• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do 1.6 tdi clha

BartasBartaz

Użytkownik
Samochód
Opel GT 2.0 sidi turbo 265
Marka samochodu
VW GOLF 7
Budżet/ile litrów
5 litrów 300
Styl jazdy
Silnik
1.6 tdi clha 105hp
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507 5w30
Jaki olej masz obecnie
Total c3 5w40
Jest dpf ale nie martwię się czy zapcha się szybciej czy później. Norma 504/507 5w30 wydaje mi się za "słabe". Leję narazie total c3 5w40. 70%miasto 30% trasa często but. Chodzi mi o gruby film olejowy i czy to nie stworzy problemów no z pierścieniami itp.
 
Ok tyle w temacie od znawców na forum olejowym.
Ale to jakiej porady oczekujesz? Dostałeś odpowiedź, że bardziej odpowiedni będzie 5/0W30, i że w normie 504/507 są to bardzo dobre oleje. Dostałeś taką radę i nadal twierdzisz, że to woda, podważając wiedzę i doświadczenie chociażby @poziom1989, twierdząc nadal, że wszyscy się mylą, kompletnie nie mają pojęcia o olejach, a Ty masz rację i musi być sae 40, bo ci turbo ciszej pracuje ;). Skoro tak podchodzisz do tematu i rad użytkowników, to ponawiam pytanie: w jakim celu założyłeś ten wątek, skoro jesteśmy bezużyteczni?
 
Jeszcze z tyłu głowy mam to że te wszystkie 5w30 i niżej to tylko ekologia i nastawienie na dłuższe działanie dpf czym się nie przejmuję i teoretyczne mniejsze zużycie paliwa. Są jednostki ktore w usa kanadzie jeżdżą na 0w20 a ten sam silnik w eu jezdzi na 5w30 lub 40. Sprajt to co proponujesz bardzo dobrego w dobrej kasie ale dostępnego żebym nie musiał szukać i zamawiać nie wiadomo gdzie?
 
@BartasBartaz Mobil1 ESP 5W30, Mobil1 ESP 0W30, Eurol Syntence FS 0W30, Shell Helix Ultra ECT 0W30, to bardzo dobre oleje z normą 504/507.

Co do ekologii i oszczędności paliwa przez oleje SAE30, weź pod uwagę, że np. w wyścigach samochodowych, oleje tej lepkości to już "miód", o ile w ogóle stosuje się jeszcze coś ponad SAE20 ;). Musisz też zrozumieć, że oleje niskolepkościowe, są zazwyczaj olejami na lepszych bazach, dodatkowo oleje tego typu mają lepszą smarność, krążą szybciej w układzie i lepiej odprowadzają ciepło z węzłów tarcia.
 
Jeszcze z tyłu głowy mam to że te wszystkie 5w30 i niżej to tylko ekologia i nastawienie na dłuższe działanie dpf czym się nie przejmuję i teoretyczne mniejsze zużycie paliwa. Są jednostki ktore w usa kanadzie jeżdżą na 0w20 a ten sam silnik w eu jezdzi na 5w30 lub 40. Sprajt to co proponujesz bardzo dobrego w dobrej kasie ale dostępnego żebym nie musiał szukać i zamawiać nie wiadomo gdzie?
Vag OEM 0W30.
 
@BartasBartaz napisz do vaga, żeby oni tego 0/5w30 nie zalecali do swoich silników. Przecież taka woda uszkadza silniki nic nie świadomych użytkowników. Jestem zaniepokojony jako właściciel skody, że tak mnie oszukano.
 
Mi po przegrzaniu 0w30 na autostradzie [ ponad 130 stopni na czujniku oleju] zaczęła przepuszczac pokrywa zaworów. Po powrocie na 5w30 problem się zmniejszył. Trochę podkleilem a na 0w40 i temperatury niższe i nie cieknie

Akurat ten silnik to główny prowodyr dieselgate. Nie wierzę więc w czyste intencje zalecania 507 poza takimi żeby nie padł dpf i nie było w katalogu 0.3 litra na 100 km więcej w katalogu.
Sorry koledzy. Natomiast nakazaną naprawa polegała na tym że zmieniali soft z mocno poscinanymi momentami i bardzo wysokim egt .ludziska i 1.6 i 2.0 po "naprawie" silnika przez vwag mieli problemy z tymi autami co bardziej ogarnięci jechali do tunerów na wgranie starego softu.
A jeszcze 1.6 wkładali jakaś krateczke do dolotu z czego sami mechanicy VW kręcili bekę


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
@xtremesystems Mam taki silnik po akcji z update softu. Od nowości jeździ na 0W30 lub 5W30. Nie mam żadnych problemów ani z wyciekami, ani z dpf, ani z niczym innym przy silniku. Przebieg 225k. Dam Ci rady dwie:
1. Przestań wierzyć w urban legends. Ściągnij sobie obydwie mapy i przanalizuj.
2. Jak osiągasz na autostradzie 130 stopni na oleju to może kupiłeś za slabe auto i z za mała mocą? Teraz to się mści, bo cisniesz go, a z pustego i salomon nie naleje.
 
Last edited by a moderator:
Kupiłem 0w30 oem vw cena bardzo dobra 150/5l. Zobaczymy co to potrafi ale nikt konkretnie nie przekonał mnie do tego że to jest super dobre dla ochrony silnika. Raczej ekologia i normy nic więcej. Może tak być że wymyślili te dziwne lekkie oleje po to żeby zrobiło max 200tys. i dziękuję. Jeździłem w hdi zawsze na totalu c3 5w40 i nigdy nie było z niczym problemu. Przeanalizowalem karty różnych olei i wychodzi czasami że lepkość w 100 st.c dużo się nie różni miedzy w30 i w40. Może pytanie było źle zadane, jestem ciekawy co by pisali gdybym napisał że nie mam dpf. Sprajt 1.6 też możesz lecieć mocno autostrada i nie przesadzaj że ktoś kupił coś slabego. Olej ma być dobry a nie taki jak fabryka chce. Fabryka chce zeby go zmieniać co 30 tys. Wiec jak tworzyli taki olej to myśleli żeby była ochrona silnika czy ekologia? Pomyśl.
 
@xtremesystems Mam taki silnik po akcji z update softu. Od nowości jeździ na 0W30 lub 5W30. Nie mam żadnych problemów ani z wyciekami, ani z dpf, ani z niczym innym przy silniku. Przebieg 225k. Dam Ci rady dwie:
1. Przestań wierzyć w urban legends. Ściągnij sobie obydwie mapy i przanalizuj.
2. Jak osiągasz na autostradzie 130 stopni na oleju to może kupiłeś za slabe auto i z za mała mocą? Teraz to się mści, bo cisniesz go, a z pustego i salomon nie naleje.
Pokrywa zaworów różni się od modelu auta.sa jednoczęściowe i dwuczęściowe. Puszczają te dwuczęściowe na łączeniu. Co do softu tuner mi je pokazywał.

Ciesz się natomiast że ci egr nie siadł bo to siada głównie w tym silniku nie dpf

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Zalalem oem vw 0w30 czuć i słychać różnicę w porownaniu do totala c3 5w40. Cicho na zimno, cicho na ciepło temperatury w normie (nie sprawdzałem na autostradzie). Opiłków we filtrze oleju nie było po totalu, zobaczymy jak bedzie na vw.
 
Back
Top