• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Astra H Z20LEL 200km

podbor

Nowy użytkownik
Samochód
Z20LEL Astra H
Marka samochodu
Opel Astra H
Budżet/ile litrów
200/4-5L
Styl jazdy
Silnik
Z20LEL moc z 170km podniesiona na 200km
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
dexos2/5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w40 XCESS
Hej, potrzebuje pomocy w doborze konkretnego oleju do asterki. Auto niestety znowu zaczęło pic olej w okolicy 0,5L/1k. Auto już miało swój remont ponad 30 tyś km temu i nowa turbina od pół roku :) Trasy robię krótkie dość często 2-4km, miasto 100%. Czasami dłuższe, lub takie aby pogonić autko (20-30km na autostradzie). Olej zmieniam raz do roku lub maks 10k km. Przeważnie nigdy nie dochodziłem do 10k i było to raz do roku (ok 8k km). Najczęściej przed wypadem wakacyjnym trasa ok. 1500km w jedną stronę. W aucie jeżdżę na LPG.

Nie wiem co było stosowane przed kupnem.
Oleje które stosowałem od po kolei remontu:
Eneos 10W40 - na dotarcie 1500km (nie pamiętam konkretnie jaka wersja)
Eneos 5w40 Sustina
Mihel Ceramic Oil 7900 5w40 (strata pieniędzy)
liqui moly 5w40 synthoil high tech - przejechane może 5000km ze względu na to, że była wymiana turbiny i mechanik w ostatniej minucie zadzwonił, że wypadałoby do nowej turbiny dać nowy olej więc został zmieniony na aktualny poniżej.
Aktualny: Motul 5w40 8100 Xcess

Po zagłębieniu się w posty na forum ze względu na to, że tego oleju trochę pali moje myśli są przy Shell HU 5w40. Dzięki za waszą pomoc.
 
Jestem takiego samego zdania
Wiele osób stwierdziło większe zużycie oleju na Shellu. Ja proponuję naszego Lotosa 5W40 i skrócić interwały do 6 tys. km.
Post automatically merged:

Ew. Możesz spróbować
eurola sl 5w40
Valvo Max life 5w40
Elf nf 5w40
 
Ja też bym pomyślał o Lotosie. Klasa jakości porównywalna z pozostałymi, tylko Sustina i może LM były znacząco lepsza. Ewentualnie Orlen ME 5W-40 C3. Jeżeli koniecznie chcesz coś z zagranicy to wg mnie Eurol alternatywnie Gulf ULE 5W-40.

X-Cess jest spoko, pytanie na ile spadnie pobór po kolejnym zalaniu bo może zejść do zera chociaż mi nigdy tego oleju nie brało.
 
Dzięki Panowie,
Valvo Max life 5w40
eurol sl 5w40
Lotos 5w40 - jaką konkretną wersję tutaj brać pod uwagę?

I jeśli z tych 3 miałbym wybierać to co już bardziej brać pod uwagę oprócz tego, że Lotos na pewno dużo tańszy z tych 3? I czy jeśli by to był nie Lotos to też skrócić interwał do 6k?
Pytanko jeszcze czy zastosować standardową płukankę przed wymianą? Dzięki z góry :)
 
Lotos Synthetic Plus. Wszystkie są porównywalne, ja sugerowałbym się ceną i dostępnością. Interwał skrócić przy każdym oleju, sposób w jaki użytkujesz nie sprzyja silnikowi, więc wskazana jest częsta wymiana oleju, bez znaczenia jaki on będzie. Płukanka jak najbardziej
 
Synthetic Plus będzie ok. Ewentualnie Aurum 5W-40 C3. Interwał wymian możesz wg mnie zostawić. Okolice 8000 km są ok jak na jazdę po mieście, nie ma co przesadzać.

Płukanka jak najbardziej, weź to co będzie w sklepie, nie ma sensu się specjalnie skupiać na marce. Cokolwiek z markowych płukanek będzie ok: Motul, LM, Shell, Valvoline.
 
A co miałeś robione podczas remontu? Pierścienie tłokowe też czy tylko panewki i uszczelniacze zaworowe? Generalnie 5l na 10000 to bardzo dużo jak na remont 30tys temu, chyba że badziewne części mechanik włożył.
 
A co miałeś robione podczas remontu? Pierścienie tłokowe też czy tylko panewki i uszczelniacze zaworowe? Generalnie 5l na 10000 to bardzo dużo jak na remont 30tys temu, chyba że badziewne części mechanik włożył.
z tego co wiem pierścienie, uszczelniacze, panewki, pompa oleju. Niestety nie wiem jakie części włożył, zaufałem mechanikowi, który miał dobre opinie u znajomych.

Dzięki za polecenia, wezmę tego Lotosa i przepłukam :)
 
W tych silnikach często zsuwały się uszczelniacze zaworowe z prowadnic, po kilku tyś km po wymianie.
 
Back
Top