• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Waham się między paroma dodatkami do swojego Volvo z 2.0D PSA (DW10B) 136 z Shellem Helix Ultra 5W40.
Najbardziej zależy mi na wyciszeniu pracy silnika + ochronie.
Myślę o AR9100, AR9200V2, albo LM Ceratec - którego z tych byście wybrali? Może jakieś inne propozycje?
 
Stosowałem AR9100 w moim dieselku więc mogę polecić, LM wlałem do Polo 1.4MPI i nie było żadnych odczuć, pozbyłem się tylko 70zł.
 
Waham się między paroma dodatkami do swojego Volvo z 2.0D PSA (DW10B) 136 z Shellem Helix Ultra 5W40.
Najbardziej zależy mi na wyciszeniu pracy silnika + ochronie.
Myślę o AR9100, AR9200V2, albo LM Ceratec - którego z tych byście wybrali? Może jakieś inne propozycje?
Podbijam, mam takie samo pytanie, dodatkowo ar 9400 :)
 
Last edited by a moderator:
9400 raczej do benzyniaka bez wiatraka.

Ja bym zaczął od AR9100 ;-)
 
Mam pytanie, czy jest jakiś dodatek zwiększający HTHS?
W praktyce chodzi o zalanie oleju C2 zamiast C3, te dwie normy różnią się głównie tym, że C2 ma obniżony HTHS, bo oba są midsapsami.
Co można byłoby dodać żeby trochę uszlachetnić C2 do poziomu C3?
 
Nie, tylko mieszanina dwoch olejow. Tutaj przyklad. Ale wedlug mnie nie ma sensu, gdyz z reguly HTHS ca. 3 cP wystarczy dla duzej wiekszosci silnikow pod katem ochrony.
 
Tak, wiem że się nie powinno nic stać, nawet w nowszych rocznikach przy tym silniku z rekomendacji "C3" zmieniono na "C2 lub C3", ale to czysta 'ekologia', wolałbym jednak "utuczyć" C2 trochę, myślałem w pierwszej chwili o czymś takim:

BIZOL OIL LIFE+ o91 250ml (8891)​

Stały modyfikator tarcia do oleju silnikowego.​

Wysokiej jakości dodatek do oleju silnikowego. Przywraca zużytemu olejowi pierwotne właściwości smarne oraz przedłuża jego żywotność. Dzięki pakietowi dodatków zwiększa lepkość oleju bez zmiany jego gęstości, co wpływa na zmniejszenie zużycia oleju przez silnik. Opakowanie 250ml wystarcza na 5L oleju silnikowego. Należy wlewać do oleju, który osiągnął temperaturę pracy (80-90°C). Po wlaniu pozostawić silnik na obrotach jałowych przez 15 minut.
 
Czyli jedyny dodatek do oleju zwiększający HTHS to litrówka 10W60?
 
@TomaszM Nie, mieszanie dwoch olejow ma sens. Czasami mozna uzyskac ciekawy produkt koncowy, moze dochodzi do synergicznych kombinacji pomiedzy dodatkami. Ale w Twoim przypadku...to czy ma logiczny sens? W szczegolnosci, ze Ty sie opierasz tylko i wylaczenie o HTHS.
 
Czy AR9100 lub 9200 lub 9100 + 9200 bo tak mam obecnie w oleju sprawia, że olej zmienia barwę? Kurde no mam jakby zielonkawy olej na korku 😂

Millers EE Longlife 5w40 z przebiegiemokoło 8000 km
 

Attachments

  • 20210822_170330.jpg
    20210822_170330.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 246
Last edited:
Nie wiem jak 9100, ale 9200v2 zmienia kolor oleju na taki zbliżony do grafitowego.
 
Kolor oleju nie zachęca do stosowania tego dodatku. 9400 w nowej wersji też jest jakiś czarny. 9100 chyba najmniej z nich będzie zmieniał kolor oleju. Choć też nie jest klarowny.
 
Jeśli ktoś jest użytkownikiem, który kompletnie nie siedzi w temacie, to się zgadzam. Może uznać to za nadmierne "brudzenie" oleju. Ale chyba jest jakaś adnotacja na opakowaniu, że takie sytuacje są naturalne i nie ma się czego obawiać. Czy ludzie czytają informacje zawarte na opakowaniach produktów? No to już zupełnie inna kwestia.
 
Dokładnie, kolor koncentratu dodatku albo oleju po dodaniu dodatku to nie brud ani depozyt w silniku a nawet one silniki myją po słomkowych poprzednikach. To ma smarować, obniżać tarcie i zużycie itd a nie wyglądać czy pachnieć.
 
, obniżać tarcie i zużycie itd a nie wyglądać czy pachnieć
Tak ale polecasz dodatki również do aut na gwarancji więc powinieneś poinformować o tym, że dodatek zmienia kolor oleju.
 
Tylko 9200v2 realnie zmienia, pozostałe nie i było o tym pisane
 
U mnie zmieniło kolor oleju . Mowa o motocyklu. Olej już zmieniłem dwukrotnie i za każdym razem widać że coś tam było dolane.
 
Back
Top