• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Panowie a co powiecie o produkcie Mannola Ceramo? Ktoś już stosował? Czy to taka lepsza wersja cerateca od Liqui Moly, na bazie syntetycznej zamiast minerału? 😃
 
Z fotek na klubie DE raczej nie wynika, że to zamiennik LM
 
Swoją drogą chyba dużo cynku posiada, a niby jest też do DPF'a... 🤔
 
Czy znacie jakieś dodatki olejowe wydłużające żywotność uszczelek, które mogą konkurować z olejami przeznaczonymi do tego celu?

Pytam w kontekście słabego zagospodarowania naszego rynku produktami high mileage. Trochę to dziwne, że np. Shell który posiada bardzo dużą gamę takich olejów i są w ofercie np. w Rosji, totalnie zapomniał o naszym rynku. Zostaje tylko Valvo MaxLife, oczywiście świetny olej, który się dobrze sprzedaje, ale monopol nigdy nie służy w interesie klienta.
 
Czy znacie jakieś dodatki olejowe wydłużające żywotność uszczelek, które mogą konkurować z olejami przeznaczonymi do tego celu?

Pytam w kontekście słabego zagospodarowania naszego rynku produktami high mileage. Trochę to dziwne, że np. Shell który posiada bardzo dużą gamę takich olejów i są w ofercie np. w Rosji, totalnie zapomniał o naszym rynku. Zostaje tylko Valvo MaxLife, oczywiście świetny olej, który się dobrze sprzedaje, ale monopol nigdy nie służy w interesie klienta.
Dodatek Bizola u mnie pomógł.
 
W poprzednim aucie też stosowałem Bizola i pomógł.
 
Czyli oleje high mileage to przeżytek 😬 na to wygląda, skoro istnieją skuteczne dodatki
 
ja używam w Skodzie LM Oil Stop który powoduje spęczanie uszczelnień, obecnie mam już go na drugi interwał i pobór oleju został wyeliminowany do zera, tak więc działa :)
 
LM robi ten dodatek dla Bizola,mają identyczne parametry w kartach charakterystyki.
 
Czy znacie jakieś dodatki olejowe wydłużające żywotność uszczelek, które mogą konkurować z olejami przeznaczonymi do tego celu?

Pytam w kontekście słabego zagospodarowania naszego rynku produktami high mileage. Trochę to dziwne, że np. Shell który posiada bardzo dużą gamę takich olejów i są w ofercie np. w Rosji, totalnie zapomniał o naszym rynku. Zostaje tylko Valvo MaxLife, oczywiście świetny olej, który się dobrze sprzedaje, ale monopol nigdy nie służy w interesie klienta.
Miałem kiedys max life 10w40 I jakos słabo wspominam ten olej. Najgorszy jaki miałem. Pmo też ma serię high mileage, po za 10w40 mają wprowadzić jeszcze jakiś do oferty podejrzewam, że będzie to 5w40. Ogólnie takie oleje dzisiaj nie są na topie, każdy producent idzie w nowoczesne/ekologiczne oleje do nowych aut więc wątpię, żeby duże koncerny wypuszczały coś z serii high mileage
 
A można by zmieszać LM Oil Stop i do tego dodatek estrowy Mannola 9929 który też niby ma pomóc uszczelnieniom?

Wcześniej przepłukać silnik Oilsyn Flush który też ma pomagać uszczelkom.

Udało się wyeliminować wyciek z tyłu silnika, ale jeszcze z uszczelniacza rozrządu się poci.
Post automatically merged:

Ciekawi mnie mieszanka 5l Valvoline Maxlife 5W40 + 0,5 litra Mannol Ester 9929 + 0,3 litra LM OIl verlust stop.

Daje to łączna pojemność miski olejowej 5,8l.

Czy może wystąpić jakiś negatywny skutek takiej ilości dodatków spęczniających?
 
To wychodzi 14% (dokładnie 13,7%) dodatku. Przyjmuje się że maksymalnie do 5% objętości całej mieszaniny dodatków aftermarketowych jest bezpieczne dla silnika. To jest blisko 3 krotne przekroczenie tej zasady, więc wnioski musisz wyciągnąć sam. ;) Raczej bym na Twoim miejscu kasę na dodatki odłożył na wymianę walniętych uszczelnień, niż próbował za wszelką cenę ominąć konwencjonalną drogę naprawy. Prędzej czy później, jak temperatury spadną i uszczelki naturalnie się obkurczą, te kuracje mogą i tak niewiele dać. Oczywiście zakładam, że planujesz posiadać auto trochę dłużej. Jeśli nie, to możesz próbować ratować się dodatkami ale sugerowałbym mimo wszystko maksymalnie jeden dodatek na jeden interwał. Dla bezpieczeństwa i też możliwości weryfikacji jak konkretny zestaw działa.
 
Weź wlej jeden i zobacz czy ci w ogóle coś to pomoże.
 
@Alex Myślę, że jako użytkownik volvo dobrze wiesz jak "proste" jest odkręcenie dolnego koła pasowego w whiteblocku.
Jeśli nie wiesz, to służę cytatem:

"Tam to nawet klucz udarowy do ciężarówek miałby problem by to odkręcić;] Specjalna blokada w postaci wyciętego pierścienia z przyspawaną rączką z założoną rurą oparta o podłogę to tego nasadka chyba 27 pokrętło 3.4 cala i kolejna 2-3 metrowa rura."

Generalnie zabawa do wykonania przy wymianie rozrządu, a pasek wygląda na prawie nowy.
Chciałbym choć trochę odsunąć w czasie nieuniknione i tyle.
 
Back
Top