• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Audi A4 B6 1.8 Turbo po wirusie

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Marka samochodu
Audi A4 B6
Budżet/ile litrów
150/5L
Styl jazdy
Silnik
1.8 Turbo AVJ
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-cess 5w40
Witam,
Mam pytanko dot doboru oleju do mojego Audi. Auto jest trochę pomodzone (większe turbo, fmic, dp itp.itd) i po strojeniu będzie miało około 250 koni.
Jazda to raczej pół na pół miasto i trasa, ale po nagrzaniu czy w trasie czy w mieście lubię wykorzystywać cały obrotomierz, latem podejrzewam będzie więcej trasy niż miasta (o ile wirus nas opuści 😂😂)
Aktualnie mam zalanego Motula Xcessa 5/40, ale z tego co tu czytałem nie jest to najlepszy wybór.
W związku z tym że do tego silnika wchodzi trochę ponad 4l zastanawiam się czy nie lepiej byłoby wlać coś 5w50?
Budżet może nie jest zawysoki, ale chciałbym się mieścić z olejem i filtrem w 200 zł na wymianę.

Jeżeli to robi jakąś różnicę, to oczywiście auto jeździ na prawilnym paliwie LPG 😂 😂

Aktualnie zastanawiam sie nad wlaniem
Shell Helix Ultra 5w40
Valvo SynPower 5w40
Elf 5w50

I jeszcze jedno pytanie, bo dopiero zaczynam tu raczkować po forum, a zalezy mi na jak najlepszej ochronie silnika i osprzętu szczególnie po modach, czy któryś w wymienionych przeze mnie olejów to pełen syntetyk? Bo taki chciałbym teraz zalać

Z góry dziękuję za pomoc
 
Pełnym syntetykiem nie jest tu żaden, ale najbliżej do syntetyka ma Shell na bazie GTL, bardzo dobrej bazie z gazu ziemnego, niekiedy lepsza niż niektóre oleje faktycznie z pewną ilością PAO. Z olei o bardzo dobrych parametrach będzie Meguin 5w40, ale on ma bardzo dużą zawartość popiołów, bez LPG byłoby ok, z LPG, IMHO, już niekoniecznie. 5w50 raczej nie, chyba, że naprawdę dobry jak Repsol Carrera.
 
Najlepszy wybór to jest wtedy kiedy olej się sprawdza w silniku przy danym użytkowaniu i dobranym interwale i nie ma znaczenia czy jest to HC/GTL/PAO. Z tych które wymieniłeś i ten który użytkujesz to oleje oparte na III grupie lub GTL Shell. Oleje z dużą zawartością IV grupy to wspomniany Meguin , PMO Extreme i to są oleje ze starszymi recepturami z większą ilością ZDDP ale także detergentów starszej generacji stąd większa ilość tzw. popiołów. Nowsze to Ravenol VST / Bizol Allround - nowsze pakiety, mniej popiołów.
 
Interwał wymiany zachowuje 10 tys km.
To jaki polecacienajlepiej do mojej jazdy i samochodu?
 
Eurol Super Lite 5W-40. Też zalewałem Motula ale teraz czeka już na wymianę Eurol co prawda 1.8T w serii w A4B5 ale u Ciebie też się sprawdzi. Niestety na forum A4 tylko Motul i jak napiszesz swoje zdanie to jesteś zlinczowany.
 
Euro Super Lite to olej "starszej generacji" z dużą ilością dodatków a co za tym idzie popiołów, ana te przy LPG trzeba troszkę uważać. Kolega @Kevin88 czyta troszkę nieuważnie co tu piszemy o olejach do LPG. I czyżby polecał olej Euro, który "czeka na wymianę" tzn jeszcze go nie używał ale wie, że się sprawdzi i u niego w serii i u Ciebie @MrWalczak po tuningu?

Mówiąc "gruba" mam na myśli, że lepkościowi bliżej jej do 5w50 niż do 5w30 na przykład. A są takie oleje, jak np Shell 5w40, lub badany przeze mnie Specil 5w40 C3, którym bliżej do 5w30. Ale parametrowo wszystkie mieszczą się w zakresie lepkościowym w40.
 
"Grube" to oleje o wysokich lepkościach w 40C i 100C w danym zakresie lepkości. Zabieg stosowany głownie aby olej był odporny na rozcieńczanie paliwem, czyli daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości. Skąd chęć zmiany w ogóle? Ten Motul się nie sprawdza?
 
Też mam LPG . Nie napisałem,że polecam bo jeszcze nie jest zalany i nie wiem jak na nim motor będzie się sprawował. Zakupiłem Eurola bo tutaj mi to polecono.
 
Z Shella to bym optował raczej za Helixem Hx8
Do tego dobrą propozycje zarzucił @adam bogusz .
Lotos Synthetic Plus 5w40 z Ar9100, aczkolwiek mam solo i tez "daje radę" żadnych niepokojących dźwięków nie ma :D .
 
Last edited by a moderator:
"Grube" to oleje o wysokich lepkościach w 40C i 100C w danym zakresie lepkości. Zabieg stosowany głownie aby olej był odporny na rozcieńczanie paliwem, czyli daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości. Skąd chęć zmiany w ogóle? Ten Motul się nie sprawdza?
Na razie jest okej ten Motul, ale zacząłem czytać forum i pojawiają się opinie, że teraz to nie ten Motul co był kiedyś, a jak motor dostanie troche koksu to będzie bardziej obciążony w skutek czego chciałbym zalać lepszy olej.
A tak jak pisałem na początku, lubię pokręcić motor pod czerwone pole (oczywiście jak już jest zagrzany), więc szukam najlepszej jakości w rozsądnej cenie.
 
@cytrynowiec Mam tylko jedno ale do tego Motula, może to mój wymysł, ale wydaje mi się że po porządnym rozgrzaniu oleju silnik zaczyna klepać, moze być tak przez zużycie popychaczy, ale może inny olej to wyciszy, bo nie ma żadnych innych powodów aby podejrzewać, że coś z silnikiem jest nie tak
 
Do LPG lepiej zalać olej C3?

@MrWalczak Mam dokładnie to samo. Na fest rozgrzanym silniku przy ponownym odpaleniu klepie. Na innych olejach klepanie jest mniejsze.
 
Ja jescze nie wiem jak zachowuje się na innych, bo auto posiadam chwile i na razie pierwszy raz wlałem mu Motula, a myśle co brać na kolejną wymianę jak już troche mocniejszy będzie
 
Back
Top