• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Audi A4 B6 1.8 Turbo po wirusie

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Marka samochodu
Audi A4 B6
Budżet/ile litrów
150/5L
Styl jazdy
Silnik
1.8 Turbo AVJ
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul X-cess 5w40
Witam,
Mam pytanko dot doboru oleju do mojego Audi. Auto jest trochę pomodzone (większe turbo, fmic, dp itp.itd) i po strojeniu będzie miało około 250 koni.
Jazda to raczej pół na pół miasto i trasa, ale po nagrzaniu czy w trasie czy w mieście lubię wykorzystywać cały obrotomierz, latem podejrzewam będzie więcej trasy niż miasta (o ile wirus nas opuści 😂😂)
Aktualnie mam zalanego Motula Xcessa 5/40, ale z tego co tu czytałem nie jest to najlepszy wybór.
W związku z tym że do tego silnika wchodzi trochę ponad 4l zastanawiam się czy nie lepiej byłoby wlać coś 5w50?
Budżet może nie jest zawysoki, ale chciałbym się mieścić z olejem i filtrem w 200 zł na wymianę.

Jeżeli to robi jakąś różnicę, to oczywiście auto jeździ na prawilnym paliwie LPG 😂 😂

Aktualnie zastanawiam sie nad wlaniem
Shell Helix Ultra 5w40
Valvo SynPower 5w40
Elf 5w50

I jeszcze jedno pytanie, bo dopiero zaczynam tu raczkować po forum, a zalezy mi na jak najlepszej ochronie silnika i osprzętu szczególnie po modach, czy któryś w wymienionych przeze mnie olejów to pełen syntetyk? Bo taki chciałbym teraz zalać

Z góry dziękuję za pomoc
 
To jak pisałem można spróbować oleju z bazami na IV grupie, propozycje masz wyżej. Kwestia budżetu będzie ograniczeniem, ale jak poszukasz w necie to znajdziesz coś blisko tej kwoty.
Post automatically merged:

Do LPG lepiej zalać olej C3?
Odniósłbym to raczej do aut silnikowo nowszych, bo producenci jedno a praktyka drugie i wskazuje ona że nic złego się nie dzieje jeżeli zalejesz "tłuściocha" do starszego generacyjnie silnika z LPG.
 
Last edited:
Inny silnik, inne wymagania. Każda analiza UOA jest indywidualna.

ale to kompletnie nielogiczne co mówisz - ja przedstawiam analize na moim silniku, dwa różne oleje, taki sam interwał i podobne warunki (Orlen nawet gorsze) a wynik inny. Co tu ma do rzeczy odnoszenie do innego silnika ...? Nic...
 
Oczywiście jest jak najbardziej logiczne, tego typu analizy należy interpretować indywidualnie, nie powinno bezpośrednio być decydujące w doborze oleju dla innego silnika, innego trybu jazdy itp.
 
Odniósłbym to raczej do aut silnikowo nowszych, bo producenci jedno a praktyka drugie i wskazuje ona że nic złego się nie dzieje jeżeli zalejesz "tłuściocha" do starszego generacyjnie silnika z LPG.

Zupelnie niekoniecznie do nowszych bowiem np Orlen ma olej Classic 5w40 Gas, ktory do nowszych raczej sie nie nadaje, a jest dedykowany do gazy i przeczytaj opis to znajdziesz tam zapis o obniżonej ilości popiołów
 
Ja miałem poprzednie dwie wymiany na x-cess 5w40 i np na zimno czasem sobie poklepał pare sekund, na eurol super lite 5w40 nie mam żadnych niepokojących dźwięków + mam wrażenie lepszy start silnika. 1.8T agu ~170koni + lpg strojone według afr także nie jest to takie obciążenie jak w Twoim silniku
 
ja przedstawiam analize na moim silniku, dwa różne oleje, taki sam interwał i podobne warunki (Orlen nawet gorsze) a wynik inny. Co tu ma do rzeczy odnoszenie do innego silnika ...?
Analizy na Twoim silniku wykazały pewną wyższość oleju Orlen.
Na tej podstawie można rozważać jego zastosowanie w 1.8T Audi i tyle.
Jeżeli tylko C3 nie "zrobi krzywdy" takiej starej konstrukcyjnie i rocznikowo jednostce, to ja poszedłbym w wypróbowanie go.
 
A w/w przez @cytrynowiec Ravenol VST jest w pełni syntetyczny? Bo na forum A4 też bardzo go polecają i pytanie czy słusznie czy po prostu tak się utarło?
 
ale to kompletnie nielogiczne co mówisz - ja przedstawiam analize na moim silniku, dwa różne oleje, taki sam interwał i podobne warunki (Orlen nawet gorsze) a wynik inny. Co tu ma do rzeczy odnoszenie do innego silnika ...? Nic...
@poziom1989 to wyjaśnił klarownie....


Zupelnie niekoniecznie do nowszych bowiem np Orlen ma olej Classic 5w40 Gas, ktory do nowszych raczej sie nie nadaje, a jest dedykowany do gazy i przeczytaj opis to znajdziesz tam zapis o obniżonej ilości popiołów
Spróbuję się odnieść do tej trochę chaotycznej wypowiedzi, ale jeżeli ten olej Orlenu jest przeznaczony do LPG i ma wyższy poziom popiołów - pewnie wnosisz to po liczbie TBN - to na jakiej zasadzie do tego starszego generacyjnie silnika uznajesz że nie można zalać oleju full saps o podobnej liczbie TBN.....też starszej generacji?

A w/w przez @cytrynowiec Ravenol VST jest w pełni syntetyczny? Bo na forum A4 też bardzo go polecają i pytanie czy słusznie czy po prostu tak się utarło?
Analizy nowego oleju Ravenol VST wykazały przeważającą ilość baz olejowych IV grupy (PAO).
 
Sam wkleiłem artykuł o tym traktujący, tylko jak pisałem ortodoksyjne podchodzenie do tego za każdym razem i do każdego silnika nie ma zastosowania i tak pokazuje praktyka.
 
Dokladnie, dlatego te proponowalem oleje full saps, ale na nowszych pakietach, z popiolami "na oko" nie przekraczajacymi 1,1
 
Jestem ciekaw czy to tak naprawdę robi wielką różnice te tak male wartości, to nawet nie dotyczy LPG, lecz ogólnie.
 
Last edited by a moderator:
Ogólnie to jatakże jestem ciekawy. Na przykład przy bezpośrednim wtrysku istnieje ryzyko nagarów na zaworach jak się doładuje za dużo popiołu. Tak, wiem, to nie od oleju jako takiego zależy, ale skoro Lubrizol wydał o tym broszure to cos jest na rzeczy. I mamy doświdczenia userów tutaj konkretnie Audi, którzy stosowali 504/507 i mieli nagary, którzy sie zarzekali, że nie dodatki a bazy robią różnice i te na PAO są super, aż w końcu relacje użytkowników, ktorzy stosowali tylko oleje na PAO i ktorzy mieli nagar, a ten nagar był niesamowicie ciężki do usunięcia. Istnieje też teoria że depozyty z PAO, jezeli sie pojawią, to sa bardzo trudne do usuniecia nawet mechanicznego.
 
Witam ponownie ;)
Za jakiś tysiąc kilometrów zbliża mi się kolejna wymiana, ten interwał zrobiłem na MaxExpercie 5w40 iiii co zauwazyłem w porównaniu do Motula, to mniejszy pobór, pomimo widocznego wycieku z silnika. Jeżeli chodzi o podlewanie paliwem, to wykluczam, bo jak wspomniałem w pierwszym poście latam na LPG ;)
Iiiii teraz pytanie, bo generalnie byłem zdecydowany i dokonałem już zakupu Shella Helixa Ultra 5w40, ale dziś trafiłem na Orlenie w promce 0w40 Pro i teraz pytanie do was, co lepiej teraz wlać? Na lato Shella, a jakoś przed zima Orlena bo 0w40? Czy bez różnicy? Co polecacie?
Z góry dzięki za pomoc ;)
 
No to też prawda, ale podobno 0w do 1.8t nie do końca zalecają, prawda to? Bo jak tak to ew moge tego Orlena zostawić do Citroena na wymianę ;)
 
Bierz Shella. Może go więcej ubywać.
 
Back
Top