• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Te ich podejrzenie, że ten dodatek bazuje na gr. IV jest błędne.
Możesz rozwinąć swoją odpowiedź. Czy na podstawie tego widma możesz określić z jakiego oleju stworzony jest ten dodatek? Z góry dzięki za odpowiedź.
 
@artunero stosuja pewna forme niskolepkosciowego diestru (DOS), charakteryzuje sie niezla smarnoscia, lecz wysoki NOACK ca. 17%. Po FT-IR rozpoznaje rowniez aminowy AO (przeciwutleniacz).
 
Mam pytanie do forumowych chemików i nie tylko. Zastanawiałem się jakich pakietów/gotowców w swoich olejach używa Eni i wychodzi na to, że sami sporo produkują i sprzedają, zarówno pakiety dodatków jak i detergenty, dyspersanty, modyfikatory lepkości, antyoksydanty i przeciwzużyciowe. Czy mają w swojej ofercie coś ciekawego czy nie ma nic poza tzw standardową masową produkcją?


 
To sobie policz sa kalkulatory, uzwgledniajac dawkowanie itp. bo widze cos tam pozmieniali przy tym Mannol-u.
 
Wychodzi spadek lepkości o jakieś 0,3-0.4 w100 st.
 
Dawkowanie dalej takie samo 100 ml dodatku na litr świeżego oleju.
 
Tak
 
Dolacze do rozmowy, wlewam motul x clean plus 5w30 1.,6tdi 105 hp, nastepnym razem wleje ravenol 5w30. moje pytanie odnosnie dodatkow do oleju silnikowego. Ceratec od LM czy Archoil ? Archoil ma modyfikator Ar9100 , ester complex Ar9200v2 i inne, nie wiem ktory zastosowac, tu zacytuje kolege z forum
"Ceratec i Archoil to odmienne koncepcje dodatkowej ochronny. Ten pierwszy uzupełnia ZDDP standardowo + molibden + trochę boru + wapń, za to AR9100 to potas+bor, AR9200 to wolfram + molibden. Imho, jeżeli stosujemy oleje starszej generacji z wysokim poziomem wapnia i ZDDP nie za bardzo widzę sens dodawania jeszcze cerateca", kolejny cytat
"do olejow C3 najlepiej AR9100 , uzupelnia pakiet ZDDP obor i podniesie TBN" ta wypowiedz jest z 2019 roku wiec moglo nie byc AR9200.
Prosze o rade , no i pytanie za 100pkt , wymienilem olej , przelatalem tysiaka, jest sens dolewac cokolwiek czy przy nastepnej wymianie. Dzieki
 
Co myślicie o dodaniu Mannola 9929 Ester do Shella SHU 5w40? Warto lać ten dodatek? Czy lepiej zostawić olej solo.
 
@wlyszkow, nie wiem, czy kiedyś o tym wspominałeś, ale jaki dystans musi upłynąć od dodania Ar9100/Ar9200 do świeżego oleju, aby zaczęły działać?
czy jest jakaś róznica w czasie aktywacji ww dodatków w zależności od olejów (A3 vs C3, np)?
 
Od 5tyś km mam zalany ceratec do Citroena C3 1.4hdi z 2006r. Przebieg 140tyś ( bez podtekstów proszę-przebieg oryginalny). Dla mnie ten dodatek to bajka. Silnik pracuje ciszej , w chłodne dni odpala jak by był ciepły. Lżej wkręca się na obroty. Spalanie 0,3 spadło. Po pary tysiącach km mam średnie 4,5l. Wcześniej było zawsze 4,8l. No ale ten poranny rozruch to rewela.
Co do brania oleju to bez zmian, czyli nie bierze.
 
9100 to 15min i generalnie lepiej działa kiedy zddp jest mniej czyli Cx
9200v2 radzi sobie dobrze także przy wysokich dawkach zddp, zaczyna działać szybko jak 9100 ale pełna praca/efekt może zająć do 1000km w zależności od stanu silnika.
@wlyszkow: Czyli do A3/B4 lanie 9100 nie jest zbyt ekonomiczne? Lepiej 9200v2, jeśli dodatkowo przy A3/B4 przebieg i stan silnika ma znaczenie? Domyślam się, że im silnik w gorszym stanie i/lub wyższym przebiegu, to 9200v2 będzie dłużej dochodzić do pełni swojej efektywności - ale osiągnie ją w 100%, tylko później, w przeciwieństwie do 9100, które w A3/B4 nie wykorzysta pełni swoich możliwości?
 
Last edited:
Czy dodawanie czegokolwiek po interwale z nano c5 regeneracyjnym ma sens?

Zakładam, że na przykład c5 lepiej pod ws2 niż na.
 
9100 nie potrzebuje zbyt wiele cynku żeby dobrze działać w synergii, wystarczy poziom z low saps jak 504 507 albo C4, MB zaleca min 400ppm cynku i rzeczywiście to na ogół wystarcza natomiast 9200v2 działa w synergii nawet kiedy jest full saps z cynkiem wyraźnie ponad 1000ppm i wtedy szczególnie się przydaje bo często takie poziomy cynku dają wyższe tarcie.
 
U mnie wylądował w RX8 po ostatniej wymianie oleju, czyli parę dni temu Oilsyn nano C5 w wersji regeneracyjnej na OSP - wrażenia takie, że teraz - po zrobieniu ok 150 km na tym - jest płynniejsza i fajniejsza jazda na niskich obrotach, co w wanklu nie jest wcale takie oczywiste, bo toto raczej wysokie rpm lubi, ale na wysokich tez jest git, a njalepsze jest wrażenie odłsuchowe przy wkręcaniu się na obroty, no i adekwatne do tegoż przyspieszenie, choć na razie muszę trzasnąć jakąś traskę na kilkaset km (szykuje mi się taka za tydzień), żeby to nano C5 popracowało sobie w rotaryuszu pod stałym, niewygórowanym obciążeniem... a na szaleństwa przyjdzie jeszcze czas 🏎️
 
Last edited:
Back
Top