• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do BMW E61 530D (DPF OFF) 2008

Daniel070

Użytkownik
Samochód
BMW E61 530D 235hp
Marka samochodu
BMW E61 530D
Budżet/ile litrów
10 L 300-400 zł
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M57N2D30
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200-300 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40
Witam , przymierzam się do wymiany olej w swoim aucie. Mam pytanie czy ktoś mi pomoże porównać oleje które mi chodzą po głowie. Oraz czym się różni BMW ll-01 do ll-98. Oraz czy przy przebiegu 330 tyś. KM i po Mapie jest sens wlewać do oleju CERATECA lub coś innego. Niżej moje takie Top4.

1.Shell Helix Ultra 5w40 (BMW ll-01) Super cena
2.liqui moly 5w40 leichtlauf high tech (BMW ll-01) Ciekawość opini
3.meguin super leichtlauf 5w40 (BMW ll-98) Aktualny
4.liqui moly 5w40 molygen(BMW ll-01) Ciekawość opini

Chyba że ktoś może jeszcze coś polecić. Pozdrawiam.
Ps. Płukanka będzie z Archoil.
 
Najbardziej opłacalną opcją będzie Orlen Max Expert, ale z tych co wymieniłeś Shell. Ja zastanowił bym się jeszcze nad Texaco Havoline Ultra, Eurolem Super Lite, czy Gulfem Formula GX. Cerateca nie używałem, bardziej interesowały mnie zawsze dodatki od Archoil. Możesz też poszukać jakiegoś A3/B4 w lepkości 0W40. Specol, Total są dobrymi olejami w dobrych pieniądzach.
 
Last edited:
@Rafał57 a jakby tak porównać Oreln , Shell , Gulf i Eurol i właśnie Total . Do którego byś był najbardziej skłonny? I korzystałeś z dodatków archoil jeśli tak to jakich i czy robiły jakąś różnicę ?
 
@Daniel070

U mnie po zastosowaniu AR9100 w 2.0HDI spadła temperatura oleju o jakieś 2-3 st. mimo że akurat w tym czasie przyszło spore ocieplenie, natomiast w zimie wskaźnik temp oleju wolniej się podnosił. Po jeździe na autostradzie, olej szybciej się ochładzał.

Nie są to jakieś wielkie różnice, ale jednak są.
 
a jakby tak porównać Oreln , Shell , Gulf i Eurol i właśnie Total . Do którego byś był najbardziej skłonny?
Każdy jest w porządku, wziąłbym pierwszy lepszy a przy następnej wymianie któryś kolejny z listy. Shell i Eurol wyróżniają się w jakimś stopniu pakietem dodatków. Total z kolei lepkością zimową. Poczytaj sobie na forum o każdym i na podstawie tego możesz podjąć samodzielną decyzję.
Post automatically merged:

korzystałeś z dodatków archoil jeśli tak to jakich i czy robiły jakąś
Ar9100, mix 9100 z 9200, a teraz 9400 i tak jak pisał wroclaw, temperatura wolniej wzrasta i osiąga niższe wartości.
 
Last edited:
Na pierwszy raz polecam AR9100
 
Na taką ilość oleju wystarczy Ci jedno pełne opakowanie o pojemności 250 ml i będzie idealnie. Pełna dawka dla AR9100 to 35ml/litr oleju.
 
Back
Top