• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

A

Anonymous

Gość
Może w silnikach NA ceramizery to spoko sprawa. Słyszałem
Także że zły pomysł lać to do nowych konstrukcji z turbinami


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Nie wiem, ja z turbo i ceramizerem, nie będę się wypowiadał. Ogólnie może ceramizer działa, ale na pewno nie jest to remont silnika, tylko jego odwlekanie.
 
Kiedyś byłem wielkim fanboyem dodatkow do olejow, paliwa zresztą też. Teraz nawet z ciekawości nalałem do oleju archoil 9100. Temperatura oleju nie spadła, zmian żadnych. Czopy na wałku wyglądają jednakowo (aczkolwiek na archoil 9200v2 bodajże wytworzyła się warstwa ochronna, widoczna okiem). Czysty jak był tak jest. Także ja od dodatków odszedłem. A tych oleji przetestowałem chyba wszystkie (jeden z samochodów mam od nowosci a przebieg 510 000, wymiana co 10k takze mozna policzyc sobie ile tych oleji tam juz pływało) za każdą wymianą prawie inny olej. A co ciekawe jest to samochod z gazem (gaz od 170 000) i mial tylko oleje mid saps, kiedyś 5w30, teraz 5w40. Silnik przeżył już skrzynie (automat) i końca nie widać. Silnik w środku czysty jak łza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 32 sekundach:
Ale jeżeli już miałbym
Lać dodatek to tylko Archoil


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Ale jeżeli już miałbym
Lać dodatek to tylko Archoil


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Facet z Motula zapytany wprost o dodatki, powiedział mi, że oleje serii 8100 ich nie potrzebują, bo posiadają w składzie modyfikatory tarcia.
 
Firma Penrite przestrzega przed dodatkami, Amsoil też. Moim zdaniem olej ma swoją kompozycje chemiczną i można ją zaburzyć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Archoil z tego, co wiem, nie zaburza żadnej kompozycji, a każdy przedstawiciel handlowy powie to samo, niezależnie od marki....
 
Też sie z tym zgodze. Co miał Motul powiedzuec ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Producenci też piszą w instrukcjach, że dodatki olejowe zabronione ...
 
SACZI napisał:
Facet z Motula zapytany wprost o dodatki, powiedział mi, że oleje serii 8100 ich nie potrzebują, bo posiadają w składzie modyfikatory tarcia.

Tutaj chce sie wtracic. Otoz to prawda, czesto na forach sie czyta, po zrobieniu jakies analizy: Beznadziejny, bo nie ma ani Mo, B.... itp.

A trzeba brac pod uwage, ze sa modyfikatory tarcia nie widoczne na podstawowej analizie. I taka jest prawda, nie ocenimy dokladnie jakosci oleju nie znajac receptury.

Odnosnie dodatkow, to juz kwestia indywidualna, ja osobiscie fanem nie jestem. Ale na forum nikomu nie "zabraniam", w koncu to oil-club.
 
[mention]SACZI[/mention] a co Ci mają napisać? Myślisz, że GM, gdyby miał swoją linię dodatków, to nie miałbyś ich zalecanych w manualu? ;)
 
[mention]Zielony34[/mention] , co innego zabraniać, a co innego nie zalecać, bo się nie ma go w ofercie.
Ja nie jestem ich fanem, bo szczerze mówiąc moja wiedza na ich temat jest zerowa.
Ale przez analogię, dodatek oleju 2T do ON poprawia jego smarowność. Z tym się raczej zgadzamy i nie kwestionujemy tego.
Prawda jest taka, że jeden olej poprawia smarność, drugi wręcz pogarsza ...
Zależy od paliwa, oleju, ...
Pewnie tak samo jest z dodatkami do olejów - tysiące olejów różnych klas na rynku i 1 AR9100 ...
Za stary już jestem na takie cuda ... ;)

Jeżeli chodzi o Motula, konkretnie o Pana P.P. Technical Manager Poland (do znalezienia na stronie Motula), to dokładnie tak samo pomyślałem, jak tutaj piszecie.
 
poziom1989 napisał:
SACZI napisał:
Facet z Motula zapytany wprost o dodatki, powiedział mi, że oleje serii 8100 ich nie potrzebują, bo posiadają w składzie modyfikatory tarcia.

Tutaj chce sie wtracic. Otoz to prawda, czesto na forach sie czyta, po zrobieniu jakies analizy: Beznadziejny, bo nie ma ani Mo, B.... itp.

A trzeba brac pod uwage, ze sa modyfikatory tarcia nie widoczne na podstawowej analizie. I taka jest prawda, nie ocenimy dokladnie jakosci oleju nie znajac receptury.

Odnosnie dodatkow, to juz kwestia indywidualna, ja osobiscie fanem nie jestem. Ale na forum nikomu nie "zabraniam", w koncu to oil-club.


Zgadzam sie. Na oil club de jest bodajze bmw jakies bardzo mocne i analiza na zwyklym totalu 5w0 (albo mc3 albo ineo) i zyzycie znikome, a moc nie jest seryjna. Pozniej zalał coś bardziej fancy i lepiej nie było


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
mini clubman napisał:
Teraz nawet z ciekawości nalałem do oleju archoil 9100. Temperatura oleju nie spadła, zmian żadnych. Czopy na wałku wyglądają jednakowo (aczkolwiek na archoil 9200v2 bodajże wytworzyła się warstwa ochronna, widoczna okiem). Czysty jak był tak jest. Także ja od dodatków odszedłem.

U mnie podobnie. Z czystej ciekawości dodałem AR9100 do moich dwóch samochodów. Pomiar temperatury, decybelomierz i wibrometr. Żadnej różnicy, ani na plus, ani na minus. Ceratec tak samo.
 
Dużo zależy od konstrukcji i wykonania silnika. Generalnie porównawczo najlepiej zrobić uoa z oleju solo potem z dodatkiem.
 
Tak "ćwierćżartem" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=fXhw16RmEOo
 
Jest test na YT kanał project farm. Tam ceratec na silniku kosiarki w porownaniu ze zwyklym olejem zostawil duzo osadów i nagaru


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 39 minutach 40 sekundach:
Także teraz testuje najtańszy Lotos 5w40 (można dostać 4 l za 50 pln, w necie, nigdy nie dostałem starszego niż miesiąc, facet ma tylko Lotosy) odczucia bardzo dobre i ma oficjalną aprobatę BMW (mercedesa i porsche także) więc lipy być nie może. Przejeździłem kilka tys i dolałem 9100, jak mowiłem, bez zmian. Żadnych. To chyba ostatni raz jak dolałem dodatek. Możliwe że niebawem zrobientego analize


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Także teraz testuje najtańszy Lotos 5w40 (można dostać 4 l za 50 pln, w necie, nigdy nie dostałem starszego niż miesiąc, facet ma tylko Lotosy) odczucia bardzo dobre i ma oficjalną aprobatę BMW (mercedesa i porsche także) więc lipy być nie może. Przejeździłem kilka tys i dolałem 9100, jak mowiłem, bez zmian. Żadnych. To chyba ostatni raz jak dolałem dodatek. Możliwe że niebawem zrobientego analize


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Placebo straszne ludzie uwierzo i kupio i potem odczucia że jednak to "kozak" Total 7000 w moim wozie sprawdza się tak że zastanawiam się czy mi silnik chodzi . To po AR9100 będę już musiał chyba jezdzic z stetoskopem
 
O Totalu fakt jest dużo dobrych opinii. I sporo analiz. Daje olej rade. Osobiście nigdy nie jeździłem na tym


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top