• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

mowa o BMW a ty piszesz o stworzeniu przez niego oleju a nie o aprobatach
 
@nano auto zdecydowanie użytkowane „normalnie” z zadbaniem o temperatury i nie „butowane” od świateł do świateł. Również głównie miasto więc ekstremalne temperatury są osiągane raczej sporadycznie. O dodatkach zacząłem czytać dopiero tutaj wybierając olej, wiele ludzi polecało (nawet jeśli nie są w stanie sprawdzić to zachwalają że auta już tyle jeżdżą i nic im nie jest, może od dodatków a może od stylu jazdy lub mix) a ponieważ sam doinwestowałem w auto pomyślałem że dodatek jest dobrym środkiem w celu zadbania o kondycję silnika, plus jestem ciekawy czy z tymi dodatkami zeszłoby spalanie oleju, które jak na te silniki w moim przypadku i tak nie jest najgorsze. Dziękuję za odpowiedź, poczytam i przemyśle jeszcze sprawę, w niedzielę zamówię ;)
 
@hentboo, pisałem Ci, że stosuj jak musisz, bo sie udusisz.
Widzę, że nie bardzo czaisz zjawiska jakie zachodzą w silniku i jesteś w stanie każdą bzdurę "mądrze" napisaną łyknąć.
Ja stosuję Ar9100 w skrzyni biegów i silniku w jednym samochodzie.
Drugi jeździ solo.
Obydwa są w bdb stanie (niezużyte) i żadnych różnic nie da się zauważyć.
 
Szybkie pytanie Panowie czy ktoś z was miał styczność z dodatkami do oleju, diesla, benzyny oraz skrzyń biegów niemieckiej produkcji GGG "longlife garant" n.p taki jak ten longlife garant N5 dodatek do olejów, przypadkiem stałem się posiadaczem dużej ilości takich preparatów dedykowanych jak wyżej i w 208 zastosowałem zarówno do oleju jak i do oleju napędowego oczywiście jeden i drugi dedykowany w tym celu, w Polsce mało co znalazłem jeden temat na forum skody, sporo na niemieckich forach o tym czy na niemieckim oilclubie było coś o tym? Ciekaw jestem co ten dodatek(chodzi mi o ten do oleju) moze miec w składzie czy to coś na zasadzie archoila? Konsystencja to nie jest jakiś gescioch wiec nie podejrzewam że wlałem sobie jakiegoś moto doktora:) (pobór oleju w silniku zerowy), jeśli ktoś już spotkał się z takimi dodatkami chętnie wysłucham co ma do powiedzenia.
 

Attachments

  • dd9fa432baffa591.jpg
    dd9fa432baffa591.jpg
    139,3 KB · Odwiedzin: 42
Witam. Pytanie mam: jakie zastosować połączenie ( Olej plus dodatek) do silnika Opel A16LET przebieg 145tyś.km , w tej pogodzie grudniowej auto stoi na zewnątrz i przy zimnym odpaleniu słychać szklanki do pewnego czasu osiągnięcia temperatury oleju. Obecnie olej ma około 4tyś.km przebiegu. Które połączenie powinno wyciszyć te szklanki oraz pracę silnika?

Shell Helix Ultra 5W-40 + AR9100

Shell Helix Ultra 5W-40 + AR9200V2

Shell Helix Ultra 5W-40 + OILSYN NANO C5
 
Ponoć każdy z tych dodatkow wycisza pracę silnika tylko nie u mnie. Możesz wypróbować AR9200V2 ponieważ tego jeszcze nie miałem. W A16LET nie ma hydrauliki na zaworach więc póki nie dostanie trochę temperatury żeby zmniejszyły się luzy to będzie klepać. Ale jeśli klepie za bardzo to może warto skontrolować luzy zaworowe.
 
Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś. Jeśli auto ma faktycznie 145kkm przebiegu to powinno być wszystko ok i takie klepanie na zimno jest tzw TTTM. Ja nie mam astry ale mam autka bez hydrauliki na zaworach i szczególnie panda hałasuje dość mocno póki nie złapie trochę temperatury. Sprawdziłem luzy , są właściwe i olalem temat klepania.
U mnie dodatki jakoś nie wyciszaly silników. Może o jakiś 1dB mierzone apką w telefonie ale na ucho b/z.
 
U mnie 9100 na "ucho" wychodziło najlepiej. Ale to też kwestia temperatury otoczenia.
 
Witam. Pytanie mam: , w tej pogodzie grudniowej auto stoi na zewnątrz i przy zimnym odpaleniu słychać szklanki.....
C5

O jej ! Sam sobie odpowiedzialeś.
Stoi na mrozie i używasz starej lepkości 5W40 ...w mrozy? Serio ?.
Ten olej jest gęsty, ma dużą pompowalność powoli przepływa i wypełnia szklanki, które są bardzo spasowane.
Zmień olej na 0w30, jeśli się nie obawiasz i szklanki zaczną działać szybciej i kasować luzy.
5W40 , kiedy to bylo...czekaj 15 lat temu, chm już wtedy sprzedałem duzo 0w40.
Może być też , ze w szkkankach ukladzie hydraulicznym jest pełno szlamu z tanich oleji .
Plukanka i wymiana na 0w30.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Zima wróciła na tydzień i nawet we Wrocławiu było ostatnio -12oC. Czyli wszędzie indziej jeszcze zimniej. A najzimniej jest przed świtem, czyli wtedy, kiedy część obywateli zaczyna odpalać silniki i podążać do swoich codziennych zajęć.
 
A większość ciągników rolniczych, ładowarek, agregatów prądotwórczych? Przecież tam wszędzie 15w40 (poza nowymi z adblue)
 
Back
Top