• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hybrogen - test długodystansowy

To rozpoczynam test długodystansowy produktu Oilem Hybrogen. Na razie będą dwa tankowania testowe, z dodatkiem Archoil AR6900P-Max, potem przez 6 miesięcy będę lał dodatek Oilem i publikował wyniki spalania. I te policzone przy dystrybutorze za pomocą aplikacji Fuelio i to co pokaże mi komputer.

Samochodem testowym będzie Kia Ceed z silnikiem benzynowym, 1.4 T-GDI. Tankowane będzie paliwo 95 oktanów, standardowe, w miarę możliwości na stacjach Orlen. Żadne inne dodatki, w tym do oleju, nie będą stosowane.

Pierwszy post będzie zawierał aktualizowaną tabelkę ze spalaniem i przebiegiem, w kolejnych będę wstawiał screeny z Fuelio i zdjęcia z komputera pokładowego.

Podsumowanie:
PALIWOSUMARYCZNY PRZEBIEGŚREDNIE SPALANIE
średnia sprzed rozpoczęcia testu,
dane z komputera pokładowego
406117,2
Pb95+AR6900P-Max11716,86
Pb9572157,96
Pb95+Oilem Hybrogen27517,48

Poszczególne tankowania:
PRZEBIEGSPALANIE (l/100 km)UWAGI
406117,2z 40000 km
411716,89z AR6900P-Max
417286,82z AR6900P-Max
422746,94
426998,15
431926,52
437327,48
441867,24wymiana oleju ma LM Molygen 5W-30
445568,4
451205,66
453867,41
4562110,48
458269,3Średnia za 08.2020, dystans 4098 km, paliwo Pb95: 7,76 l/100 km
461816,86z Oilem Hybrogen
466887,54z Oilem Hybrogen
470967,69z Oilem Hybrogen
475628,27z Oilem Hybrogen
480747,51z Oilem Hybrogen
485776,99z Oilem Hybrogen Średnia za 09.2020, dystans 2751km, paliwo Pb95+OH: 7,48 l/ 100km
489907,39
495057,06
499628.38
504467,95
509128,71wymiana oleju na Orlen Platinum Pro XD 5W-30
511938,45
516946,92Średnia za 09.2020, dystans 3117 km, paliwo Pb95: 8,09 l/100 km
521127,85z Oilem Hybrogen
 

Attachments

  • DSC_0616.JPG
    DSC_0616.JPG
    2,5 MB · Odwiedzin: 306
  • Screenshot_20200720-180236.png
    Screenshot_20200720-180236.png
    102 KB · Odwiedzin: 313
Last edited:
Najlepiej żadnych testów nie robić, ani nie próbować a wszystko oceniać na oko i słuch zgodnie z przyjętymi od lat zasadami oceny chociażby olejów silnikowych przez Facebookowych ludzików... :D Daj gość szanse. Ktoś się stara, wydaje pieniądze i traci czas a jeszcze obiekcje jak test jest wykonywany. Podejrzewam, że nawet większość producentów nie robi takich dokładnych testów w laboratorium bo inaczej by się tym pochwalili. Wnioski będziemy wyciągać później za kilkanascie miesięcy.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ten test będzie na tyle wystarczający aby stwierdzić czy dodatek ma pozytywny wpływ na zmniejszenie spalania i nie ma co szukać na siłę kwadratowych🥚🥚🥚 które jak ktoś chce to znajduje nawet w testach laboratoryjnych.
 
Imho test ma wykazać czy oszczędności są znaczne. Jeśli zakładamy, że będą na poziomie do 5% można sobie test odpuścić. Chyba, że będziemy oglądać denka tłoków lub analizować spaliny..

@mati AR 6200 mam na "testach" w hyundai jakieś 2500km. Efekt jak wcześniej w astrze 1.7 D. Nie pomógł w żaden namacalny sposób.
 
Przy średniej z 40000 km (i utrzymującej się w sumie przez cały ten okres) wynoszącej 7,2 średnia za okres testowy musiałaby wynieść maksimum 6,5 (~10% spadek w stosunku do 7,2) żeby można było potwierdzić że dodatek w jakikolwiek sposób działa. Jakikolwiek wynik powyżej 6,7 to już będzie wg mnie pomijalne. 20% spadek to już średnia w okolicy 5,8 a to uważam za nierealne, ale kto wie, może się mile zaskoczę.

Sam leję dodatki tylko po to żeby utrzymać układ GDI w jak najlepszej czystości zaczynając od baku, na spadek spalania nie liczę. Ale skoro pojawiają się tutaj często pytania i opinię jak to samochód produkuje paliwo na dodatku to postanowiłem sprawdzić co zacz i to udokumentować.
 
Pierwsze tankowanie, zalana resztka AR6900. Kolejne tankowania na czystym 95.

Wynik spalania spod dystrybutora 6,89, z komputera 6,6.
 

Attachments

  • Screenshot_20200726-161717.png
    Screenshot_20200726-161717.png
    137,1 KB · Odwiedzin: 240
  • DSC_0633.JPG
    DSC_0633.JPG
    985,6 KB · Odwiedzin: 235
Nie chiałbyś kalibrować licznik? bo mają mozliwość kalibrację spalania itd.
 
Nie, dzięki. Prawdopodobnie na wiosnę, zaraz po zakończeniu testu zmienię samochód więc nie chce mi się bawić :)
 
Hmm... zmienić na wersję amerykańską albo azjatycką rynek?:>
 
Kolejne tankowanie, teraz już nie leję dodatków. Wynik spalania: 6,82 (komputer pokazał 6,7).
 

Attachments

  • DSC_0648.JPG
    DSC_0648.JPG
    2 MB · Odwiedzin: 186
  • Screenshot_20200806-215459.png
    Screenshot_20200806-215459.png
    184,2 KB · Odwiedzin: 187
Kurła bez dodatku mniej pali 🙊 a tak na poważnie, ja też liczyłem i nie ma sensu porównywać... Przynajmniej w moim samochodzie, gdzie wystarczy 2-3 razy się 'puscic' do odcięcia, żeby średnie na sto zaprzepaścić o litr albo i lepiej
 
Nie, nie. Ten wynik jest jeszcze z AR w baku. Dopiero dzisiaj zatankowałem już bez dodatku, także następny wynik bedzie z czystego Pb.
 
Nie ma się co oszukiwać, że oszczędności będą na poziomie 20% a nawet 10% jest trudno osiągalne. Uważam, że takie amatorskie testy mają sens jeżeli użytkujemy pojazd w dość powtarzalny sposób nawet jak czasami wypada nam np. wakacyjny wyjazd za granicę. Tylko trzeba brać pod uwagę naprawdę długi okres testowy a nie kilka baków. Wydłużając okres testowy (i ilość przejechanych kilometrów) otrzymujemy jak najbardziej zbliżony wynik średni. To po prostu czysta matematyka. Znajomy przez 3 lata nie kasował średniego spalania i miał cały czas 5,8 (i30 1.6 crdi). Po 3 latach skasował i oczywiscie średnia skakała ale po około pół roku jak stanęła na 5,8 tak stała dopóki auta nie sprzedał 2 lata później. W drugim aucie identyczna sytuacja średnia nie kasowana od nowości przez cały czas ta sama średnia. Znajomy jeździł na Bolcie i jak po 5 tys. km średnia mu stanęła na 6,2 tak się utrzymywała przez kolejne kilka tysięcy (a potem zrezygnował z jazdy). Im dłuższy dystans tym średnia będzie stabilizować się na określonym poziomie.
 
W takim razie jaki sens jest tych dodatków ? Płacisz za niego sporo a korzysci brak 😁
 
Nie rozumiem pytania i skąd takie wnioski. Nie pisałem o dodatkach tylko o metodologii pomiaru. W moim przypadku dodatki w silnikach diesla na pewno dały realne oszczędności. Policz ile kosztuje dodatek na 1l ON i zobacz ile zaoszczędzisz przy spadku spalania o marne 5%. Te 5% to przy cenie ON na poziomie 4,00 zł/l to 0,20 zł. Koszt zakupu dodatku to trochę ponad 0,06 zł. Na każdym litrze oszczędzasz wiec 0,14 zł.
Każdy niech sobie sam sprawdzi jak to u niego zadziała ale ja mam Klientów, którzy bardzo dużo jeżdżą i kupują regularnie Ar6900D-max i zarzekają się, ze mają spalanie niższe o ok. 0,5l/100 km. Trasy bardzo powtarzalne i duże przebiegi rzędu 70-100 tys/rok.
Korzyści ze stosowania dodatków to nie tylko oszczędności na paliwie ale też czystszy i lepiej nasmarowany układ wtryskowy.
 
Dodatki moga czyścić układ paliwowy poprawiać smarowność czyli działać antyzuzyciowo.

Jak ktoś ma zasyfinlony układ paliwowy to po zastosowaniu super specyfików zużycie ma prawo spaść. Ale czy po odstawieniu rośnie?


Imho gdyby takie dodatki wpływały znaczaco na zmniejszenie zużycia paliwa co za tym idzie emisji spalin, to producenci aut montowaliby zbiorniki z dozownikiem na dodatki jak np eolys w hdi.
 
Last edited:
Dlatego chcę tego hybrogena przetestować przez dłuższy okres. Może będę jeździł naprzemiennie - miesiąc Pb, miesiąc Pb+H żeby uzyskać wyniki spalania w podobnych warunkach na czystym Pb i na Pb z dodatkami. Jak się po pół roku albo ciut dłużej to zsumuje i wyciągnie jakąś średnią z Pb i z Pb z dodatkiem i będzie jakieś tam amatorskie porównanie. Zwłaszcza że jeżdżę dość podobnie i zdecydowana większość to trasy, na miasto się zapuszczam tylko po większe zakupy albo na wyjeździe/dojeździe.
 
Na trzy baki nie ma sensu,na miesiąc nie ma sensu,na pół roku nie ma sensu ,na rok niemiarodajny w lato nie warto,bo zimą inaczej ,na różnych trasach nie ma sensu ,na różnych stacjach nie miarodajne itd........do tego brakuje jeszcze ciśnienia opon i wieku kierowcy:cool:
To po co przeciętny użytkownik ma kupować taki dodatek jak wszystko bez sensu ❓
 
Last edited:
Bez sensu jest wszystko, co mogłoby przez jakiś przypadek podważyć cudowne działanie dodatku 🤓

Ja ten test mam zamiar doprowadzić do końca, możliwe że zmodyfikuję go tak jak pisałem wyżej to będzie porównanie Hybrogena i czystego Pb w podobnych warunkach. Jak ktoś uważa, że jest bez sensu to nikt (chyba?) do czytania nie zmusza :p
 
Luźne myśli - może miarodajne by było wlac dodatek do kosiarki i puścić ją w miejscu że stoperem w ręku raz bez dodatku a raz z nim. :p
 
@Navi zaraz Ci napiszą ze kosiarka stoi w miejscu i jest to nie miarodajne 😄
 
Back
Top