• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat o LPG

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Zdjęcia denek tłoków w mojej Lagunie. Samochód od około 70-80 tysięcy na LPG. Endoskop chiński za kilkanaście złotych. Pobór oleju nadal w okolicach 500ml na 10 tysięcy. Świece stan idealny po przejechaniu 15 tysięcy. Widać ewidentnie problem na pierwszym i drugim denku z pierścieniami. Denko czwarte czyste. Jakość słaba, bo ciężko od takiego sprzętu oczekiwać cudów.
denka tłoków.jpg
 
Dodam tylko, że w rzeczywistości byłem w stanie odczytać numery na denku 4, czego nie jestem w stanie na zdjęciu. Zawołam jeszcze @Kaczorek79 niech na to rzuci okiem.
 
Chciałbym mieć tak mały pobór oleju :p. Ostatnio jak stroiłem gaz to zauważyłem, że sterownik gazowy zaniża czas wtryskiwaczy benzynowych o jakieś 0.5 ms na jednym banku na jałowych. Jeżdżąc na samej benzynie korekty bliskie 0, po jeżdżeniu na gazie korekty na jednym banku korekta długa wyskoczyła blisko maksymalnej. Oprócz tego sterownik wyłącza się całkowicie i co jakiś czas włącza na zimnym silniku po dłuższym postoju. Komputer Stag Isa2. Prawdopodobnie uszkodzony sterownik gazu? Miał ktoś taki problem? Można tak jeździć czy lepiej jak najszybciej to ogarnąć?
 
Wypadają zapłony na wolnych obrotach tylko na LPG, na benzynie nie. Świece co prawda już trochę dawno wymieniane, może być, że jakieś 60 tysięcy przejechane, ale na benzynie nie ma takiego problemu? Zmieniać świece czy szukać problemu w LPG?
 
Odrazu podkreslam, jezeli chodzi o LPG, to nie wiem za duzo, nie jestem zwolennikiem...Ale nie powinno sie tam wymieniac swiec do 20kkm ? Czy to jest zalezne od instalacji gazowej ?
 
@poziom1989 szczerze to nie wiem. Z jednej strony wiele osób tak mówi, że świece to praktycznie co drugą wymianę oleju trzeba zmieniać, a drugiej strony są tacy co w ogóle się tym nie przejmują i nic się nie dzieje. Nie zdziwiłbym się jakby wyjęcie i "przeczyszczenie" świec pomogło, ale i tak się zdecyduję na wymianę. Wiem, że na pewno są ludzie co tak robią.

@Konjio w takim razie chyba zaryzykuję wymianę świec, na pewno to nie zaszkodzi, a i tak w sumie już sporo przejechały.
 
Teraz ważne pytanie: czy pod instalację LPG kupować świece jedno czy dwuelektrodowe? Teraz mam zamontowane dwuelektrodowe(NGK BKR6EQUP), są znacznie droższe od jednoelektrodowych (NGK BKR6EK).

//Edit Znalazłem info, że lepsze będą z jedną elektrodą.
 
W jednym aucie mam irydowe, a w drugim normalne ISKRY. Oczywiście oba auta na LPG i powiem szczerze, jeśli miałbym kupić drugi raz irydowe to bym się trzy razy zastanowił, bo jednak koszty tych świec są większe a z polskich jestem również zadowolony. Osobiście następnym razem kupię ISKRY i wymieniać będę częściej.
 
do swojej astry pakuje Bosch FR7KI332S nie narzekam
co do wypadającego zapłonu na gazie też bym obstawiał świece lub coś z układu zapłonowyego
 
Teraz ważne pytanie: czy pod instalację LPG kupować świece jedno czy dwuelektrodowe? Teraz mam zamontowane dwuelektrodowe(NGK BKR6EQUP), są znacznie droższe od jednoelektrodowych (NGK BKR6EK).

//Edit Znalazłem info, że lepsze będą z jedną elektrodą.
Niby lepsze z jedną elektrodą. Ale najlepiej załóż takie jakie producent zalecił pod Pb.
 
szczerze to nie wiem. Z jednej strony wiele osób tak mówi, że świece to praktycznie co drugą wymianę oleju trzeba zmieniać, a drugiej strony są tacy co w ogóle się tym nie przejmują i nic się nie dzieje. Nie zdziwiłbym się jakby wyjęcie i "przeczyszczenie" świec pomogło, ale i tak się zdecyduję na wymianę. Wiem, że na pewno są ludzie co tak robią.
Duże znaczenie ma rodzaj świec (miedziaki irydy itd.) Na lpg najlepiej przyjać 1/2 - 3/4 normalnego interwału, więc tanie swiece to prawie i co wymianę oleju powinno się zmieniać :p. Druga sprawa że mieszanke z lpg wbrew pozorom trudniej jest zapalić przez co świece jak i cewki mają trudniej, stad najczęściej problemy z zapłonem na lpg.
czy pod instalację LPG kupować świece jedno czy dwuelektrodowe?
Sprawdź co katalog mówi że ma być i takie załóż, znajomy ponad pół roku walczył z zapłonem a potem okazało się że w sklepie mu dobrali świece o innej rezystancji... Po założeniu odpowiednich kłopot z głowy.
jeśli miałbym kupić drugi raz irydowe to bym się trzy razy zastanowił,
lepiej 2-3 razy zmienić tańsze niż pchać się w drogie, chociaż jeżeli auto ma podniesioną moc to w te tanie bym się nie pchał.
Nie zdziwiłbym się jakby wyjęcie i "przeczyszczenie" świec pomogło, ale i tak się zdecyduję na wymianę. Wiem, że na pewno są ludzie co tak robią.
Teoria mówi, że świec nie powinno się "czyścić", tak samo raz zalana świeca = śmietnik, ale u niektórych to działa ...
 
Ogólnie do tego silnika NGK przewiduje i jednoelektrodowe i dwuelektrodowe, więc jak założę jednoelektrodowe to też powinno być okej. Tylko, że te dwuelektrodowe to seria "PLATINUM" czyli teoretycznie "te wzmocnione". No i one są sporo droższe.
 
Wypadają zapłony na wolnych obrotach tylko na LPG, na benzynie nie. Świece co prawda już trochę dawno wymieniane, może być, że jakieś 60 tysięcy przejechane, ale na benzynie nie ma takiego problemu? Zmieniać świece czy szukać problemu w LPG?
Świece\Kable\Cewki, na LPG takie problemy wychodzą od razu.

Ja mam najlepsze doświadczenia z irydowymi Denso.

Teoria mówi, że świec nie powinno się "czyścić",
tak, bo hajs musi się zgadzać i jak wykręcisz, to leć po nowe do sklepu. Ja wykręcam co jakiś czas, czyszczę i zakładam ponownie.
 
Nigdy nie polecam takich zabiegow, zeby czyscic swiece, po osiagnieniu optymalnej temp. nastepuje samooczyszczanie tzn. wypalanie z powierzchni izolatora zanieczyszczen, z reguly jest to obszar od ca. 500°C-800°C.
 
chodzi mi głównie o przetarcie delikatnie szczotką, później czystą szmatką. Robię tak od lat, nic się nigdy nie stało. Dwóch mechaników, których znam, również tak robi.
 
Świece\Kable\Cewki, na LPG takie problemy wychodzą od razu.

Ja mam najlepsze doświadczenia z irydowymi Denso.
Zacznę od świec, są najtańsze. Wezmę NGK, bo mam z nimi dobre doświadczenia. Zmieniałem BKR6EK już kiedyś i jak je wyjąłem to wyglądały na takie co jeszcze "polatają". Plan jest taki, żeby wymienić świece w touringu, wybrać ze starych 4 najlepsze i przełożyć do kompakta, który coś ciężko odpala. Jak będzie gorzej to może i do kompakta kupię nowe, ale wolałbym nie xD
 
@MrWalczak po prostu kiedyś kupiłem auto za 2500 zł, włożyłem 7000 zł i sprzedałem za 3500 zł. Nie chciałbym drugi raz takiego błędu popełnić.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top