• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oilem Hybrogen w ciężarówce

Witam.

Zakończyłem pierwszą część subiektywnego testu dodatku Oilem Hybrogen Road. Test był krótki, trochę "wsteczny". Jestem jak Kubuś Puchatek który miał zamiar zmienić koszulkę, a zmienił zamiar.
Plany miałem inne ale jak policzyłem, że na zrealizowanie potrzeba będzie 400zł to się wycofałem. Postanowiłem zrobić test zero-jedynkowy, działa-nie działa. Jako odnośnik wziąłem fragment opisu ze strony archoil.pl : Hybrogen zastosowany w ciągniku siodłowym MAN firmy transportowej w Czechach pozwolił na zaoszczędzenie na spalaniu paliwa aż 7,8% już po pierwszym tankowaniu

Zadanie trochę karkołomne gdyż trudno o punkt odniesienia. Ciężarówka z naczepą ma dość dużą rozpiętość zużycia paliwa rzędu 10L/100km więc jak tu wyłapać różnicę ca. 2L/100km. Ale spróbowałem, zakupiłem 500ml Oilem. Przesyłka była na drugi dzień w paczkomacie.




Do testu posłużyła Renata - Renault Range T 480 z 2018r z naczepą Krone z zabudową kurtynową potocznie zwaną firanką. Renia ma silnik rzędowy sześciocylindrowy o mocy 480KM i momencie obrotowym 2400Nm. Masa zatankowanego zestawu gotowego do jazdy to 16100kg. W aucie są dwa zbiorniki o łącznej pojemności 1300L co daje zasięg ok 5000km.

Test wyglądał następująco:

Styl jazdy - tempomat z topografią terenu, prędkość 87km/. Program oszczędności paliwa nr 2 czyli automatyczne hamowanie silnikiem po przekroczeniu zadanej prędkości o 5km/h. Staram się jak najmniej przeszkadzać. ---

Za referencję obrałem wynik spalania z zagranicznej części trasy trwającej od 19.04.21 do 29.04.21 od tankowania do tankowania. W trasie z czystym ON tankowałem na E100 Torzym na starcie i na mecie.

Trasa z oilem na tej samej zasadzie. Tankowanie na starcie E100 Zgorzelec, tankowanie na mecie na E100 Torzym. 500ml Oilem dodałem proporcjonalnie przed tankowaniem
- 350ml do zbiornika o poj. 900L dotankowałem 295L ON do pełna
- 150ml do zbiornika o poj. 400L dotankowałem 140L ON do pełna
1621838601844.png



Poglądowe mapki tras
Trasa nr 1 - czysty ON
- tankowanie 19.04.21 - 312761 km
- tankowanie 29.04.21 - 316833 km
1621837841465.png


Trasa nr 2 ON+OH 1:2600

Tankowanie 435L + 500ml OH 11.05.21 318386 km
Tankowanie 945L 19.05.21 322200km
1621837784720.png


Podsumowanie spalania

1621837897520.png


Obciążenie - to ilość tonokilometrów podzielona na ogólną ilość kilometrów w trasie. Czyli średnia ilość przewiezionych ton na 1 kilometr.

Wg mojej oceny trasy uważam za porównywalne. Ładunki o zbliżonej masie. Trasa z OH przy nieco gorszej pogodzie stąd większe spalanie. Ogólnie uważam, że dodatek Oilem nie zrobił na Renacie żadnego wrażenia. Jakby go nie było. Nie wpłynął na zużycie paliwa (co było głównym celem testu) na zużycie adblue, na moc czy nawet dźwięk silnika.
Auto jest eksploatowane w miarę optymalnych warunkach, na dość długich dystansach, przeważają ładunki lekkie do średnich. Nie ma co tu czyścić w silniku. Chciałem zrobić foto końcówki tłumika ale jest między zbiornikami i wyszło jak wyszło nie mogłem dosięgnąć ani z góry ani (leżąc od spodu).
1621838021981.png


Wynik testu: dodatek działa/nie działa

@wlyszkow ma uwagi co do sposobu aplikacji dodatku OH do zbiorników. Jego zdaniem trafił do zbyt dużej ilości paliwa przez co nie mógł dobrze się wymieszać.
Ja uważam, że dotankowanie ok 1/3 ilości paliwa jest wystarczające. Wprawdzie duży zbiornik ma dwie przegrody ale wydajność dystrybutora ok 100L/min robi spory zamęt w zbiorniku. Po za tym paliwo w tym samochodzie krąży w "trójkącie", z dużego zbiornika do silnika, przelew z silnika wraca do prawego zbiornika, a z prawego do lewego. Jakoś tak to działa. Po tankowaniu przejechałem 91km i stanąłem na odpoczynek dzienny/dobowy spalanie z tego odcinka to 24.7L/100km.

Jak na wstępie napisałem zakończyłem pierwszą część testu więc będzie druga. Właśnie z powodu tych nieporozumień w aplikacji OH. Otrzymałem do testu 850ml OH. Teraz objadę trasę na czystym ON i na powrocie podczas większego tankowania dodam OH. Następnie przy dotankowaniu dodam kolejną odpowiednią porcję i zacznę drugą część testu. Oby w podobnych warunkach/ładunkach/trasach żeby było co do czego porównać.

1621838119338.png
 
Stosowałem w starszych autach głównie jako depresator. Czy jakieś oszczędności w paliwie kolega ma z tego powodu? Ja nie przypominam sobie takich. W dafie xf95 to nawet magnetyzery miałem. Też bez efektu


Na razie Renię zostawiam w spokoju, bo mam "pomysła" testować "magię" AR9200V2 w pandzie ale @jerseyAdmin zalał do kia więc może jego obserwacje wyleczą z tego pomysłu ;)
Ten Clean Flo stosowałem w Insigni ,już to opisałem kiedyś , mając aplikacje OPL DPF info która podawał parametry DPF i interwały , zauważyłem , że wypalanie DPF wydłużyło w trasie się z 1200 km na ponad 2400 km co oznacza na pełne spalanie paliwa zwłaszcza zimnego , a to z kolei oznacza , że więcej energii z dawki uzyskujemy.
Tu nie ma mowy o odczuciach a konkretnym pomiarze .
Preparat ma dużo niższy punkt zapłonu , więc działa trochę jak spłonka dla ON które szybciej się zapali i tym samym pełniej .
Też zalałem z myślą jako depresator.
Pewnie efekty będą bardziej widoczne jesienią , bo na butelce jest tabelka dozowania , im chłodniej tym więcej .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
W marketach na regałach, w kolorowych opakowaniach stoją preparaty dla tych, którzy przespali chemię w podstawówce:
np: bierzemy taki zielony kleenflo, rozrabiamy koniecznie 1:10 z kerozyny, naftą albo benzyną ciężką ;) i mamy preparat do czyszczenia wtrysków w dieslu. A jak zmienimy kolor opakowania powiedzmy na niebieski to można dopisać „antyżel”. Oczywiście trzeba to drogo rozkonfekcjonować bo tanie dodatki przecież nie działają.

Meritum wypowiedzi mojej to to, że warto znać skład i jaki ma on wpływ na np paliwo.

Relatywnie mało jest preparatów dobrze skomponowanych, bez zbędnego balastu (niestety dla zwykłych użytkowników koncentrat musi być rozrobiony, bo sobie taki klient z reguły nie poradzi ze zmywaniem ze ścianki rury wlewu paliwa do baku…).

Kleenflo działa bardzo dobrze na paliwo bo zawiera mieszaninę ksylenów, które poprawiają spalanie. Mimo, że nie zawiera 2-EHN, silnik pracuje delikatniej, parametry spalin poprawiają się.

Tak samo preparaty z 2-EHN, jedne mają po kilka procent inne składają się prawie z samego azotanu. A ten poprawia prace silnika diesla niesamowicie jako składnik prawidłowo skomponowanego dodatku.

Oczywiście ksyleny można łączyć z 2-EHN, i mamy ultrasilny deposit remover😂
 
Z tą podstawówką to nie przesadzaj :p Ja bym mógł narzekać że przespali zajęcia IT i teraz muszę pierdoły kodować, a mogli by sobie sami napisać i dać mi się skoncentrować na poważnym oprogramowaniu :p

Fakt, że sporo rzeczy można robić samemu, ale życia by zabrakło.
 
Oftop: u mnie zajęcia z it to logo i budowa dyskietki. 😂😂😂 co nie przeszkadza mi w poznawaniu pajtona (wiem wiem kogi bardziej przyszłościowe wraz z Basic) albo odpierać ataki cybersec💪, albo w ochronie przed xss albo atakami na api :D

Z tym komponowaniem we własnym zakresie trzeba być ostrożnym bo można przedobrzyć i zalakować sobie aparaturę ale generalnie nie trzeba być chemikiem żeby podjąć próbę analizy porównawczej karty charakterystyki nawet jeśli producent zasłania się tajemnica handlową i na około nazywa związki chemiczne😂.

Po to z resztą jest to forum, żeby sobie poprawić i jeśli to możliwe najmniejszym kosztem (zanim zdrożeje 😂)
 
Tak. Robię bogatym ludziom sklepy internetowe i płatności do nich żeby mogli być jeszcze bogatsi :D
 
Przedstawię moje doświadczenia z Hybrogen'em w osobówce C4GPII2.0BlueHDi zakupiłem go głównie jako środek smarny do ropy premium. Dla laika jakim jestem odczucia są w 100% pozytywne. Wcześniej używałem AR9600Dmax i powiem tak z paliwem zwykłym było dobrze lecz z Dynamikiem Lotosowym słaba była góra tak od około 3.3k obrotów auto zamulało, dół był super. Natomiast od czasu jak zacząłem używać tytułowy Hybrogen jest bardzo dobrze, silnik chodzi bardziej miękko-miodnie szybka reakcja na gaz i obojętnie niższe wyższe obroty samochód jedzie. Z oszczędnością paliwa nie wiem jak jest. Dodam więcej, nigdy nie miałem problemu nawet w 17 stopniowe mrozy, swego czasu Wyszków poradził mi żeby zimową porą wrócić do 9600 ale jakoś tak zapomniałem. Teraz na forum przeczytałem Wasze zimowe kłopoty i zatankowałem zwykłej z 9600D (cena też pomogła w tej decyzji) po tym baku wymienię filtr paliwa i zobaczę Stanadynę. Nie wiedziałem że Hybrogen nie można przechowywać w temp poniżej 0stC a moja nowa butelka jeździła w bagażniku czy już się nie nadaje do użytku ?
To jest tylko moja osobista opinia jako laika jak już pisałem.
Pozdrawiam
Andrzej
 
Nie wiedziałem że Hybrogen nie można przechowywać w temp poniżej 0stC a moja nowa butelka jeździła w bagażniku czy już się nie nadaje do użytku ?
Mój też jeździ w bagażniku i pierwsze słyszę żeby nie można go było przechowywać w ujemnych temperaturach. Na opakowaniu nic o tym nie widziałem?
 
W sumie u mnie też całą zimę jeździ sobie w bagażniku zarówno hybrogen, jak i 6900p i nic się nie dzieje...
Konsystencja, kolor, zapach i to co widoczne/wyczuwalne - bez zmiany do tego, co było przed mrozami...
działanie w paliwie - też bez zmiany do tego, co było przed mrozami...
 
daje coś ten dodatek lub ten drugi od archoil jak stosuje zawsze Vpower od shella?
 
A czego oczekujesz? 100 koni więcej czy braku hamowania silnikiem? Ja wlewam Hybrogena żeby mieć czystsze spaliny. Czy się sprawdza? Nie wiem, bo nie mam jak sprawdzić, zakładam że się sprawdza.
 
Back
Top