• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

(nie taka znowu) nowość od Moje Auto.
Ogólnie podoba mi się, że zaczynają się bawić w dodatki.
Jest jeszcze płukanka silnika, płukanka ATF!!! oraz dodatki do dieselka.
Krajowy przemysł dodatkowy jeszcze nie zginął, trzeba wiedzieć gdzie szukać :p:p:p
1667506783776.png

cytując producenta: Nowej generacji wielofunkcyjny ceramiczny dodatek do oleju silnikowego, chroniący silnik nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Znacząco zmniejsza tarcie, wycisza silnik i obniża zużycie
paliwa. Preparat pokrywa wszystkie mechaniczne elementy bardzo odporna ceramiczna powłoka, która ogranicza ich zużycie. Może być stosowany w silnikach benzynowych oraz Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych.
 
Przez tą dyskusję zastanawiam się, czy teraz samemu nie dolać Cerateca do swojego 406C 2.0 zamiast AR9100, chociażby ten jeden raz żeby "zostawił warstwe" tego śliskiego dobrodziejstwa. Silnika mi bardzo nie szkoda, bo słupki są w cenie złomu a wiedza jest bezcenna :p

Z drugiej strony podczas rewizji B5254T3 (który zresztą był w świetnym stanie), w którym był Ceratec były dziwne ciemne grudki - nie wiem czy to molibden się jakoś skamienił czy po prostu zleciały osady.

Wcześniej (też 406C 2.0 ale inny egzemplarz) lałem AR9100 - ale silnik w pełni sprawny więc nie zauważyłem większych różnic.
---------------------

Jeśli jest ktoś zainteresowany to mogę poświęcić odrobinę czasu i nagrać filmik z pomiarem kompresji przed zalaniem dodatku + po zalaniu dodatku i przejechaniu jakiegoś interwału bądź jakiekolwiek inne testy, ale to musiałbym mieć motywacje w postaci chętnych obserwatorów ;)

Oczywiście silnik będzie płukany.
 
Last edited:
Ceratek , ceramizer , jak też powłoka ceramiczna lakieru to nazwy marketingowe, a w preparatach nie ma porcelany i żadna warstwa ceramiczna się nie tworzy ....
Ceramizer działa , są filmy na YT z pomiaru nie tylko kompresji, ale i zużycia paliwa, oraz cisnienia oleju.
Oczywiście nie można sie oprzeć opini o reklamowanie produktu....


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Im więcej czytam tym głupszy jestem, który dodatek lepiej zastosować do silnika PSA w kooperacji BMW zwanego THP na łańcuchu rozrządu (teoretycznie po poprawkach). Z jednej strony AR9100 bo silnik dość świeży 55000km przebiegu, a z drugiej strony AR9200 bo ponoć lepiej wpływa na ochronę łańcucha...

Olej oczywiście wg specyfikacji producenta PSA B71 2312 Total Quartz Ineo First 0W30

 
Last edited:
@kerad, odpuść sobie szuwaksy wszelakie, a zaoszczędzoną kasę wpakuj w płukankę i skrócenie interwału wymian oleju. Takie moje zdanie.
 
Przy obecnych cenach paliwa wystarczy , żeby dodatek typu AR zaoszczędził 0.2L na 100km to się zakup zwróci po 8-9kkm.
 
czyli mamy lepszy olej w tańszej cenie, bo dodatek się zwróci 😁
 
Witam, właśnie zmieniam olej w 406C 2.0 RFN, no i dokupiłem Cerateca.

300ml starcza na 5L oleju, a u mnie wchodzi 4.25, tak więc zostanie mi pewnie z 50ml specyfiku żeby trzymać się proporcji.

Przy okazji wymienił bym olej w skrzyni - mam manual. Mogę bez obaw resztę wlać do skrzyni?
 
LM w swoim filmie zaleca 20ml cerateca na 1L oleju przekładnìwego. Czyli taka sama proporcja jak w przypadku MoS2.
 
Ja do swojej wlałem i żyje, narazie rok czasu czyli około 15 000km. Odrazu mówię, że zmian brak bo skrzynia działała dobrze.
Ale ja bym chyba odradzał. Skrzynia opiera się na tarciu synchronizatorów i cholera wie czy ten modyfikator tarcia albo coś innego co odkłada na nich warstę to dobry krok. Dobry olej i wymiana załatwia sprawę jej działania.
 
O takich rozkminek jest wątek o dodatkach. MoS2 to prehistoria, ładnie poczernia silnik, również czopy i krzywki. Jeśli ktoś obraził się na produkty AR to lepiej zastosować ceratec.
 
MoS2 ma jedną zaletę - jest dodatkiem o najlepiej przebadanym wpływie na wszystkie chyba możliwe rodzaje silników. Więc jak ktoś ma trochę samozaparcia to może odnaleźć wszystkie plusy dodatnie i ujemne magicznego proszku i zdecydować czy chce go sypać/lać czy też nie.

Co do AR to nie wypowiadam się, wpływ takich dodatków czy to od AR, LM czy innych firm ciężko zweryfikować. Załóż po prostu że lepsze jest to, co ci akurat bardziej odpowiada.
 
@soszo Przecież Ceratec też ma mnóstwo Mo, nieco więcej, chyba 2x niżAR9200V2. Poza tym jest na bazie mineralnej. Jak dla mnie, najlepszy jest mix AR9200V2/9100.
 
Last edited by a moderator:
Ja to w sumie dodatki mam w głębokim poważaniu. Stosuję oczekując ich cudownych właściwości i żeby się z niektórymi userami po droczyć. Dla mnie 9400 jest bezsensu. 9100 ok , da się zauważyć jakieś zmiany na plus ale jeszcze poczekam z oceną do wakacji. MoS2 może nawet też, stety niestety widać to w silniku gołym okiem. Ceratec dopiero czeka na swoją kolej.

No to wg mnie jak dla mnie jedyny sens mają dodatki czyszczące do paliwa te typu one shot 🙂
 
Chyba tutaj pasuje
 
Zastanawia mnie jedno. Z jednej strony mówi się że zbyt duża ilość dodatków szkodzi. Dlatego dobiera się precyzyjnie pakiety do oleju. A z drugiej wali się jak przyprawy do zupy ceratrki archoile itp.
 
Czy ktoś z obecnych stosował dodatek MOTUL 108120 i czy coś może powiedzieć na temat jego skuteczności?

 
Zastanawia mnie jedno. Z jednej strony mówi się że zbyt duża ilość dodatków szkodzi. Dlatego dobiera się precyzyjnie pakiety do oleju. A z drugiej wali się jak przyprawy do zupy ceratrki archoile itp.
Takie dodatki jak w Ceratec czyli azotek boru czy AR nano boran czy WS2 może ma co najwyżej kilka olejów premium jeżeli chodzi o molibden to wiele rzeczywiście ma i dlatego producenci dodatków powinni pisać co dokładnie jest w ich dodatkach jaki i producenci olejów by nie dublować i niepotrzebnie szkodzić przedawkowaniem.
 
Back
Top