• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil OE 5W-30

wszystko o produkatach Amsoil
Amsoil OE 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Adam , @tomikin , @orzeszpole oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API SP+RC, SN Plus, SM
  • ILSAC GF-6A
Spełnia wymagania:
  • GM dexos1™ Gen 2
  • Chrysler MS6395
  • Ford WSS-M2C-946-A
  • Ford WSS-M2C-946-B1
Strona oleju:


amsoil-oe-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
  1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w środku zakresu SAE 30. Lepkość zmierzona w analizie z niewielkimiodchyłkami pokrywa się z deklaracją producenta.
  2. Indeks lepkości VI wynoszący 174, jest typowy dla olejów klasy Dexos1 gen2, zapewnia stosunkowo niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem jego temperatury.
  3. Pakiet dodatków nietypowy i odmienny od tych stosowanych w olejach spełniających normy D1g2. ZnDDP jako główny dodatek przeciwzużyciowy w ilości typowej dla olejów z normą API SN, wspomagany jest/może być związkami Boru (byc moze rowniez jako dodatek dyspergujacy) oraz Molibdenu (rowniez jako AO - antyoksydant oraz MF- modyfikator tarcia). MO~ 75ppm i 200ppm B to ilości nietypowe w tej klasie olejów. Ca i Mg, jako "detergenty" neutralizujące kwaśne produkty procesu spalania, dobrane zostały w sposób, który minimalizuje wywołanie zjawiska LSPI.
  4. Brak deklaracji co do zawartości popiołów siarczanowych. Można jednak podejrzewać, że ich ilość nie przekraczają wartości 1% (ograniczenie normy Dexos1). Zwykle mieszczą się w przedziale 0,8-0,95%. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
  5. TBN 8 - co jest wartością typową dla tej klasy olejów, zapewni wystarczający zapas alkaliczny. TAN wynosząca 2.93 jest stosunkowo wartością wysoką.
Podsumowanie:
Olej dedykowany samochodom wyposażonym w turbodoładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim, w których może wystąpić zjawisko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze (LSPI). Lub we wszystkich jednostkach benzynowych, gdzie producent zaleca oleje klasy ILSAC GF-5, GF-6a, API SN Plus.Typowy dla Amsoil jest brak oficjalnych aprobat GM i/lub Forda.

Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika. Może skutkować utratą gwarancji.

Po mrożeniu:
20210520_183612.jpg 20210529_110221.jpg

Opakowanie:
20210512_203333.jpg20210512_203521.jpg20210514_095035.jpg
 
Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika. Może skutkować utratą gwarancji

To do mnie? 😉 Czy do d1g2?

Analiza ICP zgodna z moim przewidywaniem. No i zgodna z TDS czyli jak sie chce to można.
 
czy na podstawie tej analizy i karty produktu można powiedzieć cokolwiek nt. zastosowanej bazy olejowej? jak plasuje się ten olej na tle innych z podobnymi normami? lepiej, gorzej?
 
Z reguly nie, ale wiem, ze tutaj stosuja grupe III.
 
Olej podobny do innych D1G2. Niemal identyczny jak petrocanada supreme. Z mojego punktu widzenia wyróżnia się tylko zapisem A5/B5 na etykiecie i w TDS. I za to już go lubię.
 
@soszo, na pewno Total i Valvo to klony OEM GM'a, czyli pakiet 30ppm Ti + ~60Mo.
Drugi charakterystyczny to ten z Orlen DEX1, Motul Eco Lite i Yacco GDI: bez Ti, ale za to z około 200ppm Mo.
Reszty nie analizowałem, bo i po co. Petro Canada jest chyba odmienny od ww. Castrola nie pamiętam.
Amsoil mógł skomponować swój pakiecik ewentualnie coś zmodyfikować.
No i pamiętaj, że Amsoil chwali się własnymi testami silnikowymi. Ich oleje (na pewno Signature Series) spełniają normy producenckie wybiórczo, stąd nawet nie podchodzą do aprobat.
Oczywiście piszę o D1g2 cały czas.
 
No tak jeszcze 30ppm tytanu. Zostaje mi tylko Petrocanada bo Castrol DX jest dyskusyjny czy pakiet jest z tytanem czy bez. Co do własnych testów Amsoil to seria OE na oficjalnego pączka API. Chyba nie przylepili go sobie po własnych testach.
 
Testy własne Amsoila wcale nie muszą być w sprzeczności z tymi, które wymagana są przez API.
Wystarczy, że rozszerzą wymagania.
Szczegółów niestety nie znam ...
 
Czy te oleje 5w30 Dexos1 gen2 są o obniżonej lepkości HTHS? mogę to zalać, gdzie wymagane jest A5/B5? One w większości nie mieszczą się z TBN (poniżej 8) i dlatego nie mają ACEA tylko API i ISLAC? Te oleje mają bogatszy pakiet w porównaniu do A5/B5, gdzie 99% spełnia API SL.
 
Też mam ochotę tak wypróbować. Np Amsoil OEF i ASL mają wyszczególnione w opisie A5B5
 
Ja do Hondy chcę to zalać, zamiast Shella HU 5w30 A3/B4. Widnieje jeszcze norma Hondy HTO-06, ale to chyba pod hybrydy.
 
Brak deklaracji co do zawartości popiołów siarczanowych. Można jednak podejrzewać, że ich ilość nie przekraczają wartości 1% (ograniczenie normy Dexos1). Zwykle mieszczą się w przedziale 0,8-0,95%. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
Wystarczyło napisać do producenta ;) SA% 1,1

Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika. Może skutkować utratą gwarancji.
Trzeba to podkreślić, że brak jest oficjalnej licencji GM deoxos1 Gen 2/3, ale olej jest oficjalnie zatwierdzony przez API dla SP, SN Plus, ILSAC GF-6A. W ramach tych specyfikacji nie ma mowy o utracie gwarancji. Takich aplikacji jest całe mnóstwo.


Widnieje jeszcze norma Hondy HTO-06, ale to chyba pod hybrydy.
Stara specyfikacja Hondy pod silniki z turbosprężarkami.
 
Nie zrozumiałeś mojego postu. Wyjdź na chwilę z pozycji posiadacza Opla ;)
 
@Czarne Paliwo, wszystko z naszej strony jest opisane jasno i prawidłowo.
Brak aprobat odnosi się do Opla i Forda.
O API/ILSAC nie ma mowy.
Wymaganie tylko API/ILSAC dotyczy najczęściej samochodów japońskich.
 
Back
Top