• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do 2.0 TDI CR głownie do miasta

Kociek-87

Użytkownik
Samochód
Audi A4 2.0TDI
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
230/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI + chip
Data produkcji
2011 i 2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Shell AV L 0w30
Witam. Posiadam 2 auta z silnikami 2.0 TDI CR (CGLC i CFFB) auta niestety ostatnio jeżdżą głównie po mieście, jedynie w weekend jakaś trasa. Roczny przebieg każdego to około 10-12 tys km. Oba mają podniesioną moc ale ekologia na miejscu. Aktualnie zalany jest Shell AV L 0w30. Zastanawiam się nad Eurol FS 0w30 lub Ravenol Vmp 5w30 który aktualnie jest w cenie Eurola. Czy jest sens przechodzenie z aktualnego Shella na coś droższego? Olej wymieniam co około 10tys km.
 
Zmienisz przede wszystkim interwał tak jak przedmówca radzi. . Można dołożyć do Eurola ale przy takim użytkowaniu po zmniejszeniu interwału do ok 8 tys. niekoniecznie ma to większy sens.
 
Ok. Więc tak zrobię, dzięki 💪 jeszcze pytanie odnośnie Ravenola VMP czy Eurola FS, tylko przy większych interwałach jest sens je stosować? W CGLC miałem kilka razy Eurola jak i OE VW czy Shell AV L ale analizy nigdy nie robiłem. Jedynie co zauważyłem to niższe temp oleju na Eurolu niż na OE VW
 
Nie inwestowalbym w drozsze oleje niz srednia polka z zakresu normy 504/507. Skoro z założenia sama norma jest wymagajaca, to kazdy sredniak w niej bedzie ok.
 
W sumie może być orlen 0W30 504/507.
 
Ok. Więc tak zrobię, dzięki 💪 jeszcze pytanie odnośnie Ravenola VMP czy Eurola FS, tylko przy większych interwałach jest sens je stosować? W CGLC miałem kilka razy Eurola jak i OE VW czy Shell AV L ale analizy nigdy nie robiłem. Jedynie co zauważyłem to niższe temp oleju na Eurolu niż na OE VW
Przy bardziej wymagających warunkach pracy i dłuższych interwałachdołożenie do Eurola czy Ravenola ma na pewno większy sens.
 
Pewna jest tylko śmierć ale z licznych obserwacji to Eurol lepiej znosi dłuższe interwały i ostrzejsze traktowanie niż Shell. Nawet autor wątku pisze o niższych temperaturach na Eurolu niż na Shellu. W teorii oleje oparte na PAO zwykle wykazują sie nieco większa odpornością na utratę parametrów niż GTL. Jedne i drugie bazy mają swoje wady i zalety ale PAO stosuje się m.in dla zapewnienie wyższej stabilności parametrów w czasie i nikt tego nie robi bez powodu bo te bazy są dużo droższe od nawet wysokiej jakości baz HC. Miałem jeden i drugi olej co najmniej 5 razy każdy w sumie w 4 rożnych autach.
 
Back
Top