• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej Audi A4 B8 2.0 TDI CR

ozi58

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B8 2.0 TDI CR
Marka samochodu
Audi A4 b=B8
Budżet/ile litrów
200-250zł/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI CR, EGR, DPF na miejscu sprawne
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Pierwsza wymiana, zrobione ok. 7000tys pobór 1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00 / 507.00
Jaki olej masz obecnie
Motul xclean
Witam forum, na początku chciałbym się przywitać🫡. A teraz do sedna pacjent tak jak wyżej, auto jest po pierwszej wymianie oleju mam ok 8000tys i pobrało mi już litr (nie wiem czy to dużo czy mało)? Po przejrzeniu internetu padło na ravenol 5w30 lub z podpowiedzi z grupy audi na eurol fs 0w30. Cel jest taki aby ograniczyć te zużycie i wyciszyć prace silnika. Również jest otwarty na inne propozycje. Dodatkowo chciałem zastosowac płukanke z AR2820 i dodać jakiś dodatek typu ceratec LM lub ar9200 jeżeli to ma jakiś sens.
 
Litr jest pewnie w normie wg instrukcji, natomiast w ogóle to raczej sporo. Raczej trudno powiedzieć co może być przyczyną. Zmień olej na dowolne 504/507 w sensowniej cenie: Orlen, Eurol, Gulf, Fuchs. Zalej płukankę, jak wymieniasz sam to polecam Yacco Vidange : leję się do czystego oleju i wymienia dwa razy. A jak u mechanika to w sumie dowolną postojową. Może być AR.

Dodatek możesz spróbować. Jakiś Ceramizer albo pochodna jest tego ba rynku sporo. Ewentualnie płukankę na cały interwał od Oilsyn.

I obserwować. Bo jak to mechaniczne zużycie a nie syf to olej i plukanki nie pomogą.
 
No jestem właśnie w trakcie szukania przyczyny tego zużycia oleju. Tak sam sobie wymieniam olej. Widzę że podałeś oleje poniżej 200zl czyli nie ma sensu przeplacać za ravenola czy eurola?
 
Nie ma. Te oleje zapewnią taka samą ochronę jak droższe. Cena najczęściej wynika albo z danin (cła, akcyzy i t.d.) albo z marki albo jednego i drugiego.
 
Ok, nie spodziewałem się ze orlen to może być dobry olej😅. Spotkałem się już z kilkoma opiniami że motul to ,,woda" dosłownie tak pisali to prawda? Bo po wymianie na drugi dzień po porannym rozruchu przez jakiś 1-2 km delikatnie słychać takie lekkie klepanie bym to nazwał.
Rozumiem że to ma być ten dokładnie:

ORLEN PLATINUM MAX EXPERT V 5W30 C3 API SN 4L​

 
Last edited:
Nie ma. Te oleje zapewnią taka samą ochronę jak droższe. Cena najczęściej wynika albo z danin (cła, akcyzy i t.d.) albo z marki albo jednego i drugiego.
Albo ze składu. Jak masz bazy IV czy V grupy to olej bezie droższy to normalne. Co do ochrony to nie wiem skąd takie kategoryczne stwierdzenie. Tego nie wiesz Ty ani ja ale zaryzykuje stwierdzenie, ze różnice w ochronie silnika, w którymś momencie się pojawią. Bo chyba nie chcesz nam wmówić, ze olej, który uległ większej degradacji i słabiej trzyma parametry będzie zapewniał równie dobrą ochronę?
 
Nie ma żadnych różnic, wszystkie oleje są takie same. Można zamknąć forum

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Nie wiem jaki masz konkretnie silnik ale też mam b8 2.0tdi CGLC (177km) plus chip. Zrobiłem prawie 60tys km, olej wymieniam co 8-10tys km. Miałem OE Vag 0w30, Mobil ESP 5w30 i Eurol FS 0w30. Oraganoleptycznie najlepiej u mnie sprawdza się ten ostatni, analizy nie robiłem.
 
Albo ze składu. Jak masz bazy IV czy V grupy to olej bezie droższy to normalne. Co do ochrony to nie wiem skąd takie kategoryczne stwierdzenie. Tego nie wiesz Ty ani ja ale zaryzykuje stwierdzenie, ze różnice w ochronie silnika, w którymś momencie się pojawią. Bo chyba nie chcesz nam wmówić, ze olej, który uległ większej degradacji i słabiej trzyma parametry będzie zapewniał równie dobrą ochronę?
Biorąc pod uwagę wszystkie UOA jakie mamy to nie ma rozbieżności między olejami z górnej półki a zwykłymi konsumenckimi, czy konsumenckimi z mieszanin albo z samego HC jeżeli chodzi o degradację parametrów czy o metale zużyciowe.

Więc tak, wg mnie można dość kategorycznie stwierdzić, że jeżeli ktoś nie ma ambicji żyłowania oleju do granic możliwości tylko wymienia w standardowych interwałach każdy olej zapewni taką samą ochronę. Są wyjątki, ale to już kwestia często konkretnego egzemplarza, jego zużycia i sposobu użytkowania, a tego przez monitor bez serii UOA nie da się stwierdzić.

@Forest - generalnie tak, ale każdy do ukochanego grata i tak będzie szukał najlepsiejszego smarowidła. 1% różnicy w smarowaniu... 1000 km więcej przejechanych! Na każde 100 tysięcy przebiegu ;)
 
Dlatego ja wychodzę z założenia, że najlepszy olej to świeży olej. Kupowało się kiedyś różne Penrite, Ravenole i inne, ale zawsze lepiej jest skrócić interwał, niż ładować kasę w oleje "premium", gdzie zazwyczaj premium to jest u nas a niekoniecznie w kraju, z którego pochodzi ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Back
Top