: 261
Last edited by a moderator:
Moja żona ma Mito z tym samym silnikiem, na razie 1500 km zrobione od pierwszej wymiany oleju w moich rękach, a w sumie 3 kkm od zakupu. Sprawdzałem ze 3 dni temu i poziom taki, jak przy napełnieniu, kolor dość ciemny, ale przy wymianie wlałem 120 ml AR9400. @ChemJas mógłbyś zmierzyć ten nowy bagnet od podparcia w rurce do pozycji MAX ? U mnie sytuacja jest o tyle dziwna, że bagnet choć wygląda na oryginał (z białą główką), to jest jakby przykrótki, ponieważ do tego silnika wchodzi 2,9L, a ja przy wymianie wlałem 3,1+120 ml AR i jeszcze do maxa nie doszło, jest tak ok 3/4 między min/max.
 
Bagnet ma według moich pomiarów 599 mm. Ricambi Originali 55228386/55206822, biała główka. Stary miał żółtą główkę i był rozciągnięty jakieś 2-3 cm.
 
Last edited by a moderator:
Czytał ktoś kiedyś?

 
ciekawe jaki samochód posłużył do testów?
moje auta też robią max 2x15km dziennie do pracy i przedszkola. olej zawsze wymieniam w maju bo wtedy zaczynają się dłuższe trasy typu wakacje działka. Olej po 7tys jest rzadki i czarny jak smoła, do 3tys przezroczysty, a od 3-5 bursztynowy. Wiec może coś w tym jest, choć w 25% chyba nie wierzę, nawet na krótkich odcinkach.
 
Coś o czym większość na forum dobrze wie, ale nie zaszkodzi obejrzeć i utwierdzić się w tym przekonaniu:

 
@poziom1989
Może byś to rozkodował ?
Bo tu też zaglądają tacy nie w temacie.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex, Ty takich rzeczy nie wiesz ...?
Post automatically merged:

W przypadku tego samochodu i takiego charakteru eksploatacji, optymalny przebieg do wymiany to 15 tys km, a nie 10, jak mówił "samozwańczy" Profesor.
Po prostu, powyżej 15 tys km, przyrost ilości metali zużyciowych wyraźnie się zwiększył.
Resztę wiemy i znamy z naszych analiz.
 
Last edited by a moderator:
Mam nadzieję, że Kris nie obrazi się - ale to kawał dobrej roboty👍

5BA6E6D3-3239-47E2-A876-80DD2628C1FE.jpeg


0BF1958F-F27E-4EE6-9ABB-BBC2458B34DD.jpeg

B8F9B3B2-64CA-4930-B77D-E6A0B4EB0F2F.jpeg


A00C753B-4131-4A5A-8917-C651EF3648DF.jpeg

865865A0-0DEB-4C7D-B76D-A81112BD2776.jpeg

55AF90EC-3F50-4B08-AF6C-23FA3222160A.jpeg
 

Attachments

  • 730CF79B-5F92-480C-9EF0-FC3DE2A4CA49.jpeg
    730CF79B-5F92-480C-9EF0-FC3DE2A4CA49.jpeg
    509,9 KB · Odwiedzin: 152
  • 3887160A-27BD-4F98-AFD6-42654933B4C2.jpeg
    3887160A-27BD-4F98-AFD6-42654933B4C2.jpeg
    180,6 KB · Odwiedzin: 156
Last edited by a moderator:
Wszędzie jest przyjęty okres wymiany w kilometrach , a to spory błąd , bo inna liczbę motogodzin silnik osiąga w eksploatacji miejscowej , zwłasza w dużych miastach zakorkowanych , niż silnik eksploatowany w trasie .
Więc tuboanoei sami naniesciebsobie korekty.

Honda poszła dalej , bo zastosowała algorytmy do obliczania terminu wymiany oleju rozpoznające dodatkowo ilość startów, obciążenie silnika , obroty silnika , prędkości pojazdu, czas pracy silnika (praca w korku).

I tak Civic 1,5T potrafi wywalić serwis przy 10 kkm, a w skrajnych wypadkach nawet 7,5kkm, jeśli ktoś ma się za Kubicę.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Michalos12 jakby to było takie proste...

Ale o tym powinieneś już wiedzieć, nie jesteś na forum od wczoraj.
 
Czynników wpływających na żywotność oleju oraz zdrowie silnika jest wiele:

- naturalnie „kilometry” - bo nawet osoba nietechniczna jest w stanie zarządzić tym

- styl użytkowania - chyba to jest najistotniejsze. Styl jazdy mocno determinuje kondycję oleju. Dużo już powiedziano tutaj na ten temat.

- zapylenie środowiska - i to jest często pomijany parametr, który często wymyka się spod kontroli. Filtr powietrza owszem chroni przed przedostawaniem się cząstek stałych ale przepuszcza te poniżej progu filtracji. Tutaj korelacja z wypalonym paliwem jest chyba najlepsza bo same kilometry nie są miarowe (6. bieg 120 km/h vs 1.2.3.2.3.2.3.3.4.2.1.2… w korkach na wysokich obrotach)

- chemiczna destrukcja - tlen, latem ozon, kwaśne produkty spalania wspomagane wilgocią ze środowiska - woda jest wszędzie gdzie występuje różnica temperatur.

- zrzut paliwa - benzyny też lubią zrzucić paliwo do wyczuwalnego poziomu, ON to głównie przy nieprawidłowej procedurze wypalania filtra cz. stałych. Miałem czas, kiedy jeździłem tylko po mieście i olej zaliczał kilkanaście aktywnych wypaleń (nigdy nie przerywałem) ale interwał skróciłem do ok 6 tys. km. Tutaj jest najlepszy przykład jak można ubić silnik czekając na 30 tys km na sztywno wbite przez serwis.

- jakość oleju - baza ma znaczenie. HC wbrew pozorom jest tania i przewidywalnie trwała przeciwieństwie do estrów (hydroliza) które świetnie smarują i czyszczą ale w silniku szybciej kończą się jeśli olej jest źle dobrany (racing do normalnego samochodu męczonego po mieście).
Oleje LL co do zasady maja zwiekszona żywotność dzięki większej odporności oksydacyjnej.
 
Last edited:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top