• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Jeśli ta Honda to 25ml 9100 na 1L tego oleju bo są tam mokre sprzęgiełka jeśli się nie mylę
 
No i co, zrobiłem dwa baki na tym i liczby mówią, że coś się dzieje.
Spalanie na komputerku spadło z 6.2 na 5.5.
Wcześniej rezerwa świeciła się przy 800km, a teraz zrobiłem 860 i jeszcze było o włos nad rezerwą.

Zobaczymy co dalej. Trasy robię takie same, styl jazdy niezmienny. Może to faktycznie działać, że silnik ma lżej, skrzynia ma lżej, paliwo poprawione I jak się zsumuje to auto faktycznie pracuje wydajniej?




Silnik 1.9TDI-PD
 
Przy aktualnych cenach ON inwestycja zwróci się za 6500-7000km. Oczywiście jeśli spalanie się utrzyma.
 
Spalanie to mi akurat zwisa prawdę mówiąc. Chodzi mi tylko o wydłużenie żywotności i poprawę sprawności.
 
@feecle prawdę pisząc ja tak samo nie zwracam uwagi na oszczędności, tak na prawdę warunki uzyskania jakichkolwiek oszczędności są nierealne, trzeba by robić płynne trasy po kilkaset km.. i tak jak kolega @STREAM-HD liczy się ochrona i żywotność :) fajny zestaw kolego! ;-)
 
Chwalić się? Co kogo obchodzi moje spalanie? Spalanie jest główną rzeczą jaką zaobserwowałem i jest odwzorowaniem stanu i sprawności silnika, więc jak mógłbym o nim nie wspomnieć kiedy wspominam o tych dodatkach do silnika, skrzyni i paliwa?
 
W jakimś stopniu na pewno jest. Sprawny silnik spali mniej niż taki w którym coś niedomaga (np. ma słabszą kompresję lub wkryskiwacze które gorzej rozpylają paliwo w skutek zabrudzenia). Ja również widzę różnicę po stosowaniu dodatków (AR9100 i 6900D-Max) i nie chodzi mi o spalanie. Przykład: ostatnio moje 2.0dCi miało tygodniowy postój i jak po tym tygodniu go odpaliłem to zakręcił i pracował jakby był zgaszony godzinę wcześniej. Wiadomo jak pracuje zimny diesel, a ja wiem jak pracował konkretnie mój egzemplarz przed stosowaniem dodatków i widzę wyraźną różnicę w kulturze pracy silnika - odgłosie czy wibracjach jakie generuje. Zimny pracuje prawie identycznie jak cieply. Dlatego nikt nie musi mnie na siłę przekonywać, że te dodatki nie działają bo działają i przekonałem się o tym osobiście.
 
Sprawność silnika można ocenić przez pomiar ciśnienia sprężania albo wykres z hamowni, a nie spalanie.
 
Ale spalanie odzwierciedla stan silnika. Jeżeli jest za wysokie to znak, że coś jest nie tak i można coś wnioskować. Przecież nikt nie napisał, że to jest główny i ważny sposób na testowanie kondycji silnika. Jazda za ciężarówką powoduje obniżenie spalania tak jak i jazda z górki czyli silnik ma lżej napędzać budę to mniej pali. To tak jak te wynalazki od Archoila go tam wysmarują, zredukują tarcia, wytworzą powłoki i tak samo w skrzyni biegów to całość ma lżej pracować i spalanie się obniża. Dlatego już w pierwszym poście napisałem o poprawie sprawności i wydajności.
 
Zależy na ile dosłownie rozumiemy sprawność. Powtórka z fizyki:

 
No ja mam nadzieję, że wszyscy tu rozumiecie, że nie odwołuję się do książkowej definicji sprawności całego silnika, a do luźno rozumianej, że silnik może sprawniej działać bo ma lżej przez wysmarowanie tymi elixirami.
 
Poprawa spalania mieszanki jak i redukcja strat na skutek tarcia to jak najbardziej słuszny kierunek, którego efekty dostrzegasz.
 
Znalazłem Hiszpańskiego Magika który stara się dzielić swoją wiedzą podając min skład ,analizy dodatków i olei poszczególne wykresy widma.
 
Last edited:
Ale to jest chyba materiał dla ludzi znających hiszpański 😉 i dla siedzących "głęboko" w tej chemii. Jakie wnioski z tego materiału na YT?
 
Włącz tłumacza i posiłkuj się komentarzami pod filmem.
 
Niestety opiera się na ogólnej wiedzy, nie wnosi nic nowego.
 
Oczywiście, że koła na nowo nie wymyślił, ale też nie zgaduje jak wielu innych userów ''YT'' tylko opiera się na cyfrach.
 
Back
Top