• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Nie miałem z tematem tych uszczelnień do czynienia w czasie jak miałem Volvo z 5 cyl. silnikiem. Teraz mam ale z fordowsko/mazdowo/yamasznym 4 cyl. ;)
 
Motodoktor w grobie się przewraca;)

Czemu go uśmierciłeś? Przecież nadal żyje ;)

1635260485201.png
 
Wychodzi na to, że to motodoctor z MoS2
Lepkość tego mannola MoS2 w 40 stopniach to 95 cSt, czyli podobnie do większości olejów 10W40.
Myślę, że nic nie powinien zepsuć.
Chyba się przełamię i wleję to tego starego VW co jest w rodzinie.
Te silniki mają dopuszczone i 15W40 więc uszkodzić nic nie powinien.
 
I taką zasadę producenci przecież wyznają!
 
Na 5 tysięcy kilometrów to zalej samego LL bo szkoda pieniędzy wyrzucać. Zresztą nawet jeśli to lepiej potrzymać płukankę dłużej np do 8-10 a potem już do czystego świeżego oleju dolać Cerateca.
 
Wiele osób twierdzi że ceratec poprawił im kulturę pracy silnika a mój VW bfq 1.6 pod tym względem to, za przeproszeniem, gówno :D
Jak 65 zeta, które kosztuje ceratec, poprawiłoby choć trochę jego prace to będę zadowolony :)
 
Silnik ma oficjalnie 260k km. Nie chcę go rozbierać i chce żeby pochodził jeszcze trochę. Dużo ludzi chwali cerateca więc czemu by nie spróbować?
 
W poprzednim wozie to jest A4 Allroad 2010 z 2.0 TFSI po wlaniu cerateca nie poczułem żadnej różnicy. Jak narazie z dodatków to najbardziej odczuwalny - bo jak inaczej opisać dodatek jako użytkownik? - byl i jest dla mnie AR9100 od Archoil'a
 
Ale o którym???
 
Placebo
 
Po co te suplementy,nie wystarczy dobry olej!!!!
IMHO, jest kilka celów:
- poprawa wydajności silnika poprzez uszczelnienie (wypełnienie rys, drobnych ubytków, wyrównanie kompresji w cylindrach) co również przedłuży żywot samej jednostki i trochę ją odnowi,
- zmniejszenie zużywania się silnika poprzez redukcję tarcia, co również poprawi nieco jego osiągi, zmniejszy trochę zużycie paliwa etc.
- wydłużenie okresu przydatności środka smarnego, żeby mieć pewność, że wytrzyma trochę dłużej przy danym stylu jazdy i nie pozostafi syfu w silniku,
- zabezpieczenie w sytuacjach ekstremalnych (jazda blisko czerwonego pola albo jak samego oleju jest chwilowo za mało w silniku),
- doprowadzenie silnika do porządku po poprzednich właścicielach
- wyciszenie silnika.

Sporo zależy od danego producenta dodatku

Oczywiście można też kupić olej wymieszany już przez producenta z dodatkiem i pewnie sprawdzony. Co kto woli ;)

Uwaga: lubię dodatki, ale tylko te wytworzone przez uznane, renomowane firmy. Generalnie jeśli wszyscy użytkownicy mieliby świadomość odnośnie zalewania odpowiedniego dla silnika oleju, wymieniali go odpowiednio często z uwagi na warunki eksploatacji, mankamenty danej jednostki etc. to świat byłby lepszy 😇 A silniki żyłyby dłużej i szczęśliwiej...
 
Ceratec i Archoil to odmienne koncepcje dodatkowej ochronny. Ten pierwszy uzupełnia ZDDP standardowo + molibden + trochę boru + wapń, za to AR9100 to potas+bor, AR9200 to wolfram + molibden. Imho, jeżeli stosujemy oleje starszej generacji z wysokim poziomem wapnia i ZDDP nie za bardzo widzę sens dodawania jeszcze cerateca.
Analiza cerateca:



View attachment 736
Co Twoim zdaniem lepiej zalać do diesla:Ceratec czy Ar9200 v2?
 
miks oczywiście
 
Nic nie zalewać ,dobry olej i odpowiedni interwał starczy.
 
Back
Top