• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolna dyskusja o specyfikacjach BMW

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@adam bogusz w takim razie jaki sens lania jakichkolwiek dodatków popularnych na tym forum, kupować olej z jak najwyższym HTHS w danej klasie i darować sobie analizy składu, a robić tylko analize HTHS ;)

@wlyszkow Nikt nie pisał, ze podwyższa tylko, ze jeśli olej jeden ma powiedzmy 3,5, a drugi 4 o czym pisałem ale różnią się dodatkami i bazami to trudno jednoznacznie stwierdzić, który zapewni lepsza ochronę. Z reszta 240ppm to Mo-DTC3 to nie jest typowa wartość tego dodatku większość w tym Ravenol stosuje <100ppm

BMW w LL-01FE dopuszcza HTHS minimum 3.0
 
Wszystko zależy od pasowania silnika pewnie że są silniki VW teraz na HTHS min 2.6 ale zalanie takiego oleju do starszych nie jest bezpieczne
 
Tak ale skoro producent taki HTHS na poziomie 3.0 dopuszcza i to w normie leciwej to widocznie jest to bezpieczne z punktu widzenia producenta oczywiście bo zpunktu widzenia silnika to znowu UOA by coś może powiedziało.
 
@adam bogusz w takim razie jaki sens lania jakichkolwiek dodatków popularnych na tym forum, kupować olej z jak najwyższym HTHS w danej klasie i darować sobie analizy składu, a robić tylko analize HTHS ;)

to traktuje jako podejście humorystyczne, bo takie pewnie jest ;-)


BMW w LL-01FE dopuszcza HTHS minimum 3.0

owszem, dopuszcza także jeszcze niższe HTHS w nowszych specyfikacjach, ale nie wiem, czy silnik @lukaszewski ego jest ze swoimi normami backwards compatible czy poprzestaje na LL01 i LL04
 
LL04 dopuszcza oleje xW30 zgodnie z J300 czyli HTHS min 2.9
 
Fakt, mój błąd zapomniałem, że 04 to już eko olejmid saps ale nadal instrukcja do E90 dopuszcza LL01, LL01FE i LL04
 
W takim razie lukaszewski może lać nawet A5/B5 i cieszyc sie rownie dobrą ochroną i mniejszym spalaniem 🤣 ale nie wiem czy się odważy 😉
 
I LL-01FE też stoi w instrukcji przynajmniej tej po angielsku :)
 
Zawsze sobie możesz sam zajrzeć w instrukcje jakiego kraju chcesz i się podzielić informacjami jeśli będą inne :)
 
BMW nie wybaczy wg mnie 🙈

@wlyszkow n53 szlo tylko na Europę, w USA zbyt zasiarczone paliwo
 
Back
Top