• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Łańcucha rowerowego

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Po zimie okazało się, że muszę przesmarować łańcuch w moim czerwonym bolidzie marki Romet Wigry.
Przy zakupie dętki przez Internet dorzuciłem do koszyka olej wazelinowy.
Przyglądając się teraz ofertom, zauważyłem, że ten sektor nie jest pomijany przez światowych potentatów.
Co dziwne każdy producent ma identyczną butelkę. 🤣
Ciekawe co na to Shell i Total, że jakiś maszpil sprzedaje olej pod ich logiem.
Chyba, że jestem zbyt sceptyczny i to prawda. 🙃
Co ciekawe olej występuje też w wersji bez loga żadnej z firm.
1619373237265.png
1619373278251.png
1619373380806.png
 
Lepiej skasuj ten temat, bo narazisz firmę na upadek
 
Shell i Total widzą że motoryzacja się kończy więc przenoszą się na rowery :cool: Maszpil zapewne produkuje dla nich na legalu 😂
 
Właśnie krzątając się po garażu rozbawiła mnie jedna rzecz.
Zamawiałem olej shella jak napisane w poście wyżej, a mam totala.
Zwróciłem na to uwagę dopiero po 4 miesiącach 🤣
Jak myślicie, zwracać? :p
Najważniejsze, że łańcuchowi w składaku się poprawiło i mniej poskrzypuje :)
 
Jeśli ten post jest faktycznie na poważnie, to mam pewne doświadczenia w tej kwestii, ponieważ na rowerze spędziłem pół życia, przez wiele lat ścigając się w maratonach.

I tak, próbowałem wielu, wielu różnych dedykowanych smarów do łańcucha bo zawsze przecież musiał być naj naj najlepszy i najdroższy. Najbardziej podszedł mi zielony finish line (WET). Jednak kilka lat temu doszło do sytuacji że zgubiłem aplikator a musiałem szybko coś zastosować. Znalazłem w garażu olej przeznaczony do smarowania łańcucha pilarek spalinowych ORLEN PIRALON. Do zrobienia była niewielka traska ok 50km. Zaaplikowałem zgodnie ze sztuką na bardzo dobrze wyczyszczony łańcuch, odczekałem po aplikacji, później wytarłem do sucha i okazało się że to jest REWELACJA. Działanie nie ustępuje profesjonalnym środkom smarnym a 1L kosztuje 15zł - tyle co 60ml Finish Line.
Warunek jest jeden - dokładne czyszczenie łańcucha. Musi być czysty i suchy, aplikujemy po kropelce w każde ogniwo, czekamy aż olej wejdzie w ogniwka i później wycieramy do sucha.
 
Jeśli ten post jest faktycznie na poważnie...
Chodziło mi raczej o pożartowanie sobie z podkradnięcia znaków towarowych Shell czy Total.

Olej się dla mnie sprawdził, bo łańcuch w skladaku nie skrzypi.
Co do sposobu aplikacji, to dokładnie po kropelce w ogniwko.
Dozownik z tej butelki to ułatwia.

Co do zawartości, jest to największy olej wazelinowy, stosowany szeroko w przemyśle.

Jak mi się skończy ten, to za twoją radą,
do buteleczki wleje pilarol albo coś innego do prowadnic.
 
Jeśli ten post jest faktycznie na poważnie, to mam pewne doświadczenia w tej kwestii, ponieważ na rowerze spędziłem pół życia, przez wiele lat ścigając się w maratonach.

I tak, próbowałem wielu, wielu różnych dedykowanych smarów do łańcucha bo zawsze przecież musiał być naj naj najlepszy i najdroższy. Najbardziej podszedł mi zielony finish line (WET). Jednak kilka lat temu doszło do sytuacji że zgubiłem aplikator a musiałem szybko coś zastosować. Znalazłem w garażu olej przeznaczony do smarowania łańcucha pilarek spalinowych ORLEN PIRALON. Do zrobienia była niewielka traska ok 50km. Zaaplikowałem zgodnie ze sztuką na bardzo dobrze wyczyszczony łańcuch, odczekałem po aplikacji, później wytarłem do sucha i okazało się że to jest REWELACJA. Działanie nie ustępuje profesjonalnym środkom smarnym a 1L kosztuje 15zł - tyle co 60ml Finish Line.
Warunek jest jeden - dokładne czyszczenie łańcucha. Musi być czysty i suchy, aplikujemy po kropelce w każde ogniwo, czekamy aż olej wejdzie w ogniwka i później wycieramy do sucha.
Czym czyścisz łańcuch? Czy kompiel w K2 Akra to dobry pomysł?
Pilarol czy Pilarol (z)?
 
Czym czyścisz łańcuch? Czy kompiel w K2 Akra to dobry pomysł?
Nie znam tego środka. Ja robię tak, że za pomocą środka typu WD40 czyszczę łańcuch z brudu, a później daje mu odparować. Czyszczę łańcuch do sucha i dopiero smaruje nowym smarem. Później czyszczę znów do sucha z wierzchu. Smar jest w środku, brud się nie przykleja i jest git. Ja jeżdżę w górach w błocie, czasem w piachu - sami wiecie jak jest z jazdą w terenie. To mi się sprawdza od lat.
 
Można zastosować smar do łańcucha w sprayu Motul C2+, ja tak robię ;)
 
Back
Top