• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do BMW n47

Yugin84

Użytkownik
Samochód
E46 m52tub20
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
250/5
Styl jazdy
Silnik
N47
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
200
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5w30
Witam, posiadam E60 z silnikiem n47, przebieg 310k świeżo kupiłem auto wiec chce zrobić płukankę i zalać coś pożądanego, dpf w aucie nie mam wiec z tego co mi się udało wyczytać to lepiej przejść na 5w40, jaki będzie najlepszy wybór w cenie 250 zł za 5l? Ravenol VST 5w40? Czy co zalać? Jeżdżę po mieście w 90%.
 
Niby 100 tysięcy temu ale żadnych dowodów nie ma, przebieg jest oryginalny wiec wątpię ze by jeszcze nie był wymieniany bo te łańcuchy to max 200k przeważnie wytrzymują. Narazie nie ma typowego dźwięku rozciągniętego rozrządu wiec się tym nie martwię
A jest jakiś konkretny „najlepszy” z tą norma?
 
Miałem x cleana 5w40 i szczerze nie byłem zadowolony, chce zostać przy 5w40 nie zmieniać na 0w wiec szukam czegoś w tej gęstości, z polecanych widzę pmo 5w40, magnatec 5w40 ale kiedyś po castrolu jak zdjąłem pokrywę Zaworów to wszystko było w takim żółtym kolorze charakterystycznym dla Castrola po zmianie kolor znikł wiec jakiś taki nie smak mam do Castrola. Jeszcze Ravenol vmo 5w40, no i dalej nie wiem
 
Panowie do Bmw 2.0d n47 po programie na 230hp bez dpf coś lepszego niż PMO extreme 5w40 się znajdzie? To prawda ze na tym oleju silnik wydaje metaliczne dźwięki?
 
Niby 100 tysięcy temu ale żadnych dowodów nie ma, przebieg jest oryginalny wiec wątpię ze by jeszcze nie był wymieniany bo te łańcuchy to max 200k przeważnie wytrzymują. Narazie nie ma typowego dźwięku rozciągniętego rozrządu wiec się tym nie martwię
A jest jakiś konkretny „najlepszy” z tą norma?
czyli nigdy.
mozna full saps ale po co? to nie turbo wysilona bena ze sie grzeję niemiłosiernie latem i podlewa paliwem.... tylko nie wysilony osiołek. Każdy z powyższych beezie ok pilnuj interwału 8-10k i styka.
 
Myślisz ze fabryczny łańcuch by wytrzymał 320k? Z tego co wiem to one przy ok. 200k się rozciągają już na maxa i krzyczą o wyminę. Zamówiłem 5w40 PMO extreme, boje się tylko ze będzie wydawał jakieś metaliczne dźwięki silnik na tym oleju bo ktoś tak napisał ze tak miał z tym olejem …
 
Lepiej częściej zmieniać jakiś tańszy niż pao wynalazki
Post automatically merged:

Mam n47 program 220 i leje specol gold5w40 zmieniam co 6 tys
 
Oczywiście pilnuje interwału 8-10k ale dodatkowo chce jak „najlepszy” olej
Post automatically merged:

Lepiej częściej zmieniać jakiś tańszy niż pao wynalazki
Post automatically merged:

Mam n47 program 220 i leje specol gold5w40 zmieniam co 6 tys
Masz może wykres swojej mocy i momentu? Chętnie bym porównał do mojego z ciekawości
 
Last edited:
Myślisz ze fabryczny łańcuch by wytrzymał 320k? Z tego co wiem to one przy ok. 200k się rozciągają już na maxa i krzyczą o wyminę. Zamówiłem 5w40 PMO extreme, boje się tylko ze będzie wydawał jakieś metaliczne dźwięki silnik na tym oleju bo ktoś tak napisał ze tak miał z tym olejem …
oczywiście ze tak te lancuchy spokojnie robią ponad 400k
 
oczywiście ze tak te lancuchy spokojnie robią ponad 400k

Kolego może w M47 robiły po 400 tysięcy ale w nowszym N47 potrafiły wysypać się po 150k kilometrów. Wszystkiemu winna wymiana LongLife. Strzelony rozrząd w N47 najczęściej kwalifikuje jednostkę do wymiany bo zdarzają się przypadki pęknięcia wału który po 20km zje panewkę i kasa na rozrząd wyrzucona w błoto.

Komplet oryginalnych częsci IWIS czyli trzy łańcuchy, ślizgi, napinacze, koło wałka ssącego, koło pompy paliwa i oleju, uszczelki, filtr, olej i robocizna to koszt około 3500PLN w renomowanym warsztacie. Trzeba zdemontować skrzynię biegów, sprzęgło itd.
 
Last edited:
Tez mi się wydaje ze te w n47 nie wytrzymały więcej …
Sam szukam jakiegoś dobrego warsztatu w łódzkim który to zrobi porządnie bo cena nie jest duża a lepiej spać spokojnie
 
Kolego może w M47 robiły po 400 tysięcy ale w nowszym N47 potrafiły wysypać się po 150k kilometrów. Wszystkiemu winna wymiana LongLife. Strzelony rozrząd w N47 najczęściej kwalifikuje jednostkę do wymiany bo zdarzają się przypadki pęknięcia wału który po 20km zje panewkę i kasa na rozrząd wyrzucona w błoto.

Komplet oryginalnych częsci IWIS czyli trzy łańcuchy, ślizgi, napinacze, koło wałka ssącego, koło pompy paliwa i oleju, uszczelki, filtr, olej i robocizna to koszt około 3500PLN w renomowanym warsztacie. Trzeba zdemontować skrzynię biegów, sprzęgło itd.
tak tak... oczywiście ;) 90% n47 które trafiły na polski rynek było po zbiciu raz przez Turka zanim sprzedal Waldkowi i po raz drugi przez Waldka... pozostałe 10% jeździ do dzisiaj bez wymiany łańcucha... zdarzały sie przypadki to prawda ale większość w autach z nieudokumentowanym przebiegiem i zmoconych pod biedrą mpps za 7$ egr off dpf off itd...
 
Last edited:
Komplet oryginalnych częsci IWIS czyli trzy łańcuchy, ślizgi, napinacze, koło wałka ssącego, koło pompy paliwa i oleju, uszczelki, filtr, olej i robocizna to koszt około 3500PLN w renomowanym warsztacie.
200k to był już niezły wynik.
Może kilka lat temu. Same części to koszt 3000zł. Żaden renomowany warsztat za 500zł nie wyjmie skrzyni, nie wspominając dodatkowo o wymianie części a gdzie jeszcze demontaż całego układu paliwowego..
W dodatku o ile dobrze pamiętam to do 2009r koła zębate były zintegrowane z wałem, co wiązało się z jego wymianą, więc koszt był kosmiczny.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top