• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hybrogen - test długodystansowy

To rozpoczynam test długodystansowy produktu Oilem Hybrogen. Na razie będą dwa tankowania testowe, z dodatkiem Archoil AR6900P-Max, potem przez 6 miesięcy będę lał dodatek Oilem i publikował wyniki spalania. I te policzone przy dystrybutorze za pomocą aplikacji Fuelio i to co pokaże mi komputer.

Samochodem testowym będzie Kia Ceed z silnikiem benzynowym, 1.4 T-GDI. Tankowane będzie paliwo 95 oktanów, standardowe, w miarę możliwości na stacjach Orlen. Żadne inne dodatki, w tym do oleju, nie będą stosowane.

Pierwszy post będzie zawierał aktualizowaną tabelkę ze spalaniem i przebiegiem, w kolejnych będę wstawiał screeny z Fuelio i zdjęcia z komputera pokładowego.

Podsumowanie:
PALIWOSUMARYCZNY PRZEBIEGŚREDNIE SPALANIE
średnia sprzed rozpoczęcia testu,
dane z komputera pokładowego
406117,2
Pb95+AR6900P-Max11716,86
Pb9572157,96
Pb95+Oilem Hybrogen27517,48

Poszczególne tankowania:
PRZEBIEGSPALANIE (l/100 km)UWAGI
406117,2z 40000 km
411716,89z AR6900P-Max
417286,82z AR6900P-Max
422746,94
426998,15
431926,52
437327,48
441867,24wymiana oleju ma LM Molygen 5W-30
445568,4
451205,66
453867,41
4562110,48
458269,3Średnia za 08.2020, dystans 4098 km, paliwo Pb95: 7,76 l/100 km
461816,86z Oilem Hybrogen
466887,54z Oilem Hybrogen
470967,69z Oilem Hybrogen
475628,27z Oilem Hybrogen
480747,51z Oilem Hybrogen
485776,99z Oilem Hybrogen Średnia za 09.2020, dystans 2751km, paliwo Pb95+OH: 7,48 l/ 100km
489907,39
495057,06
499628.38
504467,95
509128,71wymiana oleju na Orlen Platinum Pro XD 5W-30
511938,45
516946,92Średnia za 09.2020, dystans 3117 km, paliwo Pb95: 8,09 l/100 km
521127,85z Oilem Hybrogen
 

Attachments

  • DSC_0616.JPG
    DSC_0616.JPG
    2,5 MB · Odwiedzin: 303
  • Screenshot_20200720-180236.png
    Screenshot_20200720-180236.png
    102 KB · Odwiedzin: 307
Last edited:
@jerseyAdmin w nieco ponad miesiąc przejechałeś tyle, co ja od wymiany oleju w maju - 3500km.
 
Kolejne tankowanie, będzie chyba jeszcze jedno we wrześniu i powrót do czystego Pb. Wyszło 7,51 więc dość stabilnie bym powiedział.
 
Ostatnie dwa tankowania, bo nie miałem kiedy wprowadzić: 6,99 (ostatni wynik z Hybrogenem) i 7,39 - już na czystym Pb.

Podsumowanie za wrzesień: 2751km przejechanych, średnie spalanie to 7,48 l/100 km.

Różnica między wakacyjnym sierpniem na czystym Pb i wrześniem na Hybrogenie to 0,28 litra, około 3,5% na korzyść Hybrogena. Czyli pomijalna, biorąc pod uwagę różnice w aurze, dystansie (w wakacje jednak więcej jeździłem). Zobaczymy jak będzie dalej w miarę nabijania kilometrów.
 

Attachments

  • Screenshot_20201005-120241.png
    Screenshot_20201005-120241.png
    256,3 KB · Odwiedzin: 157
Last edited:
Obawiam się, ze przy takim użytkowaniu to będzie problem z określemiem ile daje stosowanie takiego dodatku. Przy tego typu testach pożądana jest jak najwyższa powtarzalność. Mam kilku Klientów, którzy robią powtarzalne te same trasy i po kilkunastu/kilkudziesięciu takich trasach trend jest wyraźnie widoczny. Im więcej pomiarów tym bardziej wyniki są miarodajne. Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników ale tutaj Ameryki nie odkryłem. Powtarzalność tras i stylu jazdy jest kluczowa dla wiarygodności wyników.
 
jest ogromny problem przy takim użytkowaniu, sam u siebie widzę, jeden raz wystarczy, że dam się sprowokować spod świateł i cała średnia ze 100km leci na łeb i szyję, ja odpuściłem test długodystansowy bo różnice są zbyt małe, wierzę natomiast w czyszczące działanie AR6900-p lub czystszy proces spalania w przypadku Hybrogen i chyba tylko i wyłącznie z tego powodu je stosuję ;)
 
Wiesz, robię ten "test" z ciekawości, nie uważam tego za jakieś naukowe badania, bardziej dla zabawy. Z drugiej strony większość leje takie dodatki użytkując samochody właśnie tak nieregularnie, więc jeżeli przy takim użytkowaniu nie będzie widać różnicy, to po co przepłacać lejąc te dodatki?
 
Dokładnie tak,kupując taki dodatek oczekujemy zmiany na lepsze właśnie w naszym sposobie użytkowania auta.W każdym innym przypadku nie ma to żadnego sensu.
 
Ale stosując dodatki często poprawiają pracę silnika. A wtedy jakoś łatwiej wkręcamy silnik na obroty. Jeździmy wtedy bardziej "sportowo". I taki test to trochę taka zabawa,a nóż coś się urwie z spalania :D
 
Ja bez względu na paliwo chętnie wkręcam silnik na obroty :p
 
Dzisiejsze tankowanie: 7,06

@Karopir - 15ml na zbiornik, 6 tankowań to razem 90 ml. 500 ml kosztowało mnie 89,90. Czyli za dotychczasowe dolewki zapłaciłem 16,18 groszy. Zatankowałem 190 litrów paliwa: 9 groszy dopłaciłem do każdego litra zatankowanego paliwa.
 

Attachments

  • Screenshot_20201014-212346.png
    Screenshot_20201014-212346.png
    254 KB · Odwiedzin: 154
Dzisiejsze tankowanie: 7,06

@Karopir - 15ml na zbiornik, 6 tankowań to razem 90 ml. 500 ml kosztowało mnie 89,90. Czyli za dotychczasowe dolewki zapłaciłem 16,18 groszy. Zatankowałem 190 litrów paliwa: 9 groszy dopłaciłem do każdego litra zatankowanego paliwa.
Za tyle to można testować :D Sam bym kupił, ale do butli LPG chyba niezbyt się uda wstrzyknąć
 
Kolejne tankowanie, tym razem chyba za mocno zaszalałem, 8,38. No i zgapiłem się, musiałem tankować na najbliższej stacji, jeszcze na autostradzie :( więc jeden bak paliwka z Lotosu :)

Tak w ogóle, to apropos pracy silnika to zauważyłem, że moje mini-turbo na dodatkach AR (czy Oilem) chodzi gorzej niż na czystym paliwie. Dźwięk silnika jest bardziej agresywny, zwłaszcza na wysokich obrotach, silnik "piłuje" - może dodatki pozwalają okłamać sondy i zubażają mieszankę? Nie mam pojęcia, ale za każdym razem jak zalewam Oilem mam ochotę przerwać test i wrócić do 98 albo 100 oktanowej czystej benzyny. Ba, nawet czyste 95 wolę niż paliwo z dodatkiem.

Czy dla silnika jest lepiej jak jest dodatek? Może i jest, ale mnie one wnerwiają :)
 

Attachments

  • Screenshot_20201019-103757.png
    Screenshot_20201019-103757.png
    251,9 KB · Odwiedzin: 155
Ciekawe ,bardzo ciekawe spostrzeżenie 🤔
 
Czy dla silnika jest lepiej jak jest dodatek? Może i jest, ale mnie one wnerwiają

Sam napisałeś, że w benzyniaku dodatki warto stosować okresowo. Widać taki na stałe nie jest mu potrzebny. Ja też napisałem, że gdyby taki dodatek był niezbędny to producenci montowaliby zbiorniki z dozownikiem jak eolys w HDI ;)
 
Ja nic takiego nie zauważyłem, praca silnika jest milsza dla ucha. Natomiast to subiektywne odczucia, jednemu tak pasuje, innemu tak :)
Post automatically merged:

Sam napisałeś, że w benzyniaku dodatki warto stosować okresowo. Widać taki na stałe nie jest mu potrzebny. Ja też napisałem, że gdyby taki dodatek był niezbędny to producenci montowaliby zbiorniki z dozownikiem jak eolys w HDI ;)

Producentom nie zależy na żywotności.. gdyby im zależało nie zalecali by wymian oleju co 15-30tys km :) nie traktujmy jednej wypowiedzi jako wyroczni..
 
Może być też różnica w konstrukcji silnika, wygłuszeniu samochodu i kupie innych zmiennych. Co nie zmienia faktu, że mi praca silnika z Oilem nie leży. Nigdy go nie stosowałem tak długo, raz tylko wlewałem małą buteleczkę na próbę do Pb98 jak Oilem wszedł na rynek i tam nic się nie działo. W 95 jest porażka.
 
@jerseyAdmin mnie Oilem też nie urzekł, wg mnie NAJGORSZY dodatek jaki stosowałem z Archoil/Oilem który daje mizerne efekty. Być może w silnikach diesla/koparkach/okrętach daje efekty, natomiast w benzynie nie 🤦🏻‍♂️ ja stosowałem z 98, bałbym się wlać 95 ze względu na nieco ostrzej ustawiony zapłon.
 
Producentom nie zależy na żywotności
Nawet o tym nie pomyślałem. Ale zależy im na zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin, a to obiecują chyba wszyscy producenci dodatków
 
@soszo może jest tak w warunkach laboratoryjnych, bieg jałowy/stałe obciążenie przez 200h. Wg mnie nie do powtórzenia w warunkach drogowych.
 
Back
Top